הר המזומנים של לוקה מאסטרי

מנהל הכספים החדש של אפל, יהיה אחראי מזומנים בשווי של 160 מיליארד דולר

עם פרישתו של פיטר אופנהיימר מתפקיד מנהל הכספים הראשי של אפל (Apple), בחודש ספטמבר הקרוב, יחליף אותו לוקה מאסטרי.

על מאסטרי להתמודד עם שתי משימות לא פשוטות: ניהול הר מזומנים בשווי מקביל לכלכלת ווייטנאם – 160 מיליארד דולר, ועמידה בציפיות המשקיעים לאחר שהחברה לא הציגה בשנים האחרונות חידושים מהפכניים, ונאלצת להתמודד מול תחרות גוברת והולכת בשווקים העיקריים שבהם היא פועלת.

"מאסטרי נכנס לתפקיד בתקופה מעניינת – כאשר אפל נמצאת בעיצומה של השקה של שירותים חדשים, והוא יצטרך לשכנע את המשקיעים שאפל יכולה להציג הכנסות עקביות בשוק הטלפונים החכמים, שהופך בהדרגה לשוק של סחורות" כתב בן רייצס, אנליסט של בנק ברקליס (Barclays), בהודעה שפרסם ביום ג'. "אנו מכירים היטב את מאסטרי ומעריכים כי הוא יתמוך בתוכנית עקבית להחזר הון ובתחזיות קפדניות וברות הגשמה".

מאסטרי (50), יליד רומא, הצטרף לאפל בשנת 2013 מזירוקס (Xerox). בתחילת דרכו הוא עבד במשך 20 שנים בג'נרל מוטורס (General Motors), בה שימש כמנהל כספים ראשי של חטיבות שונות ברחבי העולם. לפני שהצטרף לזירוקס שימש כמנהל כספים ראשי בנוקיה-סימנס (Nokia-Siemens).

אופנהיימר, בן 51, שימש כמנהל הכספים הראשי של אפל מאז שנת 2004 ונחשב כמי שגיבש בשנה שעברה את התוכנית להחזר הון בהיקף של 100 מיליארד דולר, בעקבות התמרמרות גוברת והולכת מצד המשקיעים שהביטו בעיניים כלות בהר ההון שהצטבר בקופת החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים