תוכן שיווקי

תומר לב, דטה סייט: "בסיס הנתונים הינו מערכת ליבה ארגונית שמחייבת תכנון מקדים של שרידות המידע וזמינותו"

19/03/2014 17:04

"נפילה של בסיס הנתונים (Database) יכולה להוביל להפסקה או לעיכוב בתהליכים העסקיים של הארגון, וכתוצאה מכך להפסדים ניכרים שיכולים לנוע בין אלפי דולרים לארגון קטן, ועד מיליוני דולרים לארגוני אנטרפרייז מרובי טרנזקציות, כדוגמת בנקים. אולם ביחס להפסדים הניכרים הסיבות לנפילה יכולות יומיומיות – הפסקת חשמל, מיזוג אוויר לא יעיל, ניהול כבילה בעייתי, קריסת קווי תקשורת, תחזוקה שוטפת, טעויות אנוש ועוד. זאת מבלי שהזכרנו כלל תסריטים קיצוניים כגון: חדירת האקרים, נזקי מלחמה, רעידות אדמה, ועוד. כתוצאה מכך, כול ארגון שפעילותו נסמכת על רציפות פעולתו של בסיס הנתונים נדרש להתכונן מראש לנפילות, ולדאוג לפתרון שיאפשר שרידות וזמינות גבוהה של המידע והנתונים", כך אמר תומר לב, מייסד ומנכ"ל חברת דטה סייט (DataSite).

חברת דטה סייט הינה חברת אינטגרציה ושירותים המתמחה בסביבות מסד הנתונים הארגוני, הן בצד האפליקטיבי והן בצד התשתיתי. בתחום האינטגרציה החברה מספקת פתרונות לניתוח מערכות, אפיון מחסני נתונים, פיתוח, ארכיטקטורה ותהליכי ETL ליישום פרויקטים בתחום ה-SQL הרלציוני. בתחום השירותים החברה מספקת שירותי DBA עם התמחות בשיפור ביצועים ותחזוקה שוטפת של בסיס הנתונים, ובשירותי IT מקיפים, כולל: שירותי סיסטם, שירותי גיבוי מרוחקים, הטמעות והתקנות שרתים ואחסון, ניהול פרויקטים, שירותי מיקור חוץ ועבודה מרחוק.

דטה סייטתומר, מה המקום שתופס היום נושא שרידות וזמינות המידע על האג'נדה של הארגון?
מדובר במקום גבוה מאוד. בניגוד לעבר, אין לארגונים סלחנות על מצבים של נפילת מערכות והפסקת פעילות עסקית. הארגון רואה בבסיס הנתונים מערכת ליבה ארגונית, והציפייה שלו ממנהל מערכות המידע וממנהלי התשתיות והסיסטם היא לקבל זמינות ורציפות. מצפים מאנשי המקצוע לא רק שיטפלו בתקלות כאשר הן קורות, אלא שיקדימו מחשבה ויטפלו בתקלות מבלי שזה יפגע בפעילות העסקית של הארגון. מסיבה זו יותר ויותר ארגונים מתכוננים לתרחישים כאלו מראש ונערכים עם פתרונות מתאימים.

מה מגוון הפתרונות הקיימים כדי לאפשר זמינות ושרידות מקסימליים לבסיס הנתונים?
בגדול מדובר על כך שארגון חייב לדאוג לשרתים הנמצאים בגיבוי לבסיס הנתונים הראשי של הארגון, מה שיאפשר במקרה של נפילת בסיס הנתונים הראשי מעבר אוטומטי לגיבוי. תשתיות מיקרוסופט כוללות מגוון של פתרונות שמיועדים לתת מענה לנושא של זמינות ושרידות מקסימליים, הן לארגוני אנטרפרייז ולארגוני SMB. לארגוני אנטרפרייז מדובר, בין השאר, בפתרון Always On, שנכנס ל-SQL Server החל מגרסת 2012, ואשר כולל יכולות של Load Balance, עם העברת פעילות אוטמטית משרת לשרת. יכולות אלה מאפשרות ביצוע של שדרוג גרסאות או תחזוקה בפשטות, תוך ביצוע הזזה של הפעילות משרת הייצור לשרת הגיבוי, תכונה שמאפשרת לטפל בבסיס הנתונים ללא כול בעיה. עבור ארגוני אנטרפרייז ו-SMB כאחד, מדובר גם על יכולות log shipping,mirroring ו-replication, המאפשרות בניית עותק גיבוי של בסיס הנתונים הראשי בבסיס נתונים מרוחק.

האם יש לפתרונות אלה, המיועדים לספק שרידות וזמינות, גם ערכים מוספים?

בוודאי. מדובר בפתרונות, שבנוסף ליתרונות השרידות והזמינות, גם מספקים גמישות רבה בניהול השרתים ובמהירות זמני התגובה של בסיס הנתונים. כך לדוגמא, כאשר שרת הגיבוי מסונכרן אחד לאחד עם שרת הייצור, מתאפשרת הפניית משתמשים לקריאה בלבד של מידע לשרת הגיבוי, דבר שמוביל להפחתה בכמות המשתמשים בארגון שמופנים לשרת הייצור, מתאפשרת הורדת עומסים משרת הייצור (CPU) ומתפנים משאבי רשת. בדרך זו נשיג יתרון נוסף בתחום הביצועים של בסיס הנתונים לטובת המשתמשים העסקיים בארגון.

אירועים קרובים