דיווח: טוויטר רכשה פטנטים בשווי 36 מיליון דולר כאמצעי הגנה מפני תביעות

פרטי העסקה שנערכה בפברואר עם יבמ נחשפו ● קרוב ל-1,000 פטנטים החליפו ידיים

טוויטר (Twitter) רכשה מיבמ (IBM) קרוב ל-1,000 פטנטים, בסכום כולל של כ-36 מיליון דולר, כדי למנוע מאבקים משפטיים ממושכים. כך עולה מדוח שהגישה טוויטר לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC), ובו שולבה רכישת הפטנטים בסעיף של "נכסים בלתי מוחשיים".

נראה כי סעיף זה שופך אור נוסף על העסקה בין טוויטר ליבמ שפורסמה בחודש פברואר האחרון. אז פורסם רק כי טוויטר רכשה כ-900 פטנטים מיבמ, אך התנאים הפיננסיים של העסקה לא צוינו.

"חברות בענפי האינטרנט, הטכנולוגיה והמדיה דואגות שיהיו בבעלותן פטנטים רבים, זכויות יוצרים וסימני מסחר, ולעתים קרובות הן מעורבות בהליכים משפטיים בשל האשמות בהפרת זכויות בקניין רוחני. לרבות מהמתחרות שלנו יש קניין רוחני בהיקף גדול משלנו, ובמקרה שהן יתבעו אותנו לא נוכל להגיש תביעה נגדית", נכתב בדברי ההסבר הנלווים לסעיף "נכסים בלתי מוחשיים" בדוח שהגישה טוויטר לרשות האמריקנית לניירות ערך.

כיום, על פי הדיווחים, בבעלותה של טוויטר 953 פטנטים וכמאה בקשות נוספות לרישום פטנט.

"אנו מעורבים כיום בכמה תביעות על הפרת זכויות בקניין רוחני, ונוכח התחרות הגוברת והפרופיל הגבוה שלנו, אנו צופים שמספר התביעות המוגשות כנגדנו יגדל. ביחס להיבטים רבים של המוצרים והשירותים שלנו, איננו יכולים לדעת לבטח שאיננו מפרים, שלא הפרנו, או שלא נפר, זכויות בקניין רוחני, ושלא יוגשו כנגדנו תביעות כאלה בעתיד", הוסיפה טוויטר בדוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים