אדוונטק העלתה לאוויר מערכות ERP ו-BI של סאפ בקבוצת חמת בהיקף מיליוני שקלים

הפרויקט כלל הפרדת מערכות הליבה של חמת מאלה של בעלות השליטה הקודמות בה, מפימי וכתר פלסטיק, הקמת מערכת BI חדשה והעברת תשתיות המיחשוב לענן

משווקת ומיישמת את פתרונות SAP Success Factors. אדוונטק

אדוונטק העלתה לאוויר מערכות ERP ו-BI של סאפ (SAP) בקבוצת חמת, בפרויקט שארך שמונה חודשים והסתיים באחרונה. היקפו הכספי של הפרויקט עומד על מיליוני שקלים.

קבוצת חמת (מרחב) מתמחה בייצור, שיווק וייצוא של מגוון מוצרים מעוצבים לחדרי אמבט, שירותים ומטבחים והיא אחת היצואניות הגדולות בתעשייה הישראלית. הקבוצה פועלת באמצעות ארבע חברות בנות: חמת, חמת מקלחונים, חרסה וליפסקי. בשנת 2011 הועברה השליטה בחברה מפימי וכתר פלסטיק לניאור אחזקות, וכתוצאה מכך עלה הצורך העסקי להפריד את מערכות המיחשוב הקיימות שלה מאלה של כתר ולהפעיל אותן באופן עצמאי.

הפרויקט כלל שלושה תתי פרויקטים. הראשון שבהם היה הפרדת מערכות הליבה – ERP ורצפת ייצור. מטרתו הייתה לספק לקבוצת חמת את מערכת ה-ERP של סאפ והממשקים שבה, כפי שמשתמשי חמת מכירים. הבסיס למערכת הוא המערכת שהייתה קיימת בכתר, כאשר המידע וההגדרות שויכו לקבוצת חמת בלבד. אנשי אדוונטק השתמשו לטובת תת-פרויקט זה בשירות ייעודי של סאפ העולמית, שמבצע מחיקה וניקוי של נתונים.

תת פרויקט שני היה הקמת מערכת BI חדשה, אף היא של סאפ. מערכת זו משרתת כ-60 בעלי תפקידים שונים בחברה, ביניהם יו"ר הקבוצה, מנכ"לים, סמנכ"לים, מנהלי לקוחות, רכש ומחסן. היא כוללת מידע מקיף על הפעילות בקבוצה, בכלל זה על התהליכים העסקיים המנוהלים במערכות המידע השונות.

כמו כן, בוצע תת פרויקט להעברת תשתיות המיחשוב של חמת לענן, לרבות ERP ,BI, קבצים, שירות, פרטים טכניים ונתוני שכר. השירות כולל שרתים, אחסון, גיבוי מידע ואבטחת מידע בקישוריות מלאה ללקוח באתרי הקבוצה השונים.

יגאל מורן, מנכ"ל חמת, ציין כי "המעבר למערכות בעצמאות מלאה של הקבוצה מאפשר לנו לבצע בקלות עדכון של תהליכי העבודה בקבוצה, דוגמת איחוד מערכי המכירות ומיתוג מחדש של הקבוצה". הוא הוסיף כי "מערכת ה-BI החדשה מאפשרת לנו מעקב טוב יותר אחר הפעילות השוטפת, ובכך היא מעניקה למנהלים כלי בקרה ושליטה, המאפשרים תגובה מהירה של הקבוצה – לנוכח השינויים הדינמיים הקיימים בשוק בו אנחנו פועלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים