מאט ווטס, נט-אפ: "הנתונים הם רק ביטים, יש ליצור ערך מהמידע המאוחסן"

"הציפייה היא שהמידע יניב את הערך כבדרך אגב", אמר ווטס, מנהל טכנולוגיה ואסטרטגיה לתחום הנדסת מערכות לאזור EMEA בחברה

"החשמל לכשעצמו אינו אלא תנועה של אלקטרונים ופרוטונים. תנועה זו אינה בעלת ערך לכשעצמה, אלא רק כשהיא מגיעה למכשירי הקצה ומפעילה אותם. אותו הדבר חל לגבי הנתונים: הם רק ביטים שמיוצגים עם הספרות 0 ו-1. החוכמה היא מה עושים עם המידע, כיצד מטפלים בו ומפיקים ממנו את מירב הערך העסקי", כך אמר מאט ווטס, מנהל טכנולוגיה ואסטרטגיה לתחום הנדסת מערכות לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה) בנט-אפ (NetApp). לדבריו, "הן מהחשמל והן מהמידע יש את אותה הציפייה: שהם יניבו יותר ערך ויעשו זאת כבדרך אגב, כמו שלא חושבים על תחנות הכוח הפועלות כשמרימים את מתג החשמל".

ווטס היה דובר המפתח בכנס NetApp Directions, שנערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. בכנס הוצגו מפת הדרכים הטכנולוגית של ענקית האחסון והפתרונות אותם היא מציעה ללקוחותיה הארגוניים. האירוע הוא חלק ממסע עולמי של כנסים שעורכת החברה, שהחל בלונדון, עבר לאמסטרדם ופריז, ולאחר ישראל ימשיך לדיסלדורף ולמוסקבה. הנחה את הכנס ינון וטשר, מנהל שותפים של נט-אפ ישראל, והגיעו אליו מאות מלקוחות החברה.

לדברי ווטס, יש ל-IT שלושה שדות פעולה: את האחד הוא כינה "IT צרכני", שמתאפיין ביכולת שלו להניב לארגונים ערך עסקי נמוך. השני הוא IT עסקי, שבו "טמון ערך עסקי גבוה יותר. יש בו יכולת להשפיע על מגוון תהליכים תפעוליים ותהליכי מכירה בארגונים, הוא מספק יישומים הקשורים לליבה העסקית ויש לו פוטנציאל לערך רב. בנוסף, הוא כולל בתוכו את מימד ה-'מה לא תעשה ואחר כך תתחרט לגביו'. בשדה זה נדרש כמה שיותר מיקוד מבוסס נתונים – על הלקוחות, על התהליכים ועל השותפים". ווטס הדגיש כי "הייחודיות של ה-IT מצויה בשדה השלישי, זה של ההזדמנויות החדשות. בשדה זה ניתן להפיק יותר ערך ולהביא למצב בו ה-IT מהווה בסיס עסקי לארגון. הוא כולל יכולות ניתוח מעמיקות, חיזוי צופה פני עתיד ומבוסס ניתוח, שאיבת נתונים מהרשתות החברתיות וניתוחם, ויצירת תרחישים של 'מה היינו יכולים לעשות'. כך ניתן למצות מה-IT הרבה יותר ממה שממצים ממנו כיום".

הוא נתן דוגמה ליכולת הפקה של ערך מאוסף נתונים שנראה לכאורה חסר ערך. "יש בטוויטר (Twitter) יכולת לקבל סוגי הודעות שונות בתשלום, כמנוי, על פי סוג התוכן", אמר. "אחד מסוגי התוכן הוא בנושא שריפות. בפרק זמן נתון יש 600 מיליון ציוצים על שריפות וכיבוי אש. זה נראה לנו תוכן חסר ערך, אבל יש כאלה – איגודי כיבוי אש, מנהלות של ערים, חוקרי יערות וחוקרים אורבניים, שיכולים לקחת את הנתונים האלה, למפות אותם בחתכים שונים ולעטוף את המידע הזה כמידע שיכול להציל חיים או לסייע לחברות ביטוח".

דוגמה אחרת לשימוש במידע אותה נתן ווטס היא של חברת מדיה בריטית שהנפיקה את עצמה לפני כמה שבועות בבורסה בלונדון. חלק מהעובדים שפוטרו דיווחו על פיטוריהם בטוויטר, כינו את החברה "חרא" וזה עניין מאוד את המשקיעים, שהביאו לירידה מהירה בערך המנייה.

"יותר חברות מנסות לראות כיצד ניתן לסחוט את הלימון ששמו נתונים כדי ליצור ממנו לימונדה עשירה", אמר ווטס. "המידע מבוסס הנתונים, שטופלו באופן הנכון, יכול להביא להפקת ערך עסקי לארגונים. המנמ"רים מבינים זאת ומפנימים שכיוון שתקציבי ה-IT שלהם לא יגדלו, עליהם לעשות עוד בפחות, משמע יותר יישומים ושירותים, מבלי לקבל יותר תקציבים".

לאחר מכן הוא עבר לדבר על נט-אפ ואמר כי "צברנו ניסיון בהטמעת מערכות אחסון מבוססות פלאש (Flash) בנפח של יותר מ-70 פטה-בייט. יש לנו הצלחות: החלפנו ללקוח בינלאומי גדול בבריטניה מערכות של EMC בכאלה שלנו, מבוססות טכנולוגיית פלאש, והבאנו לעלייה ברמת הביצועים, האמינות ויכולת השרידות. 'על הדרך' חסכנו לו מיליוני ליש"ט בשנה. מערכות האחסון מבוסס פלאש שלנו כוללות יתרונות רבים, בהם צמצום הסיכון העסקי ומתן אפשרות לעסק לנוע מהר יותר".

ווטס הוסיף "נט-אפ מספקת ללקוחות הארגוניים את היכולת להפיק ערך רב יותר מהמידע. היא עושה זאת בעזרת פתרונות אחסון מבוסס טכנולוגיות פלאש, פתרונות ענן בן כלאיים וניהול שלו, השתלבות בפתרונות מוגדרי תוכנה, כגון SDDC ו-SDN, יצירת תשתית IT אחודה ופתרונות לעולם הנייד ולעולם ה-Big Data. החברה מתבססת על חדשנות בעלת שלושה מאפיינים: תפעול שאינו משבש, יעילות מוכחת ויכולת גדילה שלא שמים לב אליה. אלה הם שלושת המימדים של הערך הייחודי של מערכת ההפעלה שלנו למערכות אחסון, Clustered Data ONTAP. הגרסה החדשה, Clustered Data ONTAP 8.2, פותחה במטרה לסלול את הדרך לאחסון מבוסס תוכנה ולהסרת מגבלות הביצועים, הזמינות ויעילות אמצעי החומרה המסורתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים