מיקרוסופט מנסה מודל חינמי למערכת ההפעלה הסלולרית שלה

על פי דיווחים בהודו, תציע ענקית התוכנה את חלונות פון ללא תעריף הרישוי הרגיל ● אנליסטים טוענים שהחברה שוקלת מחדש את תעריפי הרישוי גם בטאבלטים

מיקרוסופט (Microsoft) מקיימת מגעים עם מפעילות בהודו כדי "לייצר מכשירי חלונות פון (Windows Phone) זולים", כך עולה מדיווח של העיתון Times of India בשבוע שעבר. ההסדר הושג כאשר מיקרוסופט הסכימה להציע את מערכת ההפעלה בלי תעריף הרישוי הרגיל. בתגובה לידיעה שפורסמה, מסרה החברה כי "אינה יכולה לדון בתנאי רישוי חסויים".

אנליסטים תוהים האם המהלך של מיקרוסופט מבשר שינויים גדולים באסטרטגיה שלה. "זהו סיכון מחושב, כדי לבדוק איך זה עובד", הסביר בוב או'דונל, אנליסט ראשי ב-Technalysis Research. למערכת ההפעלה חלונות פון יש נתח שוק של פחות מ-10% בשוק הסמארטפונים בהודו, שנשלט לחלוטין על ידי אנדרואיד, לפי חברת המחקרים IDC, אך יש לציין שחברת המחקר צופה כי נתח השוק של מערכת ההפעלה של מיקרוסופט רק יעלה בשנים הקרובות.

כדי לגרום לכך, השווקים המתפתחים מהווים אתגר מיוחד, כשמערכות הפעלה כמו פיירפוקס (FireFox) ואובונטו (Ubuntu) של לינוקס (Linux) – שתיהן חינמיות – יכולות להגיע להישגים: "באזורים אלה יש פוטנציאל רב לאפשרויות שונות", טען או'דונל.

האנליסט גם הסביר על הדרך בה מיקרוסופט תפצה את עצמה על אובדן ההכנסות האפשרי: "אנחנו נראה עוד ועוד שינויים במודלים עסקיים, כשההכנסות נוצרות משירותים מוספים בתוך מערכת ההפעלה, וזהו הסיכוי שלהם 'לדחוף רגל בדלת'", אומר או'דונל, ונותן כדוגמה שירותים כמו אופיס 365, Skydrive, סקייפ (Skype) ושירותי מוזיקה. "אם הכל יעבוד טוב, לא אופתע לראות אותם גם בשווקים גדולים אחרים", הוא מציין.

לדבריו, מיקרוסופט שוקלת מחדש את תעריפי הרישוי גם במכשירים גדולים יותר, כמו טאבלטים, וכבר הפחיתה את תעריפי הרישוי למחשבי PC שמחירים פחות מ-250 דולרים, מה שמסייע ליצרניות כמו דל (Dell) או לנובו (Lenovo), למשל, למכור טאבלטים במחירים של 229 דולרים או 249 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים