דני נויברגר, EMC ישראל: "האתגר של המנמ"רים הוא לעבור לשלב הבא ב-IT – מובייל, Big Data וענן"

"זהו אתגר אחד מני רבים שהמנמ"רים ניצבים בפניהם כיום, כולל הצורך לעשות יותר בפחות תקציב", אמר נויברגר, מנכ"ל החברה

דני נויברגר, המנכ"ל הפורש של EMC ישראל. צילום: ניב קנטור

"מנמ"רים ניצבים כיום בפני לא מעט אתגרים. לצד הצורך בצמצום הוצאות ה-IT ואספקת יותר שירותים ויישומים בפחות תקציבים, עליהם לעבור לשלב הבא של המיחשוב, שכולל טיפול ב-Big Data, רשתות חברתיות, מיחשוב ענן לסוגיו וכניסה לעולם המובייל", כך אמר דני נויברגר, מנכ"ל EMC ישראל.

נויברגר דיבר בפתח המפגש השני של פורום הבכירים המשותף של EMC ו-VMware ישראל. הפורום, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים דופלקס בהרצליה, בהשתתפות עשרות מלקוחות שתי החברות.

לדבריו, EMC הקימה מיזם לטובת המעבר לשלב הבא של המיחשוב, המכונה Federation. יחד עם EMC נוטלות חלק במיזם החברות הבנות שלה, RSA, פיבוטל (Pivotel) ו-VMware. הוא הסביר כי המיזם הוא חלק ממימוש תפיסה שפיתחו ג'ו טוצ'י, יו"ר ונשיא EMC, ויתר הנהלת החברה, לפיה ארבע החברות עובדות בצורה פדרטיבית – כלומר, כל אחת מהן עובדת באופן עצמאי, אך הן פועלות על פי חזון משותף.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

"במסגרת העבודה העצמאית, VMware עובדת לא רק עם EMC, אלא גם עם מתחרותיה, דוגמת HP, נט-אפ (NetApp) ויבמ (IBM)", ציין נויברגר. "פיבוטל עובדת יחד עם יבמ בעולם מיחשוב הענן, ו-EMC עובדת עם הענן ומכונות הווירטואליזציה של מיקרוסופט (Microsoft). מדובר במודל עבודה לא קשיח".

הוא ציין כי "אנחנו מתמקדים לא רק בארגוני האנטרפרייז, אלא פונים גם לארגוני הביניים. הסניף הישראלי של EMC אוחז בנתח שוק גדול יותר מזה שיש לחברה בעולם. ברבעון השלישי של השנה עברנו בראשונה את הרף של 50%. חווינו גידול ב-2013 ואני מעריך שנחווה גידול גם השנה".

"שנת התזמור"
יניב גיאת
, מנהל פריסיילים מומחים ב-EMC ישראל, אמר כי "2014 תהיה שנת התזמור. ארגונים סיימו לערוך את הקונסולידציה, הווירטואליזציה והסטנדרטיזציה, וכעת הם נכנסים לשלב התזמור והמיכון של מערכי ה-IT שלהם".

"המטרה היא להביט על מערך המיחשוב הארגוני לא כעמודים בודדים אלא כיחידת IT אחת, שעובדת באופן אחוד, תוך טיפול בהיבטי אבטחת מידע והתגוננות מפני סייבר", ציין גיאת. "במסגרת השינויים התפיסתיים, מנהלי אבטחה נדרשים להפנים שחלפו הימים בהם היה נדרש להגן על המבצר מפני חדירת הרעים. צריך לצאת מהנחה שהרעים כבר בפנים ויש לצמצם את הנזק שהם גורמים. הדבר משול להכנסת מצלמה לתוך הבית לאחר התקנת המנעול על דלת הכניסה".

יניב גיאת, מנהל פריסיילים מומחים ב-EMC ישראל. צילום: ניב קנטורהוא הוסיף כי "2014 תהיה שנת ה-VDI – וירטואליזציה של תחנות הקצה. זה לא קורה ביום אחד, אבל אין ספק שזה הכיוון. ההוכחה לכך היא שלארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), ששנים רבות בז לענן, משתף כיום פעולה עם מיקרוסופט בתחום. גם הוא הבין שסטארט-אפ שרוצה לפתח יישום לא בהכרח יעשה זאת על בסיס תשתיות שלה ולא ילך לענן, ואם הוא ירצה בסיס נתונים – הוא לא יהיה רלציוני בהכרח".

לדבריו, "לא מדובר בוויכוח בין ענן פרטי לציבורי אלא בהליכה לענן משולב, בן כלאיים. זה הפתרון כיום, כשעומסי העבודה אינם קבועים. הוויכוח הוא לא על תשתית כשירות – או לא, אלא על השילוב בין תשתית כשירות, פלטפורמה כשירות ויישום כשירות. שלושת אלה צריכים להיות 'מוגשים' באופן פתוח".

גיאת אמר כי "על המנמ"ר וספקיות ה-IT להיות אדפטיביים, לעמוד מול עולם מתפתח, דינמי וגמיש". הוא דיבר על ההבדלים בין עידני המיחשוב השני והשלישי: "בעבר, ההוצאות על התחזוקה של ה-IT עמדו באופן קבוע על 70%, כאשר רק 30% הוקדשו לפיתוח ולחדשנות. פיתוח של יישומים חדשים, משלב הרעיון עד לשלב המימוש, ארך זמן רב והיה חוסר בנגישות של המשתמשים ליישומים בכל מקום, בכל עת ומכל רכיב. מאפיין נוסף היה שלא הייתה פלטפורמה תשתיתית אחת לכל מקורות המידע השונים ולא ניתן היה לשתף תובנות מאותם מקורות. כמו כן, ה-IT עבד אז בצורה ורטיקלית, כך שלא ניתן היה לנצל את המיחשוב באופן מיטבי. לעומת זאת, עידן המישוב השלישי מאופיין בטיפול בעולמות המובייל, הענן, ה-Big Data והמיחשוב החברתי. המובייל כולל עבודה עם מגוון רכיבים, בענן אין רישוי אלא תשלום לשימוש לפי צריכה והטיפול ב-Big Data הופך את הנתונים לבעלי ערך עסקי. כך גם במיחשוב החברתי: שאיבת נתונים מהרשתות החברתיות ושימוש ביותר נתונים ובזמן אמת במערכות ה-CRM מאפשרים להציע יותר הצעות בעלות ערך ללקוחות".

"המטרה היא לספק תשתיות מידע המספקות אמינות, זמינות וביטחון בנתונים", סיכם גיאת. "אנחנו נותנים לארגונים את כל המעטפת שקשורה למידע, לרבות ניהול, גיבוי ואבטחה, תוך התבססות רבה ככל הניתן על תוכנה שמגדירה ומנהלת את רכיבי ה-IT השונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים