ארצות הברית: התביעה שהגישו עובדי אמזון תידון בבית המשפט העליון

בית המשפט החליט להכליל בין התיקים המעטים שהוא דן בהם את תביעתם של העובדים, שקובלים על התורים שהם נאלצים לעמוד בסוף המשמרת שלהם כדי לוודא שלא גנבו

קנס גדול ל-HP. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

שופטי בית המשפט העליון של ארצות הברית, שבוררים בקפידה את התיקים המועטים הנידונים בפניהם, החליטו לדון בתביעה שהגישו עובדים לשעבר של אמזון (Amazon). העובדים שהגישו את התביעה מבקשים מבית המשפט להורות לחברה לשלם להם על הזמן שבו נאלצו להמתין מדי יום בתור, בסוף המשמרת שלהם, כדי לעבור חיפוש שנועד לוודא שלא גנבו דבר. זמן ההמתנה עשוי היה להגיע, לטענתם, עד חצי שעה בכל פעם.

התובעים הועסקו על ידי חברת הקבלן Integrity Staffing Solutions כעובדים זמניים במחסני אמזון בנבאדה. הם אינם היחידים שהגישו תביעה מעין זו: בקיץ האחרון הייתה זו אפל (Apple) שנתבעה, בטענה כי היא מחייבת את העובדים בחנויותיה לעבור בדיקות דומות. בדרך כלל מוסדרות סוגיות כאלה במשא ומתן בין הנהלת החברה לאיגוד העובדים המייצג אותם, אך בחברות היי-טק דוגמת אפל ואמזון אין ועד עובדים, ועובדי אמזון הצביעו לא מכבר נגד הקמתו של ועד שכזה.

התביעה הנוכחית הוגשה ב-2010 והועברה לבית המשפט לערעורים, שפסק באפריל האחרון כי אפשר להמשיך עמה לבית המשפט העליון. כעת, כאמור, החליט בית המשפט העליון לדון בה.

Integrity Staffing Solutions מסרה בתגובה כי על פי חוקי העבודה הפדרליים, אין צורך לשלם לעובדים על הזמן שבו הם מבצעים פעילויות שונות לאחר תום העבודה. "בדיקות ביטחוניות לא שונות מפעילויות אחרות שהחוק לא מחייב לשלם על הזמן שבו מבצעים אותן, דוגמת המתנה להחתמת כרטיס בשעון הנוכחות, הליכה מהחנייה למשרד, או המתנה לאיסוף של צ'ק או ציוד מגן הנחוץ לעבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים