מיקרוסופט מינתה יועץ לשעבר של מנחם בגין לתפקיד מנהל אסטרטגיה ראשי

מארק פן הצטרף למיקרוסופט במשרה מלאה ב-2012, לאחר שיעץ לשורה של מדינאים ואנשי עסקים בכירים, בהם בגין, ביל קלינטון, טוני בלייר וביל גייטס ● הוא עומד מאחורי הקמפיין הכושל להעברת גולשים מגוגל לבינג

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה כי מינתה כאחראי על האסטרטגיה בחברה את מארק פן, ששימש בעבר כיועץ למנחם בגין ולביל קלינטון, וב-20 השנים האחרונות יעץ לביל גייטס. טיבו המדויק של התפקיד החדש עדיין לא ברור. הוא ימשיך לכהן בהנהלה הבכירה של מיקרוסופט, המונה 14 חברים, וידווח ישירות למנכ"ל, סטיה נדלה. טרם ידוע באיזה אופן וכיצד ייושמו עצותיו.

נדלה כתב במזכר ששלח לעובדי החברה כי "במסגרת תפקידו כמנהל האסטרטגיה הראשי ישלב פן בין ניתוח נתונים ליצירתיות" ביחס למוצרים חדשים והשקעות אסטרטגיות.

ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין. צילום: מ. דנהם, ויקיפדיהפן בן ה-60 הצטרף למיקרוסופט במשרה מלאה ב-2012 ולא ברור האם התפקיד החדש הוא קידום מבחינתו או תזוזה הצידה. טד שדלר, אנליסט מפורסטר (Forrester), העריך כי פן "לא ישלוט על תקציב הפרסום, שיופקד בידי מנהל השיווק הראשי, כריס קפוסלה, אך יתווה את עתידה של החברה ביחד עם אריק רודר, שמופקד על אסטרטגיית התוכנה והפיתוח העסקי".

הבכיר החדש במיקרוסופט הגה את מסע הפרסום '!Don't Get Scroogled', שבמסגרתו ניסתה מיקרוסופט לגרום לצרכנים לעבור לבינג (Bing) בטענה שגוגל (Google) אוספת עליהם מידע – מהלך שלא צלח. הוא ידוע גם כחלוץ הסקרים המהירים בקרב מצביעים וכמי שהוביל ב-2008 את מסע הפרסום שנועד לזרוע ספקות ביחס ליכולתו של המועמד דאז ברק אובמה "לטפל בשיחת טלפון שתתקבל בשלוש לפנות בוקר".

כמנכ"ל חברת יחסי הציבור Burson-Marsteller ייעץ פן לביל פורד, יו"ר יצרנית הרכב פורד (Ford), לראש הממשלה לשעבר של בריטניה, טוני בלייר, וכאמור – למנחם בגין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים