ערן אלוני, לין סיטי: "מערכת לניהול אנרגיה יכולה לחסוך לערים 15% מעלויות החשמל"

"ניתן גם לצרף למערכת את יצרני האנרגיה החלופית - פאנלים סולריי ומתקני אנרגיית רוח, ולראות האם העיר עומדת ביעדי הפתחת פליטות הפחמן", אמר אלוני, מנכ"ל החברה

אחת ההוצאות הגדולות ביותר עבור ארגונים היא חשבונות החשמל שלהם. מדובר בעלויות שעשויות להגיע למיליוני שקלים בקלות, קל וחומר כאשר מדובר בארגון גדול כמו רשות מוניציפאלית, שצורך חשמל רב – בבניינים, בתאורת רחוב ועוד. סטארט-אפ ישראלי טוען כי פיתח מערכת שיכולה להוריד את השורה התחתונה בחשבונות החשמל שלהם בשיעור ניכר.

לין סיטי (Lean City), אחת משתי החברות הישראליות שהציגו במסגרת Code_n, תחרות הסטארט-אפים של תערוכת CeBIT 2014 המתקיימת בהנובר, גרמניה. החברה הציגה מערכת לניהול אנרגיה לערים חכמות, המסייעת לשיפור צריכת החשמל המבוססת על ניתוח Big Data בזמן אמת של נתוני מונים חכמים.

ערן אלוני, מנכ"ל לין סיטי, אומר לאנשים ומחשבים כי החברה, שבסיסה בתל אביב, החלה לפעול לפני שנה וכבר ביצעה פיילוט בבתי הספר באילת: "אנחנו מספקים לעיר מערכת שאוספת נתונים על צריכת האנרגיה מכל משתמשי הקצה – תושבים, בתי ספר, מבני ציבור. פיתחנו מערכת שמבוססת רשת חברתית שבה כל בעלי העניין, במקרה הזה מנהלי בתי הספר, יכולים לצפות בזמן אמת בצריכת החשמל ולהשוות אותה ליום המקביל בשבוע שעבר ולבתי ספר אחרים. רק ההתנהגות של הצרכנים כתוצאה מהידע הזה חסכה לעיר 15% מחשבון החשמל. במערכת יש מרכיב של משחק שמאפשר לכל משתמש לקבוע יעדי הפחתת צריכת החשמל ולקבל עליהם נקודות".

אלוני סיפר כי "אנחנו אוספים נתונים בכמויות גדולות ולומדים את ההתנהגות של הצרכן (תושב, מנהל בית ספר או האצטדיון). הנהלת העירייה יכולה לקבל תמונה של מצב הצריכה בזמן אמת של כל הצרכנים, המתורגמת לפליטת גזי חממה. בעקרון, ניתן גם לצרף למערכת את יצרני האנרגיה החלופית – פאנלים סולריים ומתקני אנרגיית רוח, ולראות האם העיר עומדת ביעדי הפחתת פליטות הפחמן, לפי אמנה שאירופה וישראל חתומות עליה, אך קשה לממשה בהעדר מידע. אגב, בערים כמו לונדון התעניינו באפשרות הזו".

אי אפשר פשוט לקבל את המידע הזה מחברת החשמל?
"כדי לקבל את המידע בזמן אמת צריך להתקין מונים חכמים בכל הבתים, המצב עדיין רחוק מכך, לפיכך גורמים פרטיים או ציבוריים מתקינים בעצמם מונים כאלה. למשל בארץ, חברת החשמל הטמיעה 10,000 מונים כאלה, אך באופן פרטי הותקנו הרבה יותר. בבתי הספר באילת, למשל, כל מנהל בית ספר רואה את הצריכה שלו כל רבע שעה, יכול להשוות את הצריכה שלו לבתי ספר אחרים, רואה את הצריכה שלו היום בהשוואה ליום מקביל בשבוע שעבר באותה שעה, המטה העירוני יכול לשלוח לו הודעות ותחזית אילו מכשירים להפעיל או לכבות בהתאם לתחזית מזג האוויר."

לדברי אלוני, לין סיטי גייסה השקעות מאנג'לים, והיא תתחיל בשבועות הקרובים התקנות בבירת גרמניה, ברלין, ובשתי ערים בצרפת, ובקרוב היא צפויה להתחיל פיילוט בסיאול, בירת דרום קוריאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים