תוכן שיווקי
קורס בניית אסטרטגיית Mobile ארגונית - הלכה למעשה

הסתיים בהצלחה מחזור נוסף של סדנת פלטינום מבית ג'ון ברייס מכללת הי-טק ואנשים ומחשבים

06/03/2014 18:19

מחזור נוסף של סדנת בניית אסטרטגיית Mobile ארגונית – הלכה למעשה מבית ג'ון ברייס מכללת הי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים הסתיים בימים אלה.

הסדנה הועברה בהנחייתו של אילן אלתר, המנכ"ל והבעלים של AlterNet. אלתר הוא בעל ניסיון של מעל ל-10 שנים בהקמת יישומי מובייל. הוא כיהן כסמנכ"ל מערכות מידע ופיתוח בחברת האינטרנט הסלולרי הראשונה בישראל, בה היה חלק מצוות ההקמה, ניהל את אגף שירותי ערך מוסף בפלאפון וניהל פרויקטי מיחשוב ואינטגרציה בהיקפים רחבים בארץ ובעולם. אלתר הוא בעל תואר מוסמך מהטכניון.

במסגרת הסדנה נסקר נושא ה-Mobile על כל היבטיו: התפיסה, היישומים, הטכנולוגיות התומכות, חשיבות ממשק המשתמש וחווית המשתמש וכן המודלים העסקיים החדשניים.

לדברי אלתר, "עולם ה-Mobile סובב אותנו בכל שעות היממה. ארגונים רבים נכנסו לעולם זה ללא בניית אסטרטגיית מובייל ארגונית כוללת. כתוצאה מכך ארגונים אלו מצאו את עצמם משקיעים בפלטפורמת ה-Mobile סכומי כסף רבים שאינם תורמים באופן ישיר להגדלת הכנסות הארגון או לחילופין, להקטנת הוצאותיו. כיום ארגונים מבינים שיש להסתכל על ערוץ ה-Mobile ועל היכולות הייחודיות של המכשיר הסלולרי כדוגמת המצלמה, ה-GPS והחישנים הנוספים הקיימים בו, כערוץ שיווקי הפונה ישירות ללקוח ומאפשר את הגדלת הכנסות הארגון".

אלתר הוסיף כי "בארגונים רבים קיימים שלל מכשירי קצה המחוברים למערכות הארגוניות ויוצרים פרצת אבטחת מידע לארגון. לעובדים קיימת היכולת להוציא מסמכים קריטיים אל מחוצה לו, מבלי שמנהלי אבטחת המידע יוכלו להגן על המידע הארגוני. מערכות ה-MDM הקיימות כיום נותנות פתרון חלקי ביותר לבעיה ויתרה מזו, ארגונים רבים שרכשו מערכות MDM ומשלמים עליהן תשלומים חודשיים לא משתמשים ביכולות המערכת, עקב חוסר באסטרטגיית Mobile ארגונית כוללת. על הארגונים לפעול למניעת זליגת מידע ממכשירים סלולריים כדי שה-IP הארגוני לא ימצא את דרכו אל מחוץ לארגון".

בין משתתפי הסדנה היו אנשי שיווק, מקבלי החלטות המעורבים בפעילות הדיגיטל של הארגון, מאפייני מוצר, מנהלי IT, מנהלי טכנולוגיה, מהנדסי מערכת, אנשי פיתוח ומנהלי פרויקטים. גם הפעם הביעו המשתתפים שביעות רצון גבוהה מאוד בפגישת הסיום של הסדנה. לדבריהם, הם קיבלו בסדנה ידע וכלים שיסייעו להם במהלך עבודתם היומיומית.

ינון שבירו, סמנכ"ל שיווק בג'ון ברייס מכללת הי-טק, אמר כי סדנה זו מועברת במחזוריות גבוהה וזוכה שוב ושוב לשבחים רבים על ידי המשתתפים, בזכות היכולת להציג תמונה רחבה של עולם ה-Mobile יחד עם כלים מעשיים בעלי ערך מוסף מיידי. הוא ציין כי אילן אלתר, מתוקף תפקידו כאיש מקצוע מנוסה ומוביל בתחום ה-Mobile, מביא עימו לסדנאות אלה ניסיון מעשי רב ועשיר מעולמות תוכן מגוונים ומרתקים בשילוב סיפורי לקוח רבים – עובדה שהופכת את חווית הלמידה למרתקת אף יותר.

מספר שאלות ותשובות על הסדנה:

מה חדש בתחום המובייל ?
אפליקציות המובייל הן האינטרנט החדש – כוחן של אפליקציות עולה על חשבון כוחו של ה-WEB המסורתי. ההצהרה של פייסבוק (Facebook) באחרונה על נטישת HTML5 לטובת אפליקציות היא עוד דוגמה אחת לכך. את השפעתה של מהפכת ה-Mobile, שנמצאת כבר כאן, אנחנו רואים בכל תחומי חיינו. העברת ארגון לערוץ Mobile דורשת ידע והיערכות מיוחדת של מחלקות השיווק ומערכות המידע בארגון, ועבודת צוות ביניהן. על פעילות ה-Mobile של הארגון להיות מוכוונת הגדלת הכנסות הארגון מלקוחות והקטנת הוצאותיו, וכן מוכוונת כלפי העובדים וספקיו. גם על מערכות המידע הארגוניות, הנפתחות לסיכונים ולטכנולוגיות שמנהלי מערכות המידע לא הכירו עד כה, להיות מותאמות למהפכת ה-Mobile.

מה סדנת בניית אסטרטגיית Mobile ארגונית – הלכה למעשה סוקרת?
הסדנה עוסקת במגוון רחב של נושאים, ביניהם:
•    מגמות בשוק ה-Mobile – הטרנדים האחרונים המובילים את המהפכה הסלולארית, השפעת הטרנדים על יחסי הכוחות בארגון ועל תחומי האחריות, הרגלי הצריכה של דור ה-Y והשוני לדורות הקודמים.
•    תפיסת ה-Multi-Screen – המסך הגדול והמסך הקטן – עבודה במקביל מול עבודה סדרתית
•    קונספט ואסטרטגיה – תכנון עסקי נכון של ערוץ ה-Mobile – Show me the money – מודלים עסקיים חדשניים בעולם ה-Mobile.
•    טכנולוגיה – קבלת ההחלטות הנכונות על טכנולוגיות Mobile בארגון תכנון מערכות המידע לעמידה בעומסים הצפויים, היבטים של אבטחת מידע.
•    אתגרים וסיכונים – זיהוי סיכוני בהקמת ערוץ ה-Mobile ודרכי התמודדות נכונות.
•    חווית משתמש בעולם ה-Mobile – כיצד לבנות אפליקציה שלקוחות יאהבו לאורך זמן, עיצוב אפליקציות Mobile.
•    ניהול פרויקט – מתודולוגיה לעולם ה-Mobile והפקת לקחים מפרויקטים אמיתיים.
•    תשתיות מחשוב – היערכות טכנולוגית ותשתיתית נכונה הנדרשת להקמת ערוץ Mobile מוצלח, בניית תשתיות המחשוב לעמידה בעומסים הנדרשים.
•    פיתוח אפליקציות – מה נכון יותר – אפליקציה או המרת אתר דינמית, מתודולוגיות פיתוח מובילות, פיתוח היברידי לעומת פיתוח Native לעומת פיתוח WEBי, HTML5, פיתוח מרובה פלטפורמות, היכרות עם פלטפורמות פיתוח מובילות בשוק ומוצרים משלימים (PhoneGap, Appcelerator Inc – Titanium Mobile Development, IBM Worklight, Tibco Silver Mobile).
•    מערכות להפצה וניהול יישומים.
•    ארנק סלולרי – מושגי היסוד של תשלומים בסלולר, NFC מול QR Code.

מהן מטרות הסדנה?
•    הנחלת הידע הנדרש לארגון כדי להקים ערוץ Mobile אפקטיבי יעיל.
•    בניית תהליך מעבר הארגון לעולם ה-Mobile – תהליך שיווקי וטכנולוגי.
•    תכנון ערוץ Mobile אפקטיבי בהיבט העסקי, השיווקי והטכנולוגי.
•    היכרות עם טכנולוגיות ופלטפורמות המידע בעולם ה-Mobile, כמו גם התמודדות עם אתגרים וסיכונים.

מהו הערך המוסף של הסדנה בגרסה החדשה?
משתתפי הסדנה יקבלו בה הבנה מעמיקה של מהו ערוץ הדיגיטל, מהי חשיבותו לארגון, כיצד ניתן להגדיל את הכנסות הארגון ולהקטין את הוצאות הארגון באמצעות ערוץ המובייל. הסדנה תצייד את המשתתפים בה ביידע תאורטי הנדרש לצורך תכנון ערוץ מובייל לצד עבודה מעשית.

למה חשוב לאנשים להגיע דווקא לסדנה זו?
הסדנה נבנתה במיוחד עבור בכירים בתחומי השיווק, מקבלי החלטות, מאפייני מוצר בחברות שמעוניינות לפתח ערוץ Mobile אפקטיבי ועבור אנשי טכנולוגיה – מנהלי IT, מנהלי טכנולוגיה, מהנדסי מערכת, אנשי פיתוח, מנהלי פרויקטים. זוהי הסדנה הראשונה המשלבת הבנה עסקית בעולם המובייל, ביחד עם הבנת חווית המשתמש, טכנולוגיה, הסתכלות קצה לקצה על הפתרון וכן שילוב בין הרצאות תיאורטיות ועבודה מעשית.

בעקבות הצלחת המחזור האחרון צפויה להיפתח סדנה נוספת. לפרטים נוספים אודות סדנאות 4×4 ניתן לפנות לכרמית ג'אן בטלפון 03-7330733 או בכתובת המייל הבאה.

אירועים קרובים