מייסד ווטסאפ: "השותפות עם פייסבוק לא תשפיע על פרטיות המשתמשים"

"נמשיך להתמקד בלתת לאנשים ברחבי העולם את החופש לומר את מה שעל נפשם, בלי כל פחד", כתב יאן קום, ממקימי אפליקציית המסרים הפופולרית, בבלוג של החברה

"אין לטעות: השותפות העתידית שלנו עם פייסבוק (Facebook) לא תגרום לנו להתפשר על החזון שהובלנו עד עתה. נמשיך להתמקד בלתת לאנשים ברחבי העולם את החופש לומר את מה שעל נפשם, בלי כל פחד", כך כתב אמש (ב') יאן קום, ממייסדי ווטסאפ (WhatsApp), בבלוג הרשמי של החברה. קום פרסם את הפוסט בעקבות גל השמועות והחששות שהציף את הרשת בתקופה האחרונה, לגבי נהלי הפרטיות והשמירה על התכנים של אפליקציית המסרים הפופולרית, לאחר רכישתה על ידי פייסבוק.

על פי קום, החברה תמשיך להקפיד על פרטיות משתמשיה, ותקפיד לפעול בהתאם לקו שהנחה אותה מתחילת דרכה: לדעת כמה שפחות עליהם. "אם היינו נדרשים לשנות הערכים שלנו כתנאי לשותפות עם פייסבוק, לא היינו עושים זאת", כתב. הוא הדגיש, כי גם לאחר רכישת ווטסאפ בידי פייסבוק, תמשיך החברה לפעול באופן עצמאי ואוטונומי – ולכן הערכים הבסיסיים שלה לא ישתנו.

"מעל לכל, חשוב לי שתבינו עד כמה אני מעריך את עקרון ההתקשרות הפרטית", כתב קום. "עבורי, זה מאוד אישי. נולדתי באוקראינה, וגדלתי בברית המועצות במהלך שנות השמונים. העובדה שלא יכולנו לדבר באופן חופשי, מבלי לפחד שהתקשורת בינינו תנוטר על ידי הקג"ב, הייתה אחת הסיבות לכך שהיגרנו לארצות הברית כשהייתי נער".

יצוין, כי זו הפעם השניה שבה פונה קום למשתמשי ווטסאפ בנושא מאז הרכישה. הפעם הראשונה היתה בסוף פברואר, כאשר התחייב שהשותפות עם פייסבוק לא תוביל לשילוב פרסומות בשירות.

יאן קום - ממייסדי ווטסאפ, וראש הממשלה - בנימין נתניהו, במפגש קצר שנערך בעמק הסיליקון באחרונה. צילום: אבי אוחיון, לע"מ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים