אקזיט כל ישראלי: Wix רוכשת את הסטארט-אפ Appixia

Wix, שרק לפני חצי שנה החלה להיסחר בניו-יורק, מתרחבת לתחום המובייל באמצעות הפלטפורמה של החברה הנרכשת, שמאפשרת לבנות אפליקציות מסחר מקוון במכשירים ניידים ● סכום הרכישה לא ידוע, אולם ההערכות הן כי הוא לא גבוה

Wix

Wix הודיעה היום (ה') כי רכשה את הסטארט-אפ Appixia – פלטפורמה לבניית אפליקציות מסחר מקוון באמצעות מכשירים ניידים. שתי החברות הן ישראליות והרכישה היא חלק ממהלך ההתרחבות של Wix, שרק לפני חצי שנה גייסה כספים בבורסה בניו-יורק והחלה להיסחר בה. סכום הרכישה לא נמסר, אם כי ההערכות הן שהוא לא גבוה. כך או כך, על פי Wix, כי לא צפויה להיות השפעה על תוצאות ה-Non-GAAP של החברה.

הפלטפורמה הנרכשת משלימה את ההיצע של Wix, שכן שתי החברות מספקות לעסקים קטנים, ליזמים ולעצמאיים פתרונות להגדלת הנוכחות המקוונת שלהם, ללא צורך בכתיבת קוד.

Wix מספקת באמצעות הפלטפורמה מבוססת הענן שלה פתרונות טכנולוגיים ידידותיים למשתמש שעונים על מגוון צרכים עסקיים: יצירת אתר אינטרנט, יכולות מסחר מקוון, כלים לניהול עסקי, שילוב יישומי צד שלישי, פתרונות מובייל ועוד.

Appixia מאפשרת לכל בעל עסק ליהנות מיתרונותיה של אפליקציית מובייל ייעודית באמצעות הפיכת תהליך פיתוח מורכב ויקר למוצר נגיש ובמחיר סביר. הפלטפורמה שלה מאפשרת למשתמשים לבנות ולהשיק אפליקציות mCommerce מקוריות ל-iOS ולאנדרואיד (Android), ולעשות שימוש בתכונות כגון הודעות Push, סריקת ברקוד, שירותי GPS, סריקת כרטיס אשראי ועוד.

אבישי אברהמי, יו"ר, מנכ"ל ומייסד Wix, אמר כי "הרכישה של Appixia תאפשר לנו לממש את המשימה שהצבנו לעצמנו: מתן פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וחדשניים לצרכי המשתמשים שלנו, ללא קשר ליכולת התקציבית או לידע הטכנולוגי שלהם". לדבריו, "לאפליקציות מובייל יש כיום תפקיד משמעותי בקידום וניהול עסקים מקוונים. אנחנו רואים בהרחבת מגוון מוצרי המובייל שאנחנו מספקים מהלך אסטרטגי, והטמעת הטכנולוגיה של Appixia תאפשר לנו להאיץ את התהליך עוד יותר".

ראובן שרווין, סגן נשיא למוצרים ב-Wix, אמר לאנשים ומחשבים כי "החברה בודקת כל הזמן כיוונים נוספים, במסגרת האסטרטגיה להרחבת השירותים, אם כי כרגע אין משהו ספציפי. התחלנו ככלי לבניית אתרים ואנחנו מוסיפים שירותים נלווים. התחלנו באחרונה למכור גם דומיינים ותיבות דואר ואנחנו כל הזמן בוחנים שירותים שונים".

"הטכנולוגיה של Appixia תורמת מאוד ל-Wix. כשראיתי אותה, כלל לא היו לי התלבטויות. כמובן שאני שמח שמדובר במפתחים ישראלים", ציין.

הוא הדגיש כי החברה תמשיך לבחון הזדמנויות בחברות שעוסקות במגמות מתפתחות בעולם ה-IT, כמו מיחשוב לביש. עם זאת, אמר, "אין לנו כרגע תוכניות ספציפיות לגבי הנושא".

Appixia היא בוגרת האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס (Microsoft Ventures) בישראל וההזדמנות שלה לחבור ל-Wix עלתה בסבב הגיוסים הראשון. "בעזרת הרכישה יוכלו 42 מיליון איש להשתמש גם בטכנולוגיה של Appixia", ציין יגאל ברגר, מנכ"ל ומייסד החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים