עמי גל, סקרים: "אנחנו מנצלים את המעבד הגרפי לשימושי IT כלליים"

"במעבדים גרפיים יש בערך פי 20 יותר עוצמה מאשר במעבדים רגילים אלא שהם עובדים בטכנולוגיה אחרת לגמרי. כך אנחנו מרוויחים כוח עיבוד במחשבים שהם בעצם שרתי דל (Dell) רגילים עם קונפיגורציה רגילה", אומר גל, מנכל החברה

"סקרים (Sqream) פיתחה בסיס נתונים אנליטי מאוד מהיר מבוסס על GPU. מצאנו דרך לעשות שימוש יעיל ואפקטיבי במעבדים גרפיים לביצוע שאילתות SQL. במעבדים גרפיים יש בערך פי 20 יותר עוצמה מאשר במעבדים רגילים אלא שהם עובדים בטכנולוגיה אחרת לגמרי. כך אנחנו מרוויחים כוח עיבוד במחשבים שהם בעצם שרתי דל (Dell) רגילים עם קונפיגורציה רגילה. ההבדל היחיד הוא שאנו מנצלים את המעבד הגרפי לא לעיבוד גרפי, אלא לשימושי IT כלליים, כלומר כמעבד לכל דבר ועניין", אומר עמי גל, מנכ"ל החברה.

גל וסמנכ"ל המוצרים של החברה, אורי נצר, התראיינו לאנשים ומחשבים בביתן שלהם וסיפרו כי ניתן לייעל את עבודת בסיסי הנתונים לא רק בעיבוד בתוך הזיכרון אלא גם בשיטות אחרות, שעוקפות את צוואר הבקבוק שנקרא – המעבד המרכזי של השרת (CPU). סקרים היא סטארט-אפ ישראלי, שנמנה על 60 החברות (מתוך 1,000 שהתמודדו – א.ב.) שהציגו בביתן תחרות Code_n בתערוכת ה-IT הגדולה בעולם CeBIT, שהסתיימה לאחרונה בהנובר שבגרמניה.

גל הקים את סקרים ביחד עם עם קוסטיה וראקין המשמש כ-CTO, לאחר ששמע את וראקין מדבר על עיבוד משוואות קרטזיות במעבדי GPU לצורך שימוש במסחר רובוטי בארביטרז'ים של מניות. גל שימש מנטור ומשקיע בכנס שבו הרצה וראקין ולאחר ההרצאה ניגש אליו והציע להקים חברה, למרות שלא הבין כלום חוץ מהמילה GPU. "החברה הוקמה ב-2010 ובמשך כשנה עסקנו בעיקר בכתיבת פטנטים ופיתוח טכנולוגיה. כיום אנו מונים 27 אנשים, יושבים ברמת גן ומפתחים דטה בייס אנליטי שמתחרה בשחקנים הגדולים בשוק כמיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) ויבמ (IBM)", הוא מספר.

האם כבר התחלתם למכור?
נצר: "אנו נמצאים כיום בשלבים ראשונים של מכירות, מכרנו שרת להדגמה לחברת טלקום גדולה באירופה. בסוף החודש נציג בכנס של NVIDIA , המיצרת את ה-GPU איתו אנו עובדים, ואשר עימה יש לנו יחסים טובים. אנחנו מספקים להם את הכניסה הראשונה לשוק התוכנה הארגונית והם רואים בכך חשיבות גדולה. גם דל מאוד אוהבים אותנו ואנו עובדים חזק עם צוות ה-OEM שלהם. אנו משתפים גם פעולה עם יבמ, שהתחיל דרך ה-GTU אבל התפתח הרבה מאוד מאז".

נשמע כמו חברה שהגדולות ישמחו לשים יד על הטכנולוגיה שלה ויהיו מוכנים לשלם. היו הצעות?
גל: "היום אנחנו לא מעניינים את החברות הללו כי עוד לא הצקנו להם מספיק. היעד שלנו הוא לבנות חברה של 7 מיליארד דולר. לאף אחד מאיתנו זה לא הסיבוב הראשון, נצר עבד בג'אג'א, אני עבדתי במג'יק. אנחנו בשלבים שונים של רישום שבעה פטנטים, ומפתחים טכנולוגיה ייחודית, אנחנו לא נמכור את החברה בנזיד עדשים."

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים