אנגלה מרקל: "נדרשת מסגרת חוקית להגנת נתונים גם ברמה האירופאית וגם ברמה הבינלאומית"

"טכנולוגיות כמו Big Data יכולות לשלוט בתנועה בערים, לסייע בתחום המידע הרפואי, ולספק תבנית לזרימת מידע, אבל בני האדם צריכים להבין שניתן לפרש את הנתונים הללו בדרכים לא נכונות", אמרה קנצלרית גרמניה

"בשנים האחרונות עברנו שינוי פרדיגמה. האדם בעתיד לא יצטרך להתאים את עצמו למוצר ולהוראות השימוש אלא המוצר יצטרך להתאים את עצמו למשתמש. זה יוביל אותנו לסוף הדרך במה שתמיד דאגנו – להתייחס לכל אדם כאינדיבידואל. מכיוון שכל המידע יהיה נגיש, צריך גם לדאוג שהוא יהיה בטוח, ולכך נדרשת מסגרת חוקית להגנת נתונים גם ברמה האירופית וגם ברמה הבינלאומית", כך אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

מרקל דיברה בפתח כנס CeBIT בהנובר שבגרמניה, שם דיברה יחד עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. הקנצלרית התייחסה להיסטוריה המשותפת של שתי המדינות: "אנו מציינים 100 שנה למלחמת העולם הראשונה ו-75 שנה למלחמת העולם השנייה. אנחנו השגנו בדם רב את הדמוקרטיה אך לצערנו יש מדינות כגון אוקראינה שעדיין נלחמים עליה".

מרקל הוסיפה כי "בריטניה היא אחת משותפות הסחר הגדולות שלנו עם סדר גודל של סחר הדדי בשווי 115 מיליארד יורו בשנה, והיא המקום השני בגודלו להשקעה אחרי ארה"ב. שתי המדינות מוכרות ביחד 10% מכלל שוק ה-IT לכן חשוב שישתפו פעולה ביניהן בתחום זה".

"הנושא של CeBIT הוא Datability: שילוב של נתונים (Data) עם זמינות (Availability), אחריות (Responsibility), ועוד כמה Bility-ים. טכנולוגיות כמו Big Data יכולות לשלוט בתנועה בערים, לסייע בתחום המידע הרפואי, ולספק תבנית לזרימת מידע, אבל בני האדם צריכים להבין שניתן לפרש את הנתונים הללו בדרכים לא נכונות", אמרה מרקל.

"בשנים האחרונות עברנו שינוי פרדיגמה. האדם בעתיד לא יצטרך להתאים את עצמו למוצר ולהוראות השימוש אלא המוצר יצטרך להתאים את עצמו למשתמש. זה יוביל אותנו לסוף הדרך במה שתמיד דאגנו – להתייחס לכל אדם כאינדיבידואל", הסבירה הקנצלרית, ואמרה כי "מכיוון שכל המידע יהיה נגיש, צריך גם לדאוג שהוא יהיה בטוח, ולכך נדרשת מסגרת חוקית להגנת נתונים גם ברמה האירופית וגם ברמה הבינלאומית".

לסיכום אמרה מרקל כי להשקעה ב-IT יש השלכה על שוק העבודה: "יש היום אבטלה של צעירים מגזר ה-IT מציע הזדמנות לכל המדינות החברות באיחוד לפתח צורות מתקדמות של תעסוקה. עם זאת יש ללוות זאת בהגברת ההכשרה בתחומים הללו משום שחסרים עובדים מיומנים".

סייע בהכנת הידיעה: פלי הנמר

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יואב

    אנחנו השגנו בדם רב את הדמוקרטיה...למה הגברת מתכוונת?

אירועים קרובים