בקרוב באירופה: היצרניות יחויבו להציע מטען סלולרי שיתאים לכל המכשירים

ההצעה ברוח זו עברה עוד שלב לאחר שאושרה על ידי מינהל הציוד של האיחוד האירופי ● היא דרושה לעבור אישור של מועצת האיחוד, אולם לא נראה שתיתקל שם בקשיים ● נראה כי המטען המדובר מבוסס על חיבור microUSB, שהופך שכיח בלי קשר להחלטה של האירופים

הכוונה של האיחוד האירופי לחייב את כל יצרניות הסלולר לספק מטען סטנדרטי שיתאים לכל המכשירים עוברת עוד שלב: אחרי שאושרה לפני כחצי שנה בוועדת השיווק של הפרלמנט האירופי, היא קיבלה בסוף השבוע גם את האישור של מינהל ציוד הרדיו של האיחוד. ההחלטה, שהתקבלה ברוב מכריע של 550 נציגים מול 12 מתנגדים ושמונה נמנעים, כוללת ציוד נוסף, כגון מודמים.

המינהל אמור לקבוע בעתיד הקרוב לאילו מכשירים במדויק יידרשו היצרנים לספק מטען סטנדרטי. מהצעת הטיוטה שהתקבלה עולה כי המטען המדובר מבוסס על חיבור microUSB. גם בלי החיוב האירופי מטען שכזה הופך לשכיח יותר ויותר בסביבת העבודה של הטלפונים והטאבלטים.

מגישת ההצעה, ברברה ויילר, אמרה כי "אני שמחה שהסכמנו על מטען סטנדרטי. זה משרת את האינטרסים של הצרכנים והסביבה כאחד. ההחלטה תביא סוף לבלגן שיש בתחום המטענים ול-51 אלף טונות של זבל אלקטרוני שנצברים בגללם בכל שנה".

החלטת מינהל ציוד הרדיו של האיחוד האירופי אינה השלב האחרון בדרכה של ההצעה להתקבל: היא אמורה לעבור אישור של מועצת האיחוד, ולא נראה שתיתקל שם בקשיים. לאחר מכן תצטרך כל אחת מהמדינות החברות באיחוד לחוקק חוק מקומי מתאים, כשתאריך היעד הוא תחילת 2016.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים