דיווח: אפל תפתח את סירי לשירותי צד שלישי

הסיבה העיקרית לכך היא תחרות גוברת מצד שירותים דומים שמציעות גוגל ומיקרוסופט ● בתחילת השבוע הציגו סטודנטים למדעי המחשב עקיפה שמאלצת את העוזרת הדיגיטלית לתת פקודות לאפליקציות של חברות שונות

כוכבת. Siri

אפל (Apple) מתכננת להתיר לשירותים של חברות מצד שלישי להשתלב בתוך תוכנת סירי (Siri) שלה, כך שהעוזרת הדיגיטלית תוכל לספק שירותים נוספים שאפל אינה מספקת כיום, כמו כתיבת הודעות, הזמנת טיסות, ועוד, כך דווח באתרThe Information.

לאור התחרות הגוברת מצד שירותים דומים, כמו Google Now ומיקרוסופט (Microosft) – שאמורה להשיק שירות דומה בשם Cortana בתחילת אפריל השנה, אפשר שאפל מעוניינת להעשיר את היכולות של תוכנת סירי שלה, שכרגע הן מוגבלות מאוד.

בתחילת השבוע הציגו סטודנטים למדעי המחשב מאוניברסיטת פנסילבניה "עקיפה" שהצליחו לבנות תוך 40 שעות, שתאלץ את סירי לתת פקודות – באמצעות יישום מתאים – לשירותים של חברות שונות, כמו אינסטגרם (Instagram) או ספוטיפיי (Spotify), למשל. התקנת ה"עקיפה" של הסטודנטים אורכת דקה, ואינה דורשת את פריצת המכשיר. התוכנה שלהם, בשם GoogoPlex, בעצם אינה "מרמה" את השרתים של סירי, אלא מנתבת את ה-iPhone לשרת עם הרשאה של גוגל (Google), כך שאפל אינה יכולה לעצור אותו.

בשבוע הבא מתכננת קבוצת הסטודנטים להשיק אפליקציה של GoogoPlex ל-iOS, שתסנכרן את סירי עם יישומים כמו שירותי תשלום. לדעתם, אפל לא תפסול את האפליקציה ותותיר אותה בחנות היישומים שלה, מן הסיבה שהיא לא מפירה שום תנאי שימוש של אפל, אלא פשוט מתממשקת עם ממשקי תוכנות נוספים.

הסטודנטים מצדם טוענים, כי גם אם ליצרנית הiPhone אכן יש תוכניות לפתוח את Siri כמו שדיווח The Information, זה בוודאי יהיה מוגבל מאוד מאוד, כדרכה של אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים