טים קוק: "גונבים מאיתנו רעיונות מכל עבר"

מנכ"ל אפל דיבר באסיפה השנתית של בעלי המניות, סיפר כי החברה עובדת על מוצרים "שלא נראו כמותם" והסביר מדוע החברה לא מתייחסת למה שהיא מפתחת כרגע

"אנחנו שוקדים על מוצרים שיהוו גרסאות מתקדמות למוצרים המוכרים, וגם מוצרים שעדיין לא נראו כמותם. אנחנו לא מתייחסים באופן ספציפי למוצרים, כי, כמו שאתם יכולים לראות, גונבים מאיתנו רעיונות מכל עבר", אמר מנכ"ל אפל (Apple), טים קוק.

קוק דיבר במהלך האסיפה השנתית של בעלי המניות של אפל, והוא התייחס בדבריו לגידול בשיעור של 32% בהוצאות המחקר והפיתוח של החברה בשנה שעברה.

יכולתה של אפל לחולל מהפכה נוספת בזירה טכנולוגית שמשתנה בקצב מהיר הייתה השאלה המרכזית שריחפה בחלל האוויר של המשקיעים ושל אנשי עמק הסיליקון, נוכח ההאטה בקצב הצמיחה של החברה והכרסום של מתחרות דוגמת סמסונג (Samsung) וגוגל (Google) בנתחי השוק שלה.

אנליסטים ומשקיפים מעריכים כי אפל תציג מכשיר נלבש כלשהו, דוגמת שעון חכם, ושמועות עקשניות מתייחסות כבר זמן רב לטלוויזיה מסוג כזה או אחר שתציג אפל בשאיפה לחולל מהפכה בסלון הבית.

ביום ו' ירד שערן של מניות אפל ב-0.27% והגיע ל-526.24 דולרים. זו עלייה בלתי מבוטלת מאז השפל אליו הגיע שער המניה בחודש יוני האחרון – 400 דולרים – אך עדיין רחוק משער השיא של 700 דולרים אליו הגיע שער המניה בשנת 2012. השער הנוכחי משקף, ככל הנראה, את התהיות של המשקיעים בדבר יכולתה של החברה לשוב ולהשיק להיט חדש ומהפכני, כפי שעשתה בימיו של סטיב ג'ובס.

למרות שקוק נמנע מלציין פרטים ספציפיים, הרי שביחס למכשירי Apple TV, אליהם התייחסו מנהלים בכירים באפל מזה זמן רב כאל "תחביב", אמר קוק כי לאחר שהיקף המכירות של מכשירים אלה הסתכם בשנה שעברה ביותר ממיליארד דולר, "קשה יותר להתייחס אליהם היום כאל תחביב. החברה משקיעה סכומים גבוהים בדור הבא של המוצר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים