תוכן שיווקי
לקראת אירוע מנהיגות טכנולוגית נס וואהל סנטר ב-19 במרץ

לקראת אירוע | טובה צירלין, נס ישראל: "על חברות ההייטק להביא חדשנות טכנולוגית ולהוות כור היתוך לרעיונות פורצי דרך בחינוך"

12/03/2014 11:29

מאת: הילל יוסף

"מנהיגי העתיד של עולם ההיי-טק הלומדים בתכנית הייחודית שלנו, הם אלה שצפויים לחולל את השינוי בהתהוותו. בני ובנות הנוער הללו הם המנוע של הקדמה העתידית בישראל. חשוב להבין שהשקעה במצוינות היא כורח. על מובילי המשק – מוטלת החובה לפעול ללא הרף להנחלת ערכי המצוינות והחדשנות בקרב דור העתיד. אנחנו בנס טכנולוגיות, גאים להיות אלו שתורמים לכך מתוך אמונה גדולה" כך אמרה טובה צירלין, מנהלת תחום חינוך טכנולוגי בנס טכנולוגיות. צירלין דיברה לקראת כנס הסיום של מחזור נוסף בפרויקט "מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע-CTM-Ed". הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך על ידי נס טכנולוגיות בוואהל סנטר מול בר אילן שבגבעת שמואל במהלך מרץ. ישתתפו בו למעלה מ800 משתתפים, בוגרי התוכנית והוריהם, כמו גם יעקב פרי, שר המדע והטכנולוגיה, בכירים במשק ובאגף התקשוב בצבא – אליו מיועדים התלמידים בוגרי התוכנית להגיע. עוד יהיו באירוע שחר אפעל, נשיא נס ישראל, ראשי עיריות ורשויות מקומיות נוספות, אנשי ומנהלי היי-טק, בכירים מעולם האקדמיה ואנשי מחקר ופיתוח ובכירים נוספים.

"תוכנית פיתוח מנהיגות טכנולוגית וניהול ידע (CTM-Ed – Certification Technology Management) הינה שיתוף פעולה ייחודי בין נס ישראל לכ-35 רשויות מקומיות, צה"ל, אקדמיות וגופים מקדמי חינוך נוספים", אמרה צירלין, "התוכנית פועלת זה שמונה שנים, ופותחת כעת מחזור שמיני. בהנהגתם של ראשי העיריות ומנהלי מחלקות החינוך חברו הגופים במהלך שיוצר חיבור ייחודי וחדשני, המאחד חברה מהמובילות בישראל אשר עוסקת בטכנולוגיה ובחינוך ". לדבריה, הערך המוסף של התוכנית הוא בהיותה תכנית פרואקטיבית, החושפת את התלמיד למגוון של נושאים בין-תחומיים". "הכנס השנה ייחודי מכיוון שהוא נותן ביטוי לשדרה המרכזית של פעילותינו – הכשרת תלמידים CTM-Ed, ומארח את נציגי התכניות החדשניות שלנו – בתחום הכשרת מורים ואנשי חינוך, וכמו כן שיתופי פעולה ייחודים עם גופים וארגונים שיאפשרו לנו לפעול בקרב אוכלוסיות חדשות בגילאים שונים וברחבי הארץ.

לתוכנית, אמרה צירלין, כמה מאפיינים: "פיתוח מנהיגות אישית, הכולל עבודת צוות, הובלת מו"פ, יכולת לעבודה עצמית ומשותפת. יכולת פיתוח של חשיבה גבוהה באמצעות כלים כגון לוגיקה, אלגוריתמיקה, ומיומנויות רכות. זאת, לצד ביו-טק, ננו-טכנולוגיה והנדסת תוכנה. "כל התחומים הללו", אמרה צירלין, "מעבר להיותם נושאים בין תחומיים, הדורשים תרבות למידה מורכבת ומאתגרת – הם מעשירים את הסביבה לקידום וליצירת רעיון פורץ דרך".

הרעיון פורץ הדרך, אמרה צירלין, "מוצא את ביטויו בעבודת גמר-מחקר מדעית, אשר משמשת מצע תיאורטי ורקע מדעי להצדקת פיתוח הרעיון, עם מסמך אפיון טכנולוגי, המפרט את המרכיבים הטכנולוגים והיתכנותם לצד סרטון הדמיה המציג את הרעיון".

אירועים קרובים