רוני דיין, משרד החינוך: "שילוב למידה דיגיטלית בבתי הספר – שינוי מהותי בתפיסת העבודה של המורה"

"הספרים הדיגיטליים הם לא דבר מובן מאליו בכיתות, לא תוכנה, לא עוד כלי ממוחשב שנכנס אליהן" אמר דיין, מנהל אגף טכנולוגיה ומידע במשרד, בכנס שעסק בניסוי שעורך המשרד בתחום ● 100 בתי ספר מרחבי הארץ כבר משתתפים בניסוי, שמטרתו "להקנות מיומנויות המאה ה-21"

כ-100 בתי ספר משתתפים בימים אלה בפרויקט ניסויי של משרד החינוך, שמטרתו לשלב ספרים דיגיטליים כחלק מהלימודים הסדירים. המשרד ערך באחרונה כנס במטרה לעמוד על מידת הצלחתו של הפרויקט עד כה, שנה לאחר שהושק.

הפרויקט החל בעקבות חוזר מנכ"ל שהופץ בין בתי הספר בו נכתב כי מטרת התוכנית היא "הטמעה פדגוגית חדשנית והקניית מיומנויות המאה ה-21". המוסדות שנבחרו לתוכנית הם בעלי "רמת מוכנות גבוהה" לתקשוב, כולל מחשבים ניידים או מחשבי לוח שחולקו לתלמידים, פורטל בית ספרי ומורים שעברו הכשרה מתאימה. משרד החינוך בדק את הספרים הדיגיטליים והגדיר לבתי ספר מהם הכללים שתחתם ניתן להשתמש בהם.

בכנס שערך המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד השתתפו בכירים במשרד, מורים, מנהלים ורכזי תקשוב מכל הארץ, שדנו בלקחים מתחילת הניסוי ובמה צריך לשפר. רוני דיין, מנהל אגף טכנולוגיה ומידע במשרד החינוך, אמר בכנס כי "שילוב למידה דיגיטלית במערכת החינוך הוא לא דבר מובן מאליו. זה לא תוכנה, לא עוד כלי ממוחשב שנכנס לכיתה, אלא שינוי פדגוגי מהותי בתפיסת העבודה – הן של המורים והן של התלמידים".

כל הדוברים בירכו על הניסוי והעלו הצעות מקצועיות-פדגוגיות להמשך הטמעת הניסוי בבתי הספר, בהם דליה פניג, סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית, מוטי רוזנר, מנהל האגף לפיתוח מקצועי של עובדי הוראה, ויואלה נבון, מנהלת אגף ספרי לימוד.

לרוץ עם הטכנולוגיה
מרצה אורח באירוע היה יואב ערמוני, דוקטרונט במחלקה לעתידנות בחינוך באוניברסיטת בן גוריון, איש היי-טק בעברו. הוא אמר כי "הטכנולוגיה במערכת החינוך מפותחת מאוד, קיימים כלים ופתרונות רבים, אבל לאורך השנים, היא תמיד נעצרה בשערי בית הספר – ולא מפני שלא התאימה למערכת".

ערמוני המליץ להגביר את תהליכי המיכון והטמעת הטכנולוגיה במוסדות הלימוד "כדי לצמצם את הפער ההולך וגדל בין הלמידה המתרחשת בין כותלי בית הספר לדרכי הלמידה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים