תוכן שיווקי

לקראת אירוע | יורם בן בסט, Software AG: "נדרשת שכבת ביניים לחבר בין ה-IT הקיים לעולמות המיחשוב החדשים"

19/03/2014 16:07

מאת: הלל יוסף

"מה שהמנמ"ר נדרש אליו כיום, הוא לחבור ולטפל בעולם הדיגיטלי החדש – זה הכולל את ארבעת הכוחות הגדולים – Big Data, מובייל, שיתוף ידע חברתי ומיחשוב ענן. זו האסטרטגיה שלנו, ושם אנו ממקדים את מאמצינו – לסייע למנמ"רים להגיע לעולם החדש בצורה קלה, פשוטה ויעילה", כך אמר יורם בן בסט, סמנכ"ל, מוביל מוצרים גלובלי, Software AG.

בן בסט התראיין לקראת כנס הלקוחות של Software AG ישראל, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה, ב-2 באפריל, ויתקיים תחת הכותרת "השמיים הם הגבול".

"האסטרטגיה של החברה", אמר בן בסט, "היא מתן מענה וטיפול בעולם הדיגיטלי. המדובר ביצירת השכבה המקשרת בין כל מה שיש ללקוחות הארגוניים, כל מה שפותח במהלך השנים – מערכות של רשומות, מערכות עובדות, ה-IT של 20 השנים הקיימות – Systems of Record. ומנגד – אתגר המנמ"ר הוא טיפול בכל מיני דברים חדשים, דוגמת עולם הרשתות החברתיות, ופייסבוק בראשו. המנמ"ר נדרש לתת מענה לדרישת המשתמשים לקבל גישה לכל המידע והיישומים בכל מקום ובכל עת באמצעות המכשירים הניידים – Systems of Differentiation. בנוסף, עולה דרישה לחסוך בעלויות התשתיות והדבר נעשה עם המעבר למחשוב הענן לסוגיו".

לדברי בן בסט, "שכבת הביניים אותה Software AG מציעה ללקוחות הארגוניים, מטפלת בכל הטעון טיפול בעולם הנתונים רחבי ההיקף – Big Data. זו כמות אדירה של נתונים חדשים, הבאים מחיישנים, גלישה ברשת, רשתות חברתיות, ועוד, ומהעובדה שהעולם הולך ל'אינטרנט של דברים' שמשמעו שכל מכשיר כיום בעצם מחובר לאינטרנט ומייצר כמויות עצומות של מידע".

"Software AG", אמר בן בסט, "פיתחה את הטכנולוגיות של אותה שכבת ביניים. זו שכבה עסקית-תפעולית חכמה, המאפשרת לספק תגובה מהירה, בזמן אמת לכל מיני אירועים שקורים. המנמ"ר יכול להגיב מיידית לדרישות ואירועים, שבעבר היו אורכים ימים או חודשים. מצב זה מאפשר לאותו ארגון ליהנות משני העולמות, מכיוון שגם המידע ה'ישן' וגם החדש נמצאים במקום אחד".

בן בסט: "ברגע שקורה משהו, ניתן לאתר באמצעות שכבת ביניים זו את האירוע ואז לפעול לפי סט של חוקים ותגובות מוכנים מראש, ועם יכולת תגובה מיידית. אנו מציעים לארגון, שכל מה שקיים אצלו במשך עשרות שנים – 'ישתתף' באותה חגיגה ולא יהיה מנותק".

"Software AG", ציין בן בסט, "מספקת ללקוחות הארגוניים יכולת לייצר את אותה שכבה עסקית תפעולית חכמה, המשלבת בין המידע ההיסטורי והתפעולי של הארגון – ובין המידע שנלקח מה-Big Data. יש לנו כלים היכולים לקחת מידע תפעולי להעתיק ולהעביר אותו בזמן אמת לעולם ה-In Memory. יש לנו כלים חדשים בעולם ה-Big Data, דוגמת APAMA, המספקים למנמ"ר את היכולת לבצע תהליכים לאיתור אירועים מורכבים. הדבר נעשה על בסיס אלגוריתמים חכמים באמצעותם המערכת יודעת לאתר את האירוע ולטפל בו. הכלים החדשים הללו נמצאים בעיקר בקרב מערכות IT של ארגונים במגזר הפיננסי, שם הצורך להגיב במהירות הוא קריטי ".

בן בסט: "המוצר Apama יוצר חיבור בין העולם החדש והישן ב-IT ומאפשר ניתוח מידע מתמשך, וכן זיהוי תבניות וטרנדים מבוסס אירועים. הוא מאפשר שיפור תהליכי קבלת ההחלטות לטובת מינוף הזדמנויות ונטרול איומים, וכן ניהול ביצועים של תהליכים עסקיים (PPM) וטיובם לטובת עמידה בחוזי שירות".

"אל לו למנמ"ר להיות במצב בו יש נתק בין מערכות ה-IT שלו", סיכם בן בסט, "אנו דואגים לכך שכל מה שקיים ב-Adabas – יהיה קיים בעולמות החדשים. ארגון לא חייב להיות אנטרפרייז ענק, על מנת לממש חזון טכנולוגי זה. הדבר אפשרי כבר היום עם הכלים של Software AG".

אירועים קרובים