אינטל חשפה טכנולוגיה להעברת נתונים בקצב של עד 1.6 טרה-ביט לשנייה

הטכנולוגיה משתמשת בתקשורת אופטית המשולבת בתוך רכיבי סיליקון

טכנלוגיית העברת נתונים חדשה שחשפה אינטל (Intel) תאפשר העברת נתונים בקצבים של עד 1.6 טרה-ביט לשנייה. עם השימוש בטכנולוגיה הזו, ובכבלים חדשים המתאימים לה – המכונים MXC ומורכבים מ-64 סיבי אופטיים – ניתן יהיה להוריד לדוגמה סרט באיכות HD מלאה באורך של שעתיים, בנפח של 4 ג'יגה-בייט, תוך פחות משתי שניות.

הטכנולוגיה החדשה מכונה Silicon Photonics והיא משתמשת בתקשורת אופטית, תקשורת המבוססת על העברת אור, המשולבת בתוך רכיבי סיליקון. הכבלים החדשים מכילים, כאמור, 64 סיבים אופטיים כל אחד כשכל אחד מהסיבים יכול להעביר 25 ג'יגה-ביט של נתונים בו זמנית במקביל לאחרים למרחק של עד 300 מטרים. את הכלים ניתן לפרוס בין שרתים במרכז נתונים או בין כל רכיבי קצה שמשמשים להעברת נתונים, ובעתיד גם עד למוצרי צריכה אלקטרוניים. בנוסף, במחבר MXC יש פחות חלקים, הוא קטן ועמיד יותר, באפשרותו לתמוך ב-64 סיבים ויש לו עיצוב עדשה מיוחד המאפשר עמידות באבק של עד פי 10 מהקיים.

כיום מציעה אינטל לשוק המחשוב האישי את טכנולוגיית ה-Thunderbolt שכבר נמצאת בדור השני שלה, ומאפשרת העברת נתונים בקצב של 20 ג'יגה-ביט לשנייה, מהירות שגבוהה יותר ממה שניתן להשיג בדור השלישי הנוכחי של מחברי ה-USB, אך טכנולוגיה זו לא זכתה לאימוץ נרחב.

"אינטל בוחנת כעת דרכים להגברת המהירות של Thunderbolt, אך בפועל החברה יכולה לפתח ולפרוס כבל מהיר אף יותר למחשבי PC המבוסס על טכנולוגיית ה-Silicon Photonics, המשלבת תקשורת באמצעות אור בתוך רכיבי סיליקון", הסביר מריו פניצ'יה, מנכ"ל פעילות ה-Silicon Photonics בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים