ירידה דרמטית ברווח הנקי של אדובי: צלל ב-28% לפחות מ-50 מיליון דולר

הרווחיות של החברה ספגה ברבעון הראשון של השנה הכספית מכה, אולם ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי ועקפו במעט את תחזיות האנליסטים ● שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל החברה, אופטימי ומבטיח בתקופה הקרובה חידושים בתחום הענן

שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל אדובי

אדובי (Adobe) סיימה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2014 עם צניחה ברווח הנקי וירידה בהכנסות – כך על פי התוצאות שפרסמה החברה.

הנתונים מראים כי הרווח הנקי הרבעוני צלל ב-27.75% ל-47.05 מיליון דולר לעומת 65.12 מיליון ברבעון הראשון של שנתה הכספית 2013. הרווח הנקי שלה למנייה צנח בתקופה זו בשיעור ניכר יותר – 30.77% –  ל-0.09 דולר בהשוואה ל-0.13 דולר.

ההכנסות של החברה קטנו ב-0.77% למיליארד דולר מול 1.01 מיליארד. מדובר בתוצאה התואמת ואף עוקפת את תחזיות האנליסטים, שעמדו על בין 950 מיליון למיליארד דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים צנחו בכשליש ל-471.45 מיליון דולר לעומת 675.79 מיליון ברבעון הראשון של השנה הכספית 2013. ההכנסות ממכירת שירותים ירדו בשיעור מתון הרבה יותר – 3.44% – ועמדו על 105.1 מיליון דולר בהשוואה ל-107.82 מיליון. לעומתן, ההכנסות ממכירת מנויים זינקו ב-88.87% ל-423.56 מיליון דולר מול 224.27 מיליון.

עוד עולה מהתוצאות כי ההוצאות הגולמיות קטנו ברבעון ב-5.22% ל-148.51 מיליון דולר לעומת 156.68 מיליון, הרווח הגולמי עלה ב-0.05% ל-851.61 מיליון דולר בהשוואה ל-851.19 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-85.15% מול 84.45%. ההוצאות התפעוליות של החברה גדלו ב-2.64% ל-772.87 מיליון דולר לעומת 752.97 מיליון והרווח התפעולי צלל ב-19.83% ועמד על 78.75 מיליון דולר בהשוואה ל-98.22 מיליון.

שנטו נראיין, נשיא ומנכ"ל אדובי, העדיף לראות את חצי הכוס המלאה ואמר: "המומנטום החיובי ברבעון הראשון נובע מהפעילות שלנו בתחום הענן. בחודשים הקרובים נשיק מספר רב של חידושים בתחום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים