מיחזור-Location: עוזרת לנו לשמור על הסביבה

כמו בהרבה מקומות בעולם, גם בארץ עולה המודעות למיחזור ● האפליקציה שצבי קצבורג סוקר הפעם, עוזרת לנו למצוא איפה קרוב לבית אפשר למצוא את הפחים הנדרשים

לאט לאט, אבל בצעדים נכונים קדימה, הולך נושא המיחזור ותופס תאוצה בארץ. סוף סוף מתחילים לראות ברחובות הערים מרכזי מיחזור כמעט שלמים, עם פחים עבור בגדים, בקבוקי זכוכית ואריזות מזון ביתיות שמצטרפים לפחי המיחזור של הנייר, הפלסטיק והסוללות שכבר אליהם כבר התרגלנו.

מעבר לכך שאפשר לבצע שימוש תעשייתי בחומרים הממוחזרים, יש בכך כמובן גם צורך משמעותי אמיתי: "את הפסולת שאנחנו זורקים לפח מטמינים באתרים מיוחדים, הטמנת הפסולת מבזבזת שטחים פתוחים, ועלולה לזהם את האוויר, את מי התהום והנוף, וכך לפגוע לא רק בטבע אלא גם בחזרה באיכות החיים שלנו, יצרני הפסולת".

את ההסבר הזה תמצאו באפליקציה בשם מיחזור-Location שנכתבה בידי גיל פישר ומיועדת לסביבת אנדרואיד (Android) בכל הגרסאות. בדיוק כפי שהשם רומז – למרות השילוב המיותר בין עברית לאנגלית – אפליקציה זו מאפשרת לכם למצוא פחי מיחזור בסמוך למקום המגורים שלכם ואף לעדכן הוספה והורדה של פחי מיחזור.

השימוש מאוד פשוט. בתפריט הראשי בוחרים באפשרות חפש פח מיחזור כדי לבצע איתור. בתפריט הבא בוחרים אחת מבין עשר אפשרויות זמינות: נייר, בגדים, קרטון, פלסטיק, קלקר, סוללות, זכוכית, מתכת, ניילון ואלקטרוניקה. התשובה לבחירה הזו היא מסך שמכיל רשימה מסוגרת של מקומות בהם ממוקמים פחי מיחזור מתאימים, כשהרשימה מסודרת לפי המרחק מהמיקום בו מבצעים את החיפוש באותו רגע, מיקום שמתעדכן על ידי שימוש בחיבור לאינטרנט ול-GPS כאחד כדי לדייק כמה שאפשר. אבל רק כמה שאפשר, במקרה האישי שלי הוא תמיד מצביע על כמה עשרות מטרים ימינה ממני.

ברשימה הזו ישנה אפשרות להציג את כל הפחים הקרובים על מפת גוגל (Google Maps). לחיצה על מקום מסוים ברשימה מציגה פרטים נוספים שכוללים רשימה של פחים נוספים שנמצאים בקרבת מקום. אז גם ניתן לבחור באפשרות צפייה במפה כדי לראות את המיקום של המשתמש ושל הפח, כשאפשר לעבור בין שני המיקומים הללו על ידי לחיצה על אייקון החצים הירוקים בפינה השמאלית התחתונה של המסך.

כאן קצת הופתעתי, ולא לטובה. הייתי בטוח שיופיע מסלול שיוביל אותי אל הפח, ולא משנה מה המרחק שלו כמובן. חלק מהפחים שמצאתי ברשימה שלי, ולידי ביתי לצערי אין אפילו פח מיחזור אחד ויחיד, היו רחוקים למדי כך שרק בהקטנה מאוד משמעותית של המפה הצלחתי לכלול את שתי הנקודות ביחד, ולעיתים זה לא ממש נוח לנתב כך.

אם, חלילה וחס, מגיעים למקום בו אמור להיות פח ולא מוצאים אותו, אפשר לשלוח הודעה על ידי בחירת האפשרות 'צור קשר לגבי הפח' שנמצאת גם היא בתפריט של מיקומי הפחים. אפשר גם לשלוח גם הודעה חיובית כמובן, אם במקום מסוים הוסיפו פחים מעבר למה שמופיע ברשימה, כו שאמור לקרות בכל יישום חברתי.

כדי להוסיף פח חדש לחלוטין לוחצים 'על הכנס פח מיחזור' בתפריט הראשי. והתהליך הוא שבוחרים את הפח המבוקש, ואז מאשרים במסך לאחר מכן את המיקום שהטלפון מזהה. הבעיה היא, כפי שהזכרתי לעיל, שאיתור המיקום האוטומטי לא מבוצע באופן מושלם, ולכן חבל שאין אפשרות להכניס כתובת גם באופן ידני.

בכל מסכי האפליקציה לחיצה על כפתור האפשרויות של המכשיר עצמו מציגה עוד אמצעי לחיפוש פח, וכן כפור סטטיסטיקה שלחיצה עליו מראה כמה פחים כבר מצויים במאגר, וכמה מהם צורפו אליו על ידי המשתמש.

אני לא יודע עד כמה המפתח יכול לשלוט באיכות הדיוק של ה-GPS, אבל מעבר לכך, תיקון האפשרות להוסיף פחים גם באופן ידני, וכן הוספת הצגת הנתיבים לפחים, יכולה להפוך את האפליקציה הזו מטובה ויעילה לנהדרת. אפילו פרסומות גוגל שמופיעות למטה בלי הפסקה לא מהוות הפרעה של ממש.

להורדה מ-Google Play לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים