תוכן שיווקי
לקראת כנס PANAYA, יום ג' 11.3, אולם קריפטון הכפר הירוק

לקראת אירוע | רומן ליטרובניק, CIO עלבד: "לבצע פרויקט שדרוג ERP ללא פאנאיה זה פשוט לקחת סיכון מיותר"

03/03/2014 13:40

מאת הילל יוסף

"לבצע כזה פרויקט ללא פאנאיה (PANAYA) זה פשוט לקחת סיכון מיותר. אסטרטגית , תאגיד רב לאומי חייב חברה כמו פאנאיה להורדת סיכונים. המשמעות של עלייה לאוויר שאינה בטוחה – היא הפסדים כספיים עצומים וזאת לא אופציה בכלל", כך אמר רומן ליטרובניק, מנמ"ר עלבד.

ליטרובניק התייחס בראיון לפרויקט שדרוג מערכת ה-ERP בחברה מגרסה של מערכת סאפ 4.7 לגרסה ECC6 EHP6 – פרויקט שבוצע תוך שימוש בכלים של חברת פאנאיה. הפרויקט כלל גם שדרוג אלפליקטיבי של גרסת סאפ (SAP) וגם שידרוג תשתיתי, במסגרתו שודרגה מערכת ההפעלה, בסיס הנתונים ובוצע מעבר משרת פיזי לסביבה וירטואלית ל Data Center ב-יבמ (IBM).

ל-עלבד משואות יצחק יש מערכת ERP של סאפ מאז 2005. המודולים העיקריים שמשמשים את עלבד הם PPPI, SD, FI, CO MM. במהלך 2013 עלבד משואות יצחק, העלתה לאוויר שני פרויקטי Rollout מוצלחים ומהירים של מערכות SAP Business Suite של חברות בת בארצות הברית ופולין. לאחר סיום מוצלח של פרוייקטי ה- Rollout, הוחלט לנצל את התנופה ורוח ההצלחה ולבצע שדרוג כולל של גרסת הסאפ בתאגיד.

עלבד היא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה בתל אביב. החברה עוסקת במפעליה בישראל ובחו"ל בייצור ושיווק מגבונים לחים, ייצור ושיווק מוצרי היגיינה נשית ומוצרי ספיגה. לעלבד שלושה מפעלים בישראל, שניים בארצות הברית, מפעל בגרמניה ומפעל בפולין. המחזור שלה ל-2012 עמד על כ-1.4 מיליארד שקלים – כ-95% ממנו כתוצאה ממוצרים שמשווקת עלבד ב-40 מדינות.

מערכות ה-ERP של סאפ בעלבד משרתות מאות משתמשים. המערכת הינה מערכת מרכזית המוגדרת כמערכת הקריטית של התאגיד. סאפ נותנת מענה לתהליכי מכירות והפצה, החל מקליטת הזמנה ועד חשבונית לקוח, וכן לתהליכי שרשרת האספקה, דוגמת רכש ומלאי וייצור, תהליכים בין-חברתיים גלובליים וחשבונאות פיננסית וניהולית. לכן הפרויקט הוא ברמת סיכון גבוה במיוחד עם מעורבות של ההנהלה הבכירה ביותר.

לדברי ליטרובניק , "שמענו על פאנאיה דרך אחד הספקים. התגובה שלנו במבחן התוצאה עם פאנאיה הייתה מדהימה, ממש לא האמנתי למראה עיניי".

לשאלה מדוע בחר בפאנאיה, אמר ליטרובניק כי "פונקציונלית, כיסויי האנליזה הם מצויינים, כלי הבדיקות ויכולת הניהול וניטור הפרויקט היו טובים מכל שאר החברות בהבדל עצום. פאנאיה סיפקה כיסוי פרויקטלי טוב מאוד. פאנאיה מטפלת בכל היבטי הפרויקט – מאיתור התקלות ועד הבדיקות, דרך ניהול הפרויקט ומתן שליטה מלאה ללקוח".

סמוך לביצוע פרויקט השדרוג, אמר, "קיבלנו החלטה לקחת את פאנאיה. תהליך השדרוג התנהל בצורה המיטבית, בזכות הכלים של פאנאיה. התהליך נוהל ונשלט היטב, יכולנו לתכנן ולנהל את המשאבים באופן טוב יותר. לא גיששנו באפלה: פאנאיה הכניסה את הוודאות הנדרשת בפרויקט כזה".

במהלך הפרויקט, ציין, "השתמשנו בפתרון שלהם שגם מציע תיקוני קוד. היו לנו יחסית הרבה תיקונים כי מדובר במערכת וותיקה בה בוצעו לא מעט פיתוחים. בנקודה זו הורדת הסיכון השתלמה מאוד. כמו כן, נעשה שימוש בתהליך ה-unit testing. תכנית הבדיקות נוהלה על פי ההמלצות של התכנה של פאנאיה. הרצנו כ-220 תרחישי בדיקה במספר אתרי עלבד בכמה מחזורים. מדי שבועיים ביצענו אנליזות חוזרות עם המוצר של פאנאיה. הדבר נעשה לפי קצב ההתקדמות בפרויקט. האנליזות החוזרות הן אלמנט קריטי בתהליך, וגם פה התגלה בבירור יתרון הכלי של פאנאיה על פני כלים אחרים. השימוש בכלי פאנאיה היה נוח וקל".

ליטרובניק סיכם באומרו כי "הפרויקט עמד בלו"ז ואף עלה לאויר כמה ימים לפני הזמן – ללא תקלות. סיימנו את הפרויקט בשלושה חודשים כולל בדיקות, בכל שבעת האתרים בעולם. לשיטתי, פרויקט שדרוג הינו one-shot – כלומר אין מצב לכישלון. לכן השימוש בכלי של פאנאיה הצדיק את ההשקעה. ללא כלי זה – אני מעריך שהפרויקט היה נמשך אפילו ששה חודשים במקום שלושה, מה שהיה מגדיל את עלויות הפרויקט במאות אלפי שקלים נוספים. חיסכון נוסף נבע מהשימוש בתיקוני ABAP, שצמצם את מספר חודשי כוח האדם של המפתחים. השימוש ב-Test Scope של פאנאיה חסך רבות בתכולת הבדיקות ומיקד אותנו בבעיות באופן מצוין ומדויק. אשתמש בכלי פאנאיה גם בפרויקטי התחזוקה הבאים בעלבד. המעקב אחר הפרויקט הינו קריטי וגם בזאת כלי פאנאיה עולים על כלים אחרים. גורם הצלחה חשוב נוסף הוא הגדרת הפרויקט כאסטרטגי וארגוני ולא כטכני בלבד. הפרויקט מחייב מעורבות הנהלה, שתוף פעולה של המשתמשים בתהליך הבדיקות וצוות IT מיומן המכיר את היישום היטב".

אירועים קרובים