הסוף של NetBus: אפליקציית האוטובוסים תורד מהאוויר ותוחלף במיזם חדש

המייסדים של האפליקציה הפופולרית הביאו אותה לסוף דרכה ומחליפים אותה ב-Ototo, שבמקום אוטובוסים בלבד, תכלול את כל אמצעי התחבורה הציבורית ● המידע יינתן בזמן אמת על ידי קהילת המשתמשים, ויש גם אפליקציה למפעילים

מייסדי NetBus החליטו להוריד את האפליקציה הפופולרית מהאוויר ולהעביר את חצי מיליון משתמשיה למיזם שהשיקו הבוקר (ב') בשם Ototo. במקום אוטובוסים בלבד, האפליקציה החדשה תכלול את כל אמצעי התחבורה הציבורית.

Ototo עלתה לפני כשבועיים בשקט ב-80 מדינות ברחבי העולם. מדובר באפליקציה שמנווטת את כלי התחבורה הזמינים היכן שהנוסע נמצא, לפי הצרכים שלו. היא מתבססת על קהילת משתמשים שמשתפים ביניהם מידע בזמן אמת. בעוד שלושה שבועות תקיים החברה פיילוט שבמסגרתו יסיע קו ייעודי של Ototo את המשתתפים ליעדם.

המערכת של Ototo פונה גם אל מפעילי התחבורה הציבורית ותנחה אותם כיצד להתאים את השירות לטובת המשתמש, תוך כדי מזעור העלויות שלהם. היא תציג לנהג מידע חיוני, למשל: מה עליו לעשות כדי להיפגש עם אוטובוס אחר, מתי עליו לצאת כדי להתאים מפגש עם רכבת, על אילו תחנות ניתן לדלג כדי להספיק להגיע למעבורת, תוך שימוש בטקטיקות נהיגה-התאמת מהירות (לא רלוונטי בישראל, כמובן), המתנה בתחנה, דילוג על תחנה, ביצוע מסלול חלקי ושינוי מסלול.

יש לציין שהטקטיקות שניתן יהיה להשתמש בהן יצטרכו לעבור את אישור הרגולטור, במקרה של ישראל – משרד התחבורה. מייסדי Ototo מסרו כי "אנחנו מניחים שאישורים אלה יינתנו לטובת השיפור המשמעותי הצפוי מבחינת השירות לנוסעים, ואף לטובת הוזלה בעלויות". פרופ' אבישי צדר, לשעבר המדען הראשי של משרד התחבורה, אמר כי "ניתן לשנות את שירות התחבורה הציבורית באמצעות אפליקציית משתמשים, הן על ידי יצירת אפליקציה למפעילים והן על ידי אינטגרציה בין שתי האפליקציות – של המשתמשים והמפעילים. המטרה של Ototo היא לייתר את הרכב הפרטי. זה לא רק חזון, ויש כיום את הכלים הטכנולוגיים לעשות זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים