ד"ר עדי קפליוק: "כניסת ראשי ערים וחברי מועצה צעירים תקדם את ה-IT ברשויות"

הנבחרים הצעירים והשימוש ברשתות החברתיות בבחירות האחרונות הן שתי מגמות בולטות שיכולות לסייע ל-IT בשלטון המקומי, אמר ד"ר קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי ● הוא עמד על הבעיות שבפניהן עומד ה-IT בשלטון המקומי, חלקן מתמשכות, והצביע היכן המנמ"רים יכולים לעזור

"כמעט כל הרשויות עוברות שינויים בימים אלה, אחרי הבחירות לרשויות המקומיות, וגם המנמ"רים צריכים לתרום לכך. התרומה שלנו תהיה בעיקר בשלושה תחומים: שיפור השירות, חדשנות טכנולוגית והתייעלות", כך אמר ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי ומנמ"ר עיריית גבעתיים. לדבריו, "שני דברים מיוחדים אפיינו את הבחירות האחרונות לרשויות המקומיות: שימוש מסיבי ברשתות חברתיות וכניסתם של ראשי ערים וחברי מועצה צעירים, מה שעשוי לקדם את נושא ה-IT ברשויות המקומיות".

ד"ר קפליוק אמר את הדברים במליאת הפתיחה של כנס המנמ"רים השנתי של השלטון המקומי, שנערך במלון בטבע בקיבוץ הגושרים. הכנס מופק בשיתוף מרכז ההדרכה של השלטון המקומי, ועוסק בהישגיו בתחומי מערכות המידע. ייחודו של הכנס השנה הוא שכל ההרצאות הן של מנמ"רים. משתתפים באירוע כ-130 מנמ"רים ועובדי מיחשוב ברשויות המקומיות, ובצמוד אליו מתקיימת תערוכה ש-14 חברות מציגות בה מגוון רחב של פתרונות בנושאים שונים, בין היתר מערכות הליבה, אבטחת מידע, ציוד למערכת החינוך, חומרה ותוכנה.

בדבריו התייחס ד"ר קפליוק לנושאים בהם מתמקד הכנס השנה. "אנחנו, המנמ"רים, רוצים לשפר את השירות ואת הנגישות אליו בעזרת מערכות המידע. בנוסף, אנחנו בדרך כלל אוהבי טכנולוגיה, ולכן עלינו להיות בחזית הטכנולוגיה ולהביא את החדשנות לרשויות המקומיות. כמו כן, עלינו להתייעל בעזרת מערכות המידע, לבצע עשייה משמעותית בכסף קטן".

אחד הנושאים החמים שמעסיק את המנמ"רים בשיחות בינם לבין עצמם במהלך הכנס הוא מכירת השליטה בחברה לאוטומציה ממרכז השלטון המקומי לידי One1. קפליוק אמר כי "יהיו לשינוי הזה משמעות והשפעה על השוק המוניציפלי, אם כי אני לא יכול להעריך אותם. אני תקווה שהשינוי יהיה רק לטובה".

עוד הוא ציין את המחדל המתמשך בנושא הגדרת תפקיד המנמ"ר בספר התפקידים של משרד הפנים. קפליוק מוביל את המהלך, אולם ציין כי הוא "מתנהל בעצלתיים כבר שנים רבות. זה עדיין לא קרה".

עוגמת נפש נוספת מבחינת ה-IT של הרשויות המקומיות עליה עמד קפליוק היא שיתוף הפעולה עם ממשל זמין, או יותר נכון העדרו. "הנושא די תקוע", אמר קפליוק. "ייתכן שזה מושפע מעזיבתה של כרמלה אבנר את תפקידה כמנמ"רית הממשלה, תפקיד שנותר עדיין לא מאויש, וגם, כמו שאני שומע, מבעיות תקציביות. אני מקווה שזה ישתפר בשנים הקרובות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים