המלכוד של סלקום ופלאפון: בודקות פריסת דור 4 – אבל לא יכולות לבחור ספק לפני החלטת הרשויות

שתי מפעילות הסלולר נמצאות בימים אלה במגעים מול ספקיות שונות, אבל חייבות להמתין עד להחלטת משרד התקשורת האם לאשר להן איחוד רשתות

תוכניות לשעת חירום. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

סלקום ופלאפון נמצאות בימים אלה בשלבים מתקדמים של בדיקות מול ספקיות תשתיות הסלולר הגדולות לבחירת החברה שבאמצעותה הן ישדרגו את הרשתות שלהן לדור רביעי סלולרי. עם זאת, החברות עדיין לא יכולות לקבל את ההחלטה, מאחר שהרשויות טרם החליטו האם לאשר להן איחוד רשתות.

הפרויקטים שנמצאים על הפרק כרוכים בהשקעה מוערכת של 100 מיליון דולר. הספקיות המתמודדות עליהם הן אריקסון (Ericson), נוקיה סולושנס אנד נטוורקס (Nokia Solutions & Networks) ואלקטל לוסנט (Alcatel Lucent).

פרטנר כבר הודיעה שהיא מוכנה לדור רביעי ושבמהלך 2014 תסיים לפרוס את רשת ה-LTE שלה בכיסוי ארצי, באמצעות אריקסון. למרות רצונן של מפעילות הסלולר לקדם את נושא הדור הרביעי, הן מצויות במלכוד גדול: מצד אחד, משרד התקשורת טרם הקצה לחברות תדרים לדור רביעי וכאמור, עדיין לא ניתנה החלטה של המשרד והממונה על ההגבלים העסקיים לגבי איחוד רשתות. הן חייבות להמתין עם בחירת הספק עד להחלטות, שכן אם פלאפון תבחר באריקסון, למשל, וסלקום תבחר באלקטל לוסנט, ובסופו של דבר יותר להן לאחד רשתות, תיווצר לשתי המפעילות בעייתיות גדולה מול ספקיות התשתית. יתרה מזאת, יש לכך השפעה גם על רמת ההשקעות שתידרש מכל חברה אם יותר להן לאחד רשתות.

ישראל מפגרת בהפרש ניכר אחרי מרבית מדינות העולם המערבי, שבהן כבר נפרסו רשתות דור רביעי. למעשה, היא ממוקמת בעשירייה האחרונה מתוך 100 מדינות. בינתיים, לפי הצפי של משרד התקשורת, מכרז התדרים אמור להתפרסם בקרוב ולהסתיים עד יוני השנה, אך בקצב שבו מתקדמים הדברים עד כה, לא בטוח שתהיה רשת דור רביעי בישראל עוד ב-2014.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים