ISSUU: לדפדף בכיף

למרות שחלקנו עבר כבר לקרוא בטאבלטים או במסך הגדול שיש לנו, את ההנאה שבעלעול דפים של מגזין קשה להחליף ● האפליקציה שאותה סוקר צבי קצבורג היום, מנסה לשלב בין הדברים

אחד הוויכוחים שתמיד יתעוררו בין אנשי האינטרנט לאנשי הפרינט, או לפחות אלו שצמחו עם המילה המודפסת, הוא מה מספר המילים הראוי לכתבה. זהו קרב שלמעשה לא יכולים להיות בו מנצחים של ממש, כי גם קהל הקוראים מתחלק פחות או יותר באותה צורה, בין כאלה שאין להם בעיה לקרוא כתבות עומק ארוכות לבין כאלה שכבר אחרי 100 מילים בלבד מאבדים את הסבלנות, שלא לדבר על אלו שבכלל קוראים רק את הכותרות. אם מכניסים לתמונה גם את ההבדלים בין כתבה חדשותית לכתבת תחקיר, סקירה של מוצרים ושאר סוגי הטקסטים, הסיבוך רק הולך וגדל.

אבל למרות הירידה בגודל ובכמות, עולם העיתונות המודפס לא מת, ובמיוחד לא העולם המגזיני. עם ISSUU לאנדרואיד (Android), תוכלו להביא אותו למכשיר שלכם במלוא תפארתו והדרו, עם העיצוב המיוחד שמתאים לעמודי מגזין שבדרך כלל לא תמצאו באף אתר אינטרנט. במקרה של האפליקציה המסוימת הזו, אין ספק ששטח המסך שמציע טאבלט עדיף פי כמה למי שבאמת מתעניין ורוצה לקרוא.

ISSUU מאפשרת למשתמשים בה לגשת באופן בלתי מוגבל למיליונים של מגזינים המוצאים לאור ביד למעלה מ-1.5 מליון מפיצים בעולם, בכ-30 שפות, עם עדיפות ברורה כמובן לאנגלית (ולא, לא הצלחתי למצוא מגזין בעברית). המגזינים מוגשים לקוראים  בשיטה שמוכרת היטב למי שקורא מגזין מדי פעם באינטרנט, כשניתן לדפדף בין עמודיהם, לבצע הגדלה והקטנה כדי לקרוא בנוחות רבה יותר, כשהמנוע שעומד מאחורי התצוגה מאפשר לעשות זאת באופן חלק לחלוטין ובהנאה רבה. המבחר, כאמור, עצום, מכיוון שהוא כולל לצד גליונות חדשים גם גליונות ישנים יותר.

בהפעלת הראשונה של האפליקציה מתבקש המשתמש לבחור ערימה של גליונות שנראה לו שמתאימה לו. ערימה זו משמשת כבסיס לתזרים המגזינים שמוצע בכל פעם שנכנסים לאפליקציה. מעבר לכך אפשר באמצעות התפריט לבחור ב-Explore כדי לראות רשימה ארוכה של נושאים שכל אחד מהם מציע רשימה של מגזינים שמתאימים לתחום, ובהמשך הדרך אפשר לבחור בתפריט את האפשרות Stacks שמציגה ערימות של מגזינים שהמשתמש בונה לעצמו לאורך השימוש לצורך מעקב שוטף, או להמשך קריאה.

לאחר שמוצגים על המסך מספר מגזינים לחיצה קלה מציעה את העמוד הראשי כתמונה גדולה יותר עם פירוט קצר, כשאפשר לעבור ימינה ושמאלה בין המגזינים באמצעות גרירה קלה. לחיצה נוספת על עמוד ראשי כבר פותחת את המגזין לקריאה מלאה. המעבר בין העמודים, באופן טבעי, מתבצע בגרירה ימינה או שמאלה, אבל לחיצה אחת גורמת להופעת פס תפריט שמציג את העמודים ומאפשר לעבור ביניהם בקלות, אם לדוגמה, רוצים לעבור לעמוד מסוים. כמו כן ניתן לצרף את המגזין לערימה על ידי לחיצה על האייקון המתאים בכותרת, לשתף עם חברים או לראות לקבל מידע נוסף על המוציא לאור, כולל מספר האנשים העוקבים אחריו ובכמה ערמות קיימים המגזינים שלו.

בכל מסך כמעט אפשר למצוא את אייקון זכוכית המגדלת שמאפשר לבצע חיפוש אחר מגזינים באופן אישי, ומדובר בחיפוש פתוח לחלוטין. רק אל תצפו תמיד לקבל את התוצאות שאתם מקווים להן. לא כל מגזין מוצע ברשת בחינם.

אין לכם מה לחפש ב-ISSUU אם השפה היחידה בה אתם שולטים היא עברית, אבל אם כן, ואם אתם מעוניינים בחומר קריאה קצת עמוק יותר מאשר כתבות קצרות באינטרנט, אני די בטוח שאתם תשתמשו באפליקציה הזו למשך זמן.

דרך אגב, הסיבה שהיא לא זמינה למשתמשי iOS היא שאפל (Apple) לא אשרה לשימוש את מנוע הדפדוף עליו מבוססת האפליקציה. רק שתדעו. ויש גם גרסה אינטרנטית.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. The יובל

    דווקא יש שם איזה עיתון כפר סבאי

אירועים קרובים