ביל גייטס: "אדוארד סנואודן איננו גיבור"

"האופן שבו פעל מקשה עלי להעריך אותו" אמר מייסד מיקרוסופט ● בנוסף, התייחס גייטס לדמויות ידועות בענף התוכנה: "אני מתחיל בארכיטקטורה, מארק צוקרברג מתחיל במוצר וסטיב ג'ובס התחיל באסתטיקה - ההבדל אינו גדול"

"אני סבור שהוא עבר על החוק, כך שבשום אופן אינני יכול לראות בו גיבור", אמר ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט (Microsoft) והאיש העשיר בעולם, על אדוארד סנואודן, המדליף של סודות הריגול של סוכנות NSA, בראיון מקיף שפורסם ברולינג סטון (Rolling Stone).

"אם הוא היה מעלה את הסוגיה לדיון ונשאר בארצות הברית כדי לשאת בעונש, או אם היה מקפיד לברור בקפידה מה הוא מפרסם, הוא היה יכול להתאים יותר למודל של מי שרוצה לתקן את החברה. באופן הנוכחי שבו פעל, אני מתקשה למצוא בליבי הערכה כלפיו", הסביר גייטס.

גייטס הסכים כי "אפשר בהחלט לדון" בריגול ממשלתי, אך הוסיף שלדעתו "ראוי שהיבטים מסוימים בתוכנית הריגול של הממשל ישארו חסויים". יצוין כי מיקרוסופט ספגה לא מעט ביקורת בפרשת הריגול, ובחודש יולי האחרון דיווח הגרדיאן (The Guardian) כי החברה סייעה הן ל-NSA והן ל-FBI לגשת לנתוני משתמשים, ובכלל זה לשיחות אודיו ווידאו שניהלו משתמשים בשירות סקייפ (Skype) שבבעלותה. בחודש דצמבר חשף דר שפיגל (Der Spiegel) בגרמניה כי ב-NSA מזייפים הודעות שגיאה של חלונות (Windows) כדי לעקוב אחר משתמשים.

עוד ציין גייטס בראיון כי גם מיקרוסופט הביעה עניין ברכישה של ווטסאפ (WhatsApp), השירות שנרכש בסופו של דבר על ידי פייסבוק (Facebook), "אך אינני יודע אם היינו מוכנים לשלם 19 מיליארד דולר, זה מחיר גבוה מאוד".

בהשוואה לדמויות ידועות אחרות מהענף ציין גייטס כי "אני מתחיל בארכיטקטורה, מארק צוקרברג מתחיל במוצר בעוד שסטיב ג'ובס התחיל באסתטיקה. ההבדל אינו גדול". וביחס למוצרי מיקרוסופט אמר גייטס כי "חבילת Office ונכסים נוספים של מיקרוסופט שנולדו בשנות התשעים עברו כוונונים שונים ושרדו זמן רב. עכשיו הם זקוקים ליותר מכוונון".

באשר לחדשנות הוסיף גייטס כי "בקליפורניה החדשנות הגיעה לשיא. נכון שמחצית מהחברות מטופשות, וברור ששני שלישים מביניהן יפשטו רגל, אך עשרה רעיונות שיבקעו מתוכן יהיו חשובים מאוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים