גרטנר: הוצאות האחסון גדלו – אבל לא מספיק

שוק האחסון מבוסס בקר דיסק חיצוני עלה ברבעון האחרון של השנה ב-5% - תוצאה עגומה לפי חברת המחקר ● EMC ממשיכה להוביל את השוק ואחריה יבמ, נט-אפ ו-HP ● ההוצאות הארגוניות העולמיות על אחסון גדלו בכל 2013 על 1.4% - נתון המשקף 22.5 מיליארד דולר

ארגונים השקיעו ברבעון האחרון של 2013 במערכות אחסון, אולם לא במידה מספקת – כך עולה מנתונים שמצאה גרטנר (Gartner). ניתוח התוצאות מצביע על כך שאי הוודאות הכלכלית מחד והפנמה של היתרונות הגלומים בשירותי ענן ציבוריים מאידך הן שתי המגמות העיקריות המשפיעות על שוק האחסון.

על פי הנתונים, שוק האחסון מבוסס בקר דיסק חיצוני גדל ברבעון האחרון של 2013 ב-5% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2012 והגיע ל-6.3 מיליארד דולר. שוק זה כולל כוננים קשיחים ומערכי אחסון מבוססי פלאש (Flash), אך לא רכיבים ייעודיים עבור פלטפורמות ייחודיות כגון AWS – שירותי הענן של אמזון (Amazon), הענן של גוגל (Google) או Azure של מיקרוסופט (Microsoft). גרטנר מציינת את הגידול הזה כ-"עגום" עבור התעשייה.

חברת המחקר מצאה כי הסיבה העיקרית לכך שארגונים נמנעו מרכישת מערכות אחסון ברוב הימים של 2013 היא שכלכלות העולם נותרו שבירות, בעיקר באירופה. סיבה נוספת, על פי האנליסט רוג'ר קוקס, היא "העובדה שברבעון השלישי בשנה החולפת הממשל האמריקני היה משותק. גם היא הביאה לצמצום במכירות".

במקביל, ארגונים אחרים נמנעו כלל מרכישות של מערכי אחסון ונעו לעבר שירותי אחסון בענן. קוקס הסביר כי שתי מגמות אלה יביאו לכך שהגידול בשוק האחסון לא ישוב להיות באחוזים דו ספרתיים כפי שהיה בעבר, למרות הגידול ההולך וצומח בכמויות המידע הארגוניות הנצברות והדורשות אחסון.

מצרף הגורמים הללו הביא לכך שהצמיחה הכוללת בהוצאות הארגוניות העולמיות על אחסון עמדה ב-2013 כולה על 1.4% – שוק של 22.5 מיליארד דולר. גרטנר צופה כי השנה יהיה הגידול גבוה יותר, אולם עדיין צנוע, ויעמוד על 3%.

החברה המובילה בשוק האחסון מבוסס בקר חיצוני היא EMC, עם הכנסות של 7.72 מיליארד דולר בכל 2013 ונתח שוק של 34.3%. ענקית תשתיות ניהול המידע חוותה גידול של 3.7% לעומת הנתח שלה ב-2012. שנייה מדורגת יבמ (IBM), עם נתח של 12.7% והכנסות בסך 2.85 מיליארד דולר – ירידה של 3.7%. שלישית נמצאת נט-אפ (NetApp), עם הכנסות של 2.66 מיליארד דולר, נתח של 11.8% וצמיחה בשיעור של 6.3%. רביעית HP עם הכנסות בסך 2.08 מיליארד דולר ונתח של 9.2% מהשוק – 6.1% יותר מאשר ב-2012. חמישית ברשימה היטאצ'י (HDS), עם הכנסות בסך 1.99 מיליארד דולר ונתח שוק של 8.9%, ואחריה דל (Dell), פוג'יטסו (Fujitsu) ו-וואווי (Huwawii), החדשה בפעילותה בעולם האחסון, עם הכנסות של 340 מיליון דולר ו-1.5% מהשוק. סוגרת את הרשימה אורקל (Oracle), עם הכנסות של 223 מיליון דולר – 1% מהשוק.

IDC פרסמה בתחילת החודש תוצאות דומות, אם כי האופן בו היא מודדת את המכירות שונה במקצת מגרטנר. על פי IDC, ברבעון האחרון של השנה חלה צמיחה של 2.4% בשוק וב-2013 כולה הייתה ירידה של 0.3%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים