המועמד לתפקיד ראש NSA: נקדם יחידות ללוחמה קיברנטית

"היחידות יסייעו להרתיע מדינות שאינן חוששות ממתקפה נגדית לבצע מתקפות סייבר נגד ארצות הברית", אמר מייקל ס. רוג'רס, המועמד לראש הסוכנות מטעם הנשיא ברק אובמה

צפו פגיעה גם בעולם האמיתי. מייקל ס. רוג'רס, ראש ה-NSA. צילום: צי ארצות הברית

בכל הפיקודים הגדולים של צבא ארצות הברית יופעלו בקרוב יחידות מיוחדות ללוחמה קיברנטית, ביבשה, באוויר ובים – הבטיח סגן האדמירל מייקל ס. רוג'רס, המועמד מטעם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לתפקיד ראש ה-NSA. כשנשא דברים בסנאט ביום ג'. יחידות אלה יסייעו, לדבריו, להרתיע מדינות אחרות מלבצע מתקפות קיברנטיות נגד ארצות הברית – מדינות שאינן נרתעות כיום משום שהן סבורות, לדבריו, כי אין לארצות הברית אמצעים להשיב מתקפה נגדית.

סגן האדמירל רוג'רס הקריא תשובות מן הכתב כשהופיע במשך שעתיים בפני הוועדה לשירותים מזוינים של הסנאט של ארצות הברית, אשר צריכה לאשר את מינויו. מדבריו של רוג'רס עולה כי בארצות הברית משקיעים מיליארדי דולרים בפיתוח של יכולות ללוחמה קיברנטית. על הקמת היחידות הודיע לראשונה בשנה שעברה המנהל היוצא של סוכנות ה-NSA, הגנרל קית' בי. אלכסנדר.

עוד גילה סגן האדמירל רוג'רס כי בארצות הברית זיהו סימנים למתקפות קיברנטיות על הממשלה החדשה באוקראינה, אך סירב לומר אם בארצות הברית סבורים כי רוסיה ניצבת מאחורי מתקפות אלה, ומה היקף הנזקים שנגרמו כתוצאה מהן. "אני מאמין שאנו רואים זאת היום באוקראינה" אמר סגן האדמירל רוג'רס. "אנו רואים זאת גם בסוריה ובגאורגיה. זו הופכת לתופעה רווחת, ולמעשה נראה את הלוחמה הקיברנטית בכל משבר, כמעט, שיתפתח בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים