כיצד מסייעים ניתוחי Big Data לאיתור המטוס המלזי הנעלם?

מערכת של חברת Adaptive Computing מיוטה יכולה להבחין במה שיכול להיראות כמו מטוס, או חלקי מטוס, ולדעת פרטים שונים אודותיו, למשל היכן הוא נמצא או נמצאים השברים

המחפשים אחר המטוס של מלזיה איירליינס שנעלם אי שם עושים זאת בעזרת לא מעט עבודת IT. המיחשוב עוזר להם לפענח את סיבת היעלמותה של טיסה 370 ולברר היכן המטוס נמצא, אם בכלל.

אחת החברות המשתתפות בחיפוש היא Adaptive Computing, ששוכנת בפרובו, יוטה. דניאל הרדמן הוא ארכיטקט ראשי בחברה ומפקח העל מטעמה במקרים של חיפושים מעין זה. Adaptive Computing פיתחה פלטפורמת ניתוח נתונים בשם מואב, שכמה חברות בעולם עושות בה שימוש, ביניהן אוניברסיטת קיימברידג' וערוץ מזג האוויר. מערכת המיחשוב לביצועי על עובדת בתצורת ענן, מאגדת משאבי מיחשוב מכמה דטה סנטרים וכך מייעלת את תהליכי עיבוד הנתונים. על פי החברה, בצורת עבודה זו היא יכולה לטפל בכמויות ענק של נתונים, המגיעים ממגוון מקורות ומקומות, תוך אספקת תובנות המופקות מהם.

שותפה נוספת לחיפוש המטוס היא DigitalGlobe מקולורדו, שהיא גם לקוח של Adaptive Computing. החברה פיתחה ומספקת דימויים בחלל ותוכן גיאוספאטיאלי, בנוסף להיותה מפעילה של חללית אזרחית שעליה יש חיישנים. כמו כן, יש לחברה אתר מיקור-המונים בשם Tomnod, שבו היא נעזרת על מנת לאפשר לציבור להצטרף לחיפושים אחר המטוס. שתי החברות פועלות יחדיו לאיתור המטוס המלזי.

"כש-DigitalGlobe מקבלת שיחת טלפון, היא בדרך כלל נעשית תחת לחץ והנוסח שלה די אחיד: 'אנחנו זקוקים נואשות לחפש באזור בעולם, ואנחנו מחפשים אחר פריט X'", אמר הרדמן. "עליהם לכוון את הלוויינים שלהם על החלק הספציפי הזה בעולם. לאחר מכן הם משווים בין התמונות האחרונות שהתקבלו מאותו אזור לתמונות קודמות ומריצים תוכנות המשוות ביניהן עד רמת הפיקסלים הבודדים, תוך שימוש באמצעי חישוב חכמים. כך הם מצליחים לקבל נתונים על ההבדלים בין התמונות תוך שהם בונים פסיפס ענק של הרבה תמונות קטנות". הוא ציין כי לפני שמתקבלות, אם בכלל, תובנות מהצילומים, יש לערוך עבודות תיקון שונות, שנובעות מהצורך ליישב סתירות בין זוויות הצילום השונות, הבדלי אור הנובעים מצילומים בשעות שונות ביממה ועוד.

כך, במערך האחסון של DigitalGlobe יש כבר נתונים חזותיים של יותר מ-4.5 מיליארד קילומטרים רבועים של כיסוי גלובלי. ה-"חוכמה" של האלגוריתמים שבתוכנות שלהם טמונה ביכולת להבחין במה שיכול להיראות כמו מטוס, או חלקי מטוס. אז מועברים הנתונים ל- Adaptive Computing, שם הם מנותחים באופן שיכול לספק תובנות שונות – אודות מיקום שברי המטוס או תובנות אחרות, ובכך לסייע לצוותי המחפשים בשטח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים