IdeaPad Flex 15: מה עושים עם טאבלט כל כך גדול?

למכשיר החדש של לנובו יש מסך של 15.6 אינץ' ומקלדת מובנית, והוא שוקל 2.3 ק"ג ● האם הוא נוח לשימוש? צבי קצבורג יצא לבדוק

בערך 10 דקות אחרי שמוציאים את ה-IdeaPad Flex 15 של לנובו (Lenovo) מהקופסה לומדים שני דברים. האחד הוא שקשה להתעלם מהעיצוב הכללי שמזכיר מאוד את ה-Yoga, סדרת המחשבים של החברה זכתה להצלחה גדולה יחסית. השני, החשוב יותר, הוא שלטאבלטים אין כזה.

כזה מסך גדול הכוונה. כזה שטח עבודה, הכוונה. כזה מכשיר שלם שמתאים לעבודה עם מסך מגע ועם מקלדת, ובמקרה המסוים הזה מדובר במקלדת טובה מאוד אפילו. והוא גם מגיע עם כוח עיבוד וגרפיקה, שאף טאבלט שאינו מבוסס על מעבדי x86 אינו יכול לספק כיום. וכן, וכמובן שהמעבד הראשי עובד ב-64 סיביות. זה מחשב, לא? מישהו בכלל זוכר את הימים לפני שמעבד ראשי של אינטל (Intel) ואפילו של AMD, לא עבד ב-64 סיביות?

אז כן, נכון, הוא שוקל 2.3 ק"ג. אז מה? קחו טאבלט, תמתחו אותו לגודל של 15.6 אינץ', תוסיפו מקלדת. לכמה תגיעו? אז נכון שבמקרה של ה-IdeaPad Flex 15 אי אפשר לנתק את המקלדת, אבל האם אתם מכירים איש עסקים שיצא עם טאבלט לעבודה מהבית וישאיר את המקלדת מאחור?

ובכל זאת הגודל, 15.6 אינץ' כאמור, קצת מרתיע. הוא בהחלט לא נוח בעמידה, אבל, אין הוא מרגיש מצוין בישיבה, במיוחד בנסיעה באוטובוס. המקלדת למטה סיפקה יציבות גדולה יחסית, ולא היה צורך ביותר ממגע קל של אחת הידיים כדי לייצב את המסך ולאפשר ביד השנייה לעבור בין מיילים, לבדוק איזה שני קישורים מעניינים מקורא ה-RSS שלי, לבדוק את הסטטוסים בפייסבוק ואפילו לשחק בתורות עם השכנה במושב ליד ב-Farm Heroes Saga.

בפגישה כבר היה מונח ה-Flex 15 על השולחן כמו מחשב נייד רגיל. כפי שהזוכר לעיל, המכשיר קיבל את שפת העיצוב של סדרת היוגה של לנובו, וזה אומר שחלקי המתכת המוברשת שלו, כלומר כיסוי המסך והשטחים שמסביב למקלדת ה-AccuType הנוחה להפליא – גם אם היא לא מגיעה לרמה המופלאה של מקלדת ה-ThinkPad המצוינת של החברה – הם בצבע אפור כהה מאוד, ואילו מסביב למחשב ולמסך יש פס גומי בצבע כתום או לבן שמעניקים לו תצורה רעננה למדי. ממש בקצה הקדמי של אזור המקלדת והנחת הידיים יש גם שני משולשים קטנים ורכים שמקפידים שבעת סגירת המסך, עדיין יישאר בערך מילימטר מרחק בין שני חלקי המתכת.

אז איך הוא עובד?
הדגם שאנו בדקנו, שמחירו בשוק מתחיל להתייצב סביב 3,400 ש"ח לערך, הגיע עם מעבד Core i5 – 4200U של אינטל, מעבד ULV במהירות 1.6 ג'יגה-הרץ (2.6 ג'יגה-הרץ בטורבו), ששייך למשפחת ההאסוול (Haswell) הנוכחית של החברה, ומציע TDP של 15 וואט בלבד. הוא הגיע עם זיכרון RAM בשיעור של 4 ג'יגה-בייט, כונן קשיח בנפח של 500 ג'יגה-בייט וכרטיס מסך GeForce GT 720M של Nvidia עם 2 ג'יגה-בייט זיכרון בלעדי. בהחלט תצורה מוצלחת עבור מחשב אולטרה-בוק, אפילו אם מתעלמים מיכולות המגע.

התוצאות היו נאות בהחלט עבור מחשב אולטרה-בוק, כשהשילוב של כרטיס גרפי עצמאי בהחלט תורם לכך, אבל קצת התאכזבנו מכך שהמסך מציע בסך הכל רזולוציה של 1,366×768 פיקסלים. אפשר כבר לדרוש יותר. כמו כן, ניתן היה להרגיש לעיתים שהמסך אינו מגיב תמיד במדויק למחוות, במיוחד בעת פתיחת התפריטים הצידיים בממשק האריחים של החלונות. קשה גם לאהוב את קשיחות היתר של ממשק השליטה הענק, שדרש להפעיל כוח של ממש כדי לתרגם לפעולה את הלחיצות שבוצעו עליו.

מבחינת זמן סוללה טוענים בלנובו, שהוא מספק כ-9 שעת עבודה. במבחן ה-PowerMark של FutureMark שבודק זמן סוללה בעבודה רציפה ללא הפסקות, המחשב הגיע לשעתיים ו-40 דקות בלבד. הצפי, ממחשבים דומים, היה לפחות לשלוש שעות וחצי. חבל שכך.

אנקדוטה מיוחדת של ה-Flex 15 היא כפתור קטן שנמצא לצד כפתור ההפעלה של המחשב ומכונה Novo Button. לחיצה עליו כשהמחשב כבוי מפעילה את תוכנות האחזקה שלו, כולל גישה ל-BIOS וכולל גישה לאחזור מוחלט של המערכת, כפי שהיא יצאה מהמפעל.

מסקנות

בשורה התחתונה מציע ה-IdeaPad Flex 15 שילוב מוצלח של עולמות המגע והמיחשוב הסטנדרטי, ועם מסך ענק בגודל של 15.6 אינץ' הוא מתאים למי שמחפש מחשב שיתאים לבית ולמשרד גם יחד, כל עוד זוכרים שהתצורה שלו, כמו כל אולטרה בוק, אינה חזקה במיוחד. הוא נוח למדי לעבודה בזמן תנועה בישיבה, אפילו יותר מטאבלט שמבוסס על חלונות 8, והכל עם תווית מחיר סבירה בהחלט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים