בריאן פיצג'רלד, RSA: "ממשלות חייבות להאיץ את הטיפול בהסדרת פרטיות, מסחר בינלאומי ומידע דיגיטלי"

"המצב הנוכחי לא יכול להימשך - ואני לא מדבר רק מנקודת המבט של מנהל בחברת אבטחה, אלא כבנאדם. יש פה בעיה אמיתית ועלינו לעבוד יחד כדי לפתור אותה", אמר פיצג'רלד - סגן נשיא ומנהל השיווק הראשי של RSA, בראיון לאנשים ומחשבים ● הוא ציין כי הוא אופטימי מאוד לגבי העתיד, "למרות הכותרות השליליות והנושאים השנויים במחלוקת שעלו לדיון ציבורי באחרונה"

"אנו חיים בעולם שבו כולם עובדים באופן דיגיטלי ומבססים את חיי היומיום שלהם סביב הרשת, אולם בה בעת חוששים לגורל המידע הפרטי שלהם. כדי שנוכל להתקדם וליהנות מכל המידע שהעולם הזה טוחן בחובו, יש להגדיר את חוקי המשחק. לכן, ממשלות חייבות להאיץ את הטיפול בהסדרת נושאים כמו פרטיות, מסחר בינלאומי ושיתוף מידע דיגיטלי", כך אמר בריאן פיצג'רלד, סגן נשיא ומנהל השיווק הראשי של RSA. לדבריו, "המצב הנוכחי לא יכול להימשך – ואני לא מדבר רק מנקודת המבט של מנהל בחברת אבטחה, אלא כבנאדם. יש פה בעיה אמיתית ועלינו לעבוד יחד כדי לפתור אותה".

פיצג'רלד אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים, שנערך במסגרת כנס הענק RSA Conference 2014. האירוע, שמשך אליו כ-25 אלף מומחי אבטחת מידע מכל העולם, התקיים בשבוע שעבר בסן פרנסיסקו שבקליפורניה וננעל ביום ו' האחרון. המשלחת הישראלית לכנס כללה בין 100 ל-150 נציגי לקוחות, שותפים וחברות בתחום אבטחת המידע, חלקן אף הציגו בתערוכה שנערכה במקביל.

"בעיניי, התסריט האופטימי ביותר לגבי האופן שבו עולם אבטחת המידע יתפתח בחמש השנים, הוא תסריט שבו קיים סט של נורמות מוסכמות שכל ממשלה אמצה כדי להתמודד עם הנושאים הללו, של פרטיות, מסחר בינלאומי ושיתוף מידע דיגיטלי", אמר פיצג'רלד. "בתסריט הזה, הטכנולוגיות משלימות את הנורמות שנקבעו, בכך שהן מאפשרות ליישם אותן בפועל. כך, נוצר עולם שבו ממשלות מסכימות על חוקים, אנשים פרטיים מבינים איזה שימוש ייעשה במידע האישי שלהם ואילו מנגנונים ישמשו לשמירה על הפרטיות שלהם ולחברות יש את הטכנולוגיות שמאפשרות לכל זה להתקיים, כי בעולם שהוא כולו דיגיטלי – הכל חייב לעשות באמצעות הטכנולוגיה. אם שלושת הדברים האלה יוכלו לקרות בשנים הקרובות, גם אם באופן חלקי, אני חושב שנהיה עדים לצעד משמעותי קדימה ביצירת אמון מחודש ובהעצמת השימוש בטכנולוגיה דיגיטלית".

הוא המשיך ואמר, כי "בעולם הדיגיטלי החדש הזה שבו אנו חיים, אינטרסים ממשלתיים מתנגשים לעיתים עם אינטרסים של אנשים פרטיים ואינטרסים של חברות ותאגידים. אנחנו, כחברת טכנולוגיה, חייבים לעבוד עם כל הצדדים. לכן, מה שלדעתי נראה בקרוב, הוא התגבשות פלטפורמות חדשות ליצירת קשר עם ממשלות, כי תקנות וחוקים שנכתבים ללא הבנה מעמיקה של הטכנולוגיה, דינם להיכשל. אותו הדבר תקף לגבי חוקים ותקנות שנכתבים ללא התחשבות בצרכי הפרט והתעשייה. לכן, חשוב ליצור את הפלטפורמות המשותפות שבהן האינטרסים של שלושת הצדדים יוכלו לבוא לידי ביטוי וליצור איזון. סביר להניח שאף אחד מהצדדים האלה לא יהיה שלם לחלוטין עם ההחלטה, אבל לכולם יהיה נוח יותר לפעול בעולם שבו האיזון הזה קיים והחוקים ידועים וברורים".


"בעולם הדיגיטלי החדש הזה שבו אנו חיים, אינטרסים ממשלתיים מתנגשים לעיתים עם אינטרסים של אנשים פרטיים ואינטרסים של חברות ותאגידים. אנחנו, כחברת טכנולוגיה, חייבים לעבוד עם כל הצדדים". בריאן פיצג'רלד, סגן נשיא ומנהל השיווק הראשי של RSA. צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב

פיצג'רלד מסביר שלמרות שהנושא חשוב לחברה, יש גם אינטרסים כלכליים ומסחריים שעומדים מאחורי המסרים הללו. "כחברת טכנולוגיה, כל עולם שבו קל יותר להטמיע מוצרי אבטחת מידע ופשוט יותר להבין חוקים ורגולציות – הוא חיובי עבורנו. ככל שנראה פחות בלבול ואי-אמון, העבודה שלנו תהיה קלה יותר. בעולם כמו זה שתיארתי, ללקוחות שלנו יהיה קל יותר ליישם את המוצרים שלנו, מה שיהפוך את העולם הזה לטוב יותר גם עבורם, ויאיץ את האופן שבו הלקוחות שלנו והלקוחות של הלקוחות שלנו יוכלו ליהנות מהיתרונות של כל טכנולוגיות האבטחה החדשות שמתפתחות".

העולם הזה, כמו שמתאר אותו פיצג'רלד, עשוי לדבריו להיות קרוב יותר ממה שאנחנו חושבים. "אני אופטימי מאוד לגבי העתיד – למרות הכותרות השליליות והנושאים השנויים במחלוקת שעלו לדיון ציבורי באחרונה. אנחנו מאוד מתרגשים מכך שוועידת RSA Conference הפכה לנקודת מפגש עבור עשרות אלפי מומחים מהתחום, שבין היתר מדברים על הנושאים הללו ודנים בפתרונות אפשריים. במהלך הוועידה שמעתי דעות שמתחילות להתייחס לפתרונות אפשריים לבעיות שאנחנו ניצבים בפניהן, ואני חושב שזה סימן מצוין לכך שהנושאים שבהם הממשלה והתעשייה צריכים לטפל בהם, אכן נמצאים בטיפול".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים