Big Data, ניידות, שימוש עסקי ברשתות חברתיות וענן הם הנושאים המרכזיים בתערוכת סביט 2014

את התערוכה יפתחו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון

תערוכת סביט 2014 (Cebit 2014) תיפתח הערב (א') בהנובר, גרמניה, והנושאים העיקריים שצפויים לתפוס את מירב תשומת הלב הם Big Data, ניידות, שימוש עסקי ברשתות חברתיות ואספקטים שונים של מיחשוב ענן.

לדברי אוליבר פרסה, חבר מועצת המנהלים של דויטשה מסה (Deutsche Messe), החברה המארגנת את התערוכה השנה היא צפויה לכוון פחות אל הקהל הרחב ויותר לקובעי המדיניות בתחום ה-B2B. שינוי חשוב נוסף הוא השתתפותם בתערוכה של למעלה מ-300 חברות סטארט-אפ מ-17 מדינות, 50 מתוכן שהגיעו עם פתרונות שפיתחו בתחום ה-Big Data, ויציגו השנה בביתן מיוחד שיוקדש לנושא במסגרת פרויקט המכונה Code_N.

לדברי פרסה, ספקי הפתרונות בתחום ה-Big Data תוקפים אותו משני היבטים שלו: ההיבט התשתיתי וההיבט התוכני. באשר להיבט התשתיתי, הוא מסביר כי "מבחינתם של המנמ"רים מדובר בכאב ראש, משום שלא ניתן להמשיך בהקצאת משאבים אינסופית כדי לענות על דרישות הגידול בכמות הנתונים, ולפיכך הטיפול בנתונים צריך להיות בר קיימא והגיוני".

ההיבט השני הוא כמובן הפקת המירב מכמות התוכן האדירה שמשוחררת לחלל האינטרנטי מדי שעה. לפי אחת הסטטיסטיקות, יש כיום בייטים של נתונים כמספר הכוכבים ביקום.

גם מקומן של הרשתות החברתיות נמצא בתערוכה. אחרי שהפכו לטכנולוגיה בוגרת ועברו את שלב ההייפ, נחשבות הרשתות לכלי שנמצא בשימוש שגרתי. המשתמש הממוצע מבלה שעתיים ביום ברשתות החברתיות – כפול מהזמן אותו מקצה אדם לאכילה בממוצע ביום. אולם, כשזה מגיע לשימוש לצרכי עבודה, הרשתות החברתיות עדיין אינם בגדר יישום שנמצא בשימוש שגרתי. בסביט יציגו מספר חברות פתרונות שיאפשרו לארגונים עסקיים לנצל את התשתית הזו לייעול העבודה בתוך הארגון ומול גורמים חיצוניים.

גורם חשוב נוסף הוא הניידות, ולדברי פרסה, "mobile first" הפך כיום למטבע לשון שיווקית, אך יש גם ארגונים המפתחים אך ורק לסביבת המובייל: "הטלפון הנייד הוא כלי הגישה העיקרי לאינטרנט במדינות מתפתחות רבות, שעליהן מהפכת המיחשוב דילגה. גם במדינות המפותחות, המובייל הופך להיות ערוץ תקשורת חשוב. 91% מאוכלוסיית כדור הארץ מחזיקים טלפונים סלולרים והם רוצים אותם לצידם כל העת. ביפן לדוגמה, 90% מהטלפונים עמידים למים משום שאנשים מתקלחים עם המכשיר".

כמו כן, יוכלו באי התערוכה להתוודע לפתרונות ניידות לארגונים כולל בתחום ה-mCommerce, אסטרטגיות של BYOD (שימוש במכשיר של העובדים גם לצרכי עבודה, לרבות אבטחתו והקשחתו) וכן ניצנים ראשונים של מכשירים לבישים.

התחום הרביעי שיעמוד באור הזרקורים השנה הוא, כאמור, הענן. למרות ש-90% מהאוכלוסיה משתמשת בשירותי ענן כמו פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) ואמזון (Amazon), כשליש מהנשאלים חשבו שעננים נמצאים רק בשמים. בתערוכה יוצגו יישומי ענן פנים ארגוניים היברידים (שילוב של ענן פרטי וציבורי) וכן אינספור יישומים מבוססי ענן לכל צורך עסקי שהוא.

"הגורם המשותף לכל ארבעת הנושאים הללו הוא הצורך באבטחה, שהודגש השנה בעקבות חשיפת פעולות ה-NSA והדלפותיו של אדוארד סנודן, הפתרונות שיוצגו הם בתחום האבטחה הניידת והצורך בתקשורת מוצפנת". מסכם פרסה.

במקביל לתערוכה מתקיים כנס הבכירים שהפך למסורת ובו ישתתפו בין היתר המייסד השותף של אפל (Apple) סטיב ווזניאק, מייסד ויקיפדיה (Wikipedia), ג'יימי וולס ואיש חברת האבטחה הנושאת את שמו יוג'ין קספרסקי.

כבכל שנה, גם השנה שותפה לאירוח מדינה שנוכחותה בולטת בכל פינה בתערוכה. השנה זו בריטניה והערב יפתח ראש ממשלת בריטניה דייויד קמרון את הכנס ביחד עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים