הצלחה ל-ורוניס: שער המנייה שלה קפץ פי שניים ביום שלאחר ההנפקה

החברה גייסה יותר מ-105 מיליון דולר והגיעה בנסדא"ק לשער מנייה של 22 דולר - גבוה מהערכות החתמים ● השער בתום המסחר ביום ו' עמד על 44 דולר

ורוניס הישראלית סיימה בהצלחה את ההנפקה שלה בנסדא"ק, שאירעה ביום ה', לאחר שגייסה 105.6 מיליון דולר. שער המנייה של החברה נקבע בתום ההנפקה על 22 דולר, כשהחתמים כיוונו למחיר של בין 19 ל-21 דולר. יום לאחר מכן הוא קפץ פי שניים – ל-44 דולר, קרי: שווי שוק של 1.048 מיליארד. בסך הכול הנפיקה ורוניס 4.8 מיליון מניות.

יצוין כי ורוניס היא חברה ישראלית שפועלת מארצות הברית. היא הוקמה ב-2005 על ידי יקי פייטלסון, שמשמש כמנכ"ל, ואוהד קורקוס, שמשמש כסמנכ"ל טכנולוגיה. עוד מבעלי החברה: קרנות הון-הסיכון פיטנגו אוורגרין ואקסל, מורגן סטנלי (Morgan Stenley) ו-EMC.

הטכנולוגיה של ורוניס מאפשרת לארגונים לנהל, לאבטח ולנתח את החומר הגולמי שעובדיו יוצרים, כמו דואר אלקטרוני, מצגות ודו"חות. יש לה כ-24 אלף לקוחות, בהם בנקים בינלאומיים גדולים כמו ברקליס (Barclays) ובורסת נסדא"ק. החברה העסיקה בתום השנה שעברה 536 עובדים, 224 מהם בישראל. על פי התשקיף שפרסמה ערב ההנפקה, ההכנסות שלה ב-2013 גדלו ב-40% ל-75 מיליון דולר, אך ההפסדים גדלו בשיעור ניכר יותר – 54%, ל-7.5 מיליון דולר. הפוטנציאל המסחרי של החברה גדול, שכן על פי הערכות החברה, עד 2020 יגדל היקף החומר הגולמי שעובדי ארגון ממוצע ייצרו פי 14, וכך גם הצורך לנהל ולאבטח אותו.

לעומת ורוניס, חברה ישראלית אחרת שהונפקה, יצרנית הציוד הרפואי הממוחשב לומניס, חוותה תוצאות לא טובות בנסדא"ק ביום ו'. החברה גייסה כ-75 מיליון דולר ושער המנייה שלה בתום ההנפקה נקבע על 12 דולר – נמוך מהערכת החתמים, שעמדה על בין 15 ל-17 דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים