רענן ביבר, VMware ישראל: "השלב הבא – ארגון מוגדר תוכנה"

"יותר ויותר שכבות מיחשוב בארגון הופכות למוגדרות תוכנה ובשלב הבא, כל הארגון יהפוך לכזה", אמר ביבר, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "האתגר העיקרי הניצב כיום מול מנהלי התשתיות הוא המורכבות והצורך בניהול; הדרך לפישוט ולייעול הניהול של הדטה סנטר עוברת דרך מיכון שלו וניהול התשתיות בענן

"ארגונים עוברים יותר ויותר שלבים של הפיכת שכבות מיחשוב שונות למוגדרות תוכנה. השלב הבא הוא הפיכת הארגון למוגדר תוכנה", כך אמר רענן ביבר, מנכ"ל VMware ישראל.

ביבר דיבר בפתח המפגש השני של פורום הבכירים המשותף של EMC ו-VMware ישראל. המפגש, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') באולם אירועים דופלקס בהרצליה, בהשתתפות עשרות מלקוחות שתי החברות.

לדברי ביבר, יש ל-VMware מספר כיוונים אסטרטגיים. אחד מהם הוא מימוש תפיסת הדטה סנטר מוגדר תוכנה (SDDC). "הכרזנו על החזון הזה לפני שנה וחצי ובימים אלה הוא מתממש בשלבים. כך, לפני ימים אחדים הכרזנו על אחסון מוגדר תוכנה, כשלב הבא אחרי וירטואליזציה של שכבת השרתים ורישות מוגדר תוכנה. אנחנו רוצים שכל הרכיבים יוגדרו על ידי תוכנה, שכל תשתיות ה-IT יוגדרו וירטואלית. בדרך זו, רכיבי המיחשוב השונים בדטה סנטר יעבדו מהר יותר, יהיו מנוהלים טוב ויעיל יותר וכל ה-IT יעבוד בצורה זריזה יותר".

הכיוון השני אליו הולכת ענקית הווירטואליזציה הוא, לדברי ביבר, "היכולת לבנות ענן פרטי, ציבורי ובן כלאיים. הענן בן הכלאיים מאפשר למנמ"רים ניהול גמיש של ה-IT".

"ההיבט השלישי הוא הליכה לעולם הניידות: לספק למשתמשים הארגוניים גישה ליישומים ולמידע מכל מקום ובכל עת ומכל רכיב, תוך הפרדה בין מידע עסקי לפרטי", הוסיף. "הדבר נעשה על ידי הרכישה של AirWatch, שתספק לנו יכולת לנהל את המשתמשים – ולא את מכשירי המובייל שלהם".

"האתגר העיקרי הניצב כיום מול מנהלי התשתיות הוא המורכבות והצורך בניהול", אמר ביבר. "הדרך לפישוט ולייעול הניהול של הדטה סנטר עוברת דרך מיכון שלו וניהול התשתיות בענן".

אביב וייס, מומחה למערכות מיחשוב ענן ב-VMware ישראל. צילום: ניב קנטור"המטרה היא לפעול ולתת פתרונות בעולם הדטה סנטר כשירות (DCaaS)", ציין. "VMware מכוונת לשוק עם מחזור פעילות שנתי של 50 מיליארד דולר – ונהיה שחקן בולט בו".

תפיסת ארגון מוגדר תוכנה
אביב וייס
, מומחה למערכות מיחשוב ענן ב-VMware ישראל, ציין כי "70% ממערכות המידע בעולם נשענות על תשתית וירטואלית ו-70% מהן – של VMware. כלומר, יש פה פוטנציאל עסקי נרחב להגדלת נתח השוק. ניתן להכפיל את המצב הקיים, בו מחצית השרתים בעולם הם על VMware".

וייס הציג את תפיסת הארגון מוגדר התוכנה, שלדבריו כולל "וירטואליזציה של שרתים, ולאחר מכן וירטואליזציה של האחסון והרישות, כאשר המשתמשים צורכים את היישומים על כל רכיב".

"לאחר שהארגונים עושים קונסולידציה של השרתים ו-וירטואליזציה שלהם מגיע השלב השני, בו לוקחים את הסביבה הווירטואלית והופכים אותה למנוהלת בצורה טובה יותר", אמר וייס. "הניהול נעשה מקצה לקצה – מהתשתיות דרך הפלטפורמות ועד היישומים. בשלב השלישי מטפלים באמינות ובמיכון".

הוא ציין כי "בסופו של דבר מתקבל מצב בו ה-IT הופך למתווך של שירותי מיחשוב. במסגרת זו, ה-IT יודע לתת מידע על כל הקצאות המיחשוב לגורמים השונים, על אילו רכיבים זה נעשה, באילו יישומים וכמה עלה פיתוח של כל יישום ושירות. כך, הענן והשירותים שנצרכים בו מקבלים משמעות פיננסית, ניתן להבין את העלות של השירות גם בחלוקה לזיכרון ול-CPU. כמו כן, אפשר לבחון חלופות – העלאת שירות בסוגי עננים שונים, וגם להבין את העלות למשתמשי הקצה".

"אנחנו מספקים יכולת לתפעל את הענן, למכן אותו ולהפוך אותו לבעל ערך עסקי – עם ניהול ועלויות, והצבעה על החזר השקעה", סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים