עידן יאגו, Epiphyte: "ניסוי הביטקוין חוקי בהונדורס; ממשיך למרות נפילת Mt. Gox"

"צריך לזכור שהרגולציה על הבנקים לא הצליחה למנוע רמאויות כמו מיידוף או את נפילת ליהמן ברדרס", אמר יאגו, מנכ"ל החברה, בנוגע לשאלת הרגולציה על המטבע הווירטואלי

"השימוש במטבעות וירטואליים מבוזרים, כדוגמת ביטקוין יימשך ויתחזק למרות נפילת Mt. Gox, שלקחה איתה 10% מכלל מטבעות הביטקוין העולמיים. לרבות ניסוי איזור סחר חופשי מבוסס ביטקוין, שכעת מותר לגלות כי יוקם בהונדורס", אמר עידן יאגו, מנכ"ל Epiphyte מסן פרנסיסקו, המפתחת פתרונות סליקה בביטקוין.

יאגו דיבר בכנס הראשון בארץ המתקיים בנושא הביטקוין. הכנס נערך בשבוע שעבר במלון שרתון בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, בשיתוף איגוד הביטקוין הישראלי ובהשתתפות מאות מומחים ומתעניינים בתחום. מנחה הכנס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

"אני אישית עברתי ימים קשים. בין חברי היו כאלה שאיבדו מיליוני דולרים, חברה טובה שלי שהיתה מובילת קהילת הביטקוין בסינגפור נמצאה מתה. אבל אסור לתת למכה הזו לגרום לנו לוותר", התייחס יאגו להתרסקות הבורסה היפנית והוסיף כי "האירועים האחרונים הוכיחו שלטוב ולרע התעשייה הזו היא בעלת השפעה אמיתית וחשיבות אמיתית, לעסוק בביטקוין זה לא כמו לעבוד בסטארט-אפ רגיל, אנחנו עוסקים בחיים של אנשים".

אחד החששות לאחר המשבר של מאונט גוקס ומשברים קודמים שגרמו למשתמשים לאבד מטבעות רבים, היא שהרגולטורים יקפצו על העגלה והבנקאים יבואו ויגידו 'אמרנו לכם.' כדי להתמודד עם החשש הזה הקמתי את ארגון דאטה (DATA) המאגד בורסות מסחר, חלפנים ובעלי עניין אחרים כדי להציע רגולציה עצמית – שתבהיר למשתמשים מהם המאפיינים של חברה רצינית במטרה שיידעו לזהות רמאים ולהימנע מלעשות עימם עסקים".

כאמור, יאגו חשף בכנס לראשונה כי הניסוי המדובר בהנהגת איזור חופשי שבו יוכלו התושבים לסחור במטבעות וירטואליים עליו פורסם בחודשים האחרונים יתקיים בהונדורס. ארגון דאטה חתם על הסכם עם ממשלת הונדורס להשתתף במיזם שבמסגרתו יזמים יוכלו לנהל כל אחד איזור במדינה המרכז אמריקנית, לגבות מסים מהתושבים ולתת להם שירותים. יזם שירצה להצליח יצטרך למשוך אליו כמה שיותר תושבים, ואלו יוכלו לעבור באופן חופשי מאיזור לאיזור.

במסגרת הקמת האיזור המיוחד הזה, תוותר ממשלת הונדורס על כוחה הרגולטורי בתחומים רבים, ובהם גם המונופול על הנפקת הכסף, ובמקומו יוכלו התושבים להשתמש בביטקוין או בכל מטבע וירטואלי אחר שיחפצו בו. "כפי ששמענו בהרצאתו של עו"ד יהונתן קלינגר, הבלוקצ'יין (Blockchain) של ביטקוין יכול לשמש לא רק לתשלומים אלא גם להחלפת פונקציות של הממשל, למשל הצבעה במשאלי עם, או השתתפות באסיפת בעלי מניות של חברות, צוואות, בוררויות ועוד", הסביר יאגו.

"לפחות במקום אחד נדע שתהיה קרקע פוריה לביטקוין ולתחרויות לביטקוין במטבעות, שיטות ופרוטוקולים שונים. ניתן לחוש בהתקדמות מהירה ומפתיעה. החוקה השתנתה, נבנתה מערכת משפט מיוחדת לאיזורים הללו ועד סוף השנה אני מעריך שכל אחד יוכל להיות יזם ממשלתי", סיכם היזם.

מעבר לפעילותו הציבורית, משמש יאגו כמנכ"ל Epiphyte, מפתחת מערכות לסליקת ביטקוין לבנקים, וזאת "כדי שיתנסו במערכת ויוכלו גם להרוויח ואולי אז הם יחששו פחות מהחידוש". החברה, הפעילה כאמור בארה"ב, מחפשת כעת גם מומחי קריפטוגרפיה להקמת מרכז מחקר ופיתוח בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים