גוגל מציעה ממשקי API לשירותי Docs ו-Sheets

בין התוספים שמציעה החברה נמנים שילוב של עדכוני טוויטר במסמכים, קישורים לשירותי Maps ו-Analytics ומיזוג דואר אלקטרוני אל תוך המסמך

גוגל (Google) הודיעה כי המשתמשים בשירותי Docs ו-Sheets יוכלו מעתה להתקין תוספים שיציעו יכולות חדשות בעזרת ממשקי API חדשים.

במסגרת ההשקה הציגה החברה שורה של תוספים שמוצעים כבר להורדה מהחנות המקוונת שלה. בין התוספים – תוסף ליצירה של טבלאות תוכן, תוסף לשילוב של עדכוני טוויטר (Twitter) במסמכים, תוסף שמציע גופנים נוספים ותוסף למיזוג דואר ותוספים לקישור לשירותי Google Maps ו-Google Analytics. בגוגל מקווים כי התוספים שיציעו המפתחים יגבירו את האטרקטיביות של השירותים המתחרים בתוכנות Office של מיקרוסופט (Microsoft).

כדי לפתח תוספים בעזרת ממשקי ה-API יזדקקו המפתחים לידע בשפות HTML ו-JavaScript, משום ששירותי Docs ו-Sheets מתבססים במלואם על רשת האינטרנט. בנוסף, יצטרכו המפתחים להיות בקיאים בגרסת Google Apps Script שפיתחה גוגל לשפת JavaScript. לפי שעה לא מציעה גוגל למפתחים שום דרך לגבות תשלום מהמשתמשים שיורידו את התוספים, ומפתחים שירצו להציע תוספים בתשלום יצטרכו להקים בעצמם מערכות חיוב מתאימות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים