סנאטורית בארה"ב מאשימה את ה-CIA בריגול אחר מחשבי הסנאט

לטענת דיאן פיינסטיין, נציגת קליפורניה בסנאט, סוכנות הביון מתעלמת מממכתבים ששלחה מאז חודש ינואר ● מנהל ה-CIA ג'ון ברנן אמר כי אלה "האשמות מגוחכות נטולות בסיס עובדתי"

סייבר סייבר תרדוף. סמל ה-CIA

דיאן פיינסטיין, סנטורית מקליפורניה, מאשימה את מנהל ה-CIA ג'ון ברנן בריגול אחר מחשבים של ועדה שהיא עומדת בראשה. לטענת פיינסטיין, העומדת בראש ועדת המודיעין של הסנאט מאז שנת 2009, עקב ה-CIA אחר רשת מחשבים עצמאית שהוקמה במיוחד עבור הקונגרס, כדי לחקור האשמות על עינויים והתעללות במסגרת תוכנית חקירות שהופעלה תחת ממשלו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו. בוש.

פיינסטיין החליטה לפרסם את ההאשמות ולדרוש הסברים והתנצלות לאחר שב-CIA התעלמו ממכתבים ששלחה בנושא מאז חודש ינואר. לטענתה המעקב נעשה בניגוד לחוק "ותוך הפרת העיקרון החוקתי של הפרדת רשויות", והיא הוסיפה כי המפקח הכללי של ה-CIA, דייוויד בקלי, שלח תלונה בנושא למשרד המשפטים והעלה את האפשרות כי מדובר ב"עבירה פלילית של אנשי CIA".

מנהל ה-CIA ג'ון ברנן הכחיש את ההאשמות בהודעה שפרסם בשבוע שעבר. "אני מאוכזב מאוד מכך שחברי סנאט מסוימים החליטו להעלות האשמות מגוחכות כנגד ה-CIA ללא בסיס עובדתי. אני משוכנע שהרשויות המתאימות שחוקרות את העניין ימצאו כי אם נעשו עבירות, הן היו בזרוע המבצעת או בזרוע המשפטית. עד אז אני מבקש להימנע מהאשמות שעלולות לחבל ביחסים החשובים בין גורמי המודיעין לגורמים המפקחים בקונגרס", מסר ברנן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים