תחזית: תעשיית הדפוס תמשיך לצמוח ותגיע ב-2016 ל-845 טריליון דולר

הצמיחה של תעשיית הדפוס בשנים הקרובות תעמוד על 1.8% לשנה, כאשר עיקר הגידול צפוי באסיה ובברזיל - כך עולה ממחקר של גלובל מרקט ● מחקר שנערך לקראת תערוכת הדפוס DRUPA מעלה כי 65% מההדפסות מבוצעות בשיטות המשלבות בין הדפוס הקונבנציונלי והדיגיטלי

תעשיית הדפוס עתידה להגיע ב-2016 ל-845 טריליון דולר – עלייה קלה, של 0.8%, לעומת התקופה שבין 2008 ל-2011, וקצב גידול שנתי צפוי של 1.8% בשנה – כך עולה ממחקר שפרסמה חברת המחקר גלובל מרקט (Global Market). הגידול בהיקף השוק נובע מהרחבת פעילות בתחום הדפוס באסיה, ובפרט בהודו, וכן בברזיל, על חשבון ארצות הברית, אירופה והמזרח התיכון.

על פי המחקר, התעשיות שייפגעו בשנים הקרובות הן העיתונות, שתרד מ-48.8 מיליארד דולר ל-42 מיליארד, והדפוס המסחרי, שיקטן מ-366 מיליארד דולר ל-358 מיליארד. לעומת זאת, שוק ההדפסות על אריזות וחבילות יגדל מ-181 מיליארד דולר ל-220 מיליארד.

בישראל יש יותר מ-1,000 בתי דפוס, 85% מהן מוגדרים כקטנים או בינוניים, כאלה שהמחזור שלהם מגיע עד חמישה מיליון שקלים בשנה – כך עולה מנתונים אחרונים שהתקבלו מהתאחדות המלאכה והתעשייה. לפי מקורות בענף, על אף שרמת המחירים בו יציבה, התחרות הקשה פוגעת ברווחיות של בתי הדפוס ולכן, רבים מהקטנים נסגרים או מתמזגים. סיבות נוספות הן עודף כושר ייצור של מכונות הדפוס וחדירת הדפוס הדיגיטלי, שבו סף המחיר נמוך. מכונת דפוס קונבנציונלית עולה כחצי מיליון שקלים ואילו מכונת דפוס דיגיטלית – כרבע מיליון, ואפילו פחות.

השיפור בכלכלה העולמית ישפיע על ענף הדפוס
תעשיית הדפוס ברחבי העולם עתידה להיות מושפעת מהשיפור בכלכלה העולמית. ואמנם, בתעשיית הדפוס מתכננים השקעות מסיביות בשנה הקרובה – כך עולה מדו"ח שפרסם מרכז הירידים של דיסלדורף לקראת תערוכת הדפוס והמדיה הבינלאומית DRUPA, שתתקיים בעיר הגרמנית בין 31 במאי ל-10 ביוני 2016. הדו"ח מבוסס על סקר שנערך ברבעון האחרון של 2013 בקרב 2,500 מקבלי החלטות מ-119 מדינות.

התערוכה נחשבת לאולימפיאדה של תעשיות הדפוס והמדיה, והיא נערכת אחת לארבע שנים. אנשי מרכז הירידים של דיסלדורף הודיעו לקראת התערוכה כי יפרסמו מספר דו"חות תקופתיים על מצבה של התעשייה, על סמך סקרים ומגמות שנעשים בקרב היצרנים והמשתמשים.

על פי הדו"ח הנוכחי, המשקיעים בתעשיית הדפוס הגלובלית מחפשים אחר פתרונות ייעול ופיתוח של שירותים. המשקיעים בצפון אמריקה מובילים את המגמות הללו. במדינות מתפתחות מזהים אנשי DRUPA ביקוש גדל והולך להשקעות ב-IT ומה שמסביב להן.

"תעשיית הדפוס נמצאת בעיצומו של שינוי מתעשייה מוטת מוצרים לתעשייה מוטת  שירותים שעונים טוב יותר על צרכי הלקוח. נוצרות הזדמנויות עסקיות רבות", נכתב בדו"ח. "דפוס דיגיטלי משחק תפקיד חשוב בטכנולוגיה והטמעת מוצרים". אולם, לדפוס הקונבנציונלי, ה-Offset, יש עדיין חלק נכבד בתעשייה ו-29% מההדפסות נעשות באמצעותו. 65% מההדפסות נעשות בשיטות שמשלבות את הדפוס המסורתי עם זה הדיגיטלי. שליש מבתי הדפוס המסחריים ששילבו בין שתי הטכנולוגיות מדווחים על שיפורים בתוצאות הרבעוניות שלהם כמה חודשים ברציפות.

ההישגים של הדפוס המסורתי וזה הדיגיטלי יהיו אחד הנושאים הבולטים ב-DRUPA 2016, לצד השפעת הדפוס על האינטרנט, המסחר האלקטרוני, השיווק הדיגיטלי ותקשורת ההמונים.

לדברי ורנר מ. דורנשידט, נשיא ומנכ"ל מרכז הירידים בדיסלדורף, "המסקנות מדו"ח זה ומהדו"חות האחרים ישפיעו על תכנון התערוכה ויאפשרו למצב את DRUPA חזק יותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רענן בקר

    בניגוד למה שאמרו פעם, הדפוס כאן כדי להשיאר. יותר ויותר דברים נעשים בדפוס, ולאחר שבוצעו ההתאמות הנכונות למציאות החדשה, מדובר בעניין מאוד רווח. למעשה, יש יותר ויותר מוצרים אשר דורשים דפוס מפעם, למרות שיש מי שהעריכו שלא יהיה לו מקום. לא מפתיע שהוא צומח.

אירועים קרובים