QuizUp: להתמכר לטריוויה בסמארטפון

משחקים המבוססים על ידע כללי תמיד היו פופולריים ● האפליקציה שנסקרת הפעם תתן לכם אפשרות לבדוק כמה אתם חכמים מול כל העולם

כולם כמעט אוהבים משחקים טריוויה, ואפשר לשחק אותם בהמון צורות: משחק חברה, במחשב, סתם ככה עם חברים והוותיקים מבין הקוראים גם זוכרים את מקבילית המוחות, התוכנית הקלאסית בערוץ הראשון. אבל אז הגיעה האפליקציה שנסקרת היום.

עם QuizUp, אין סיבה כמעט לשחק במקום אחר. מדובר באפליקציית טריוויה שמאפשרת להתמודד עם אנשים מכל העולם, עם כל מכשיר אנדרואיד (Android) או iPhone, או לבחור לשחק רק מול חברים. אפשר להגיע להישגים שמוצגים לראווה בדף מתאים, ואפשר אפילו לרכוש בחנות מגבירי ניסיון שמאפשרים לצבור נקודות ניסיון במהירות רבה יותר במטרה להגיע לצמרת העולמית של השחקנים במשחק. ישנה גם טבלה בה אפשר לעקוב אחר ההתקדמות מול הרבה, אבל הרבה מאוד, שחקנים בעולם.

והכי נחמד שעושים זאת בסביבת כיפית למשחק, ואין צורך בעקומת למידה כזו או אחרת כדי להיכנס ישר לעניינים ולהתחיל לשחק. בין משחקון למשחקון אפשר אפילו לצ'וטט קצת עם המתמודד/ת שממול, כך שמעבר למשחק אפשר גם למצוא כאן מוטיבים חברתיים. מעבר לכך ניתן גם לפתוח דיונים בנושאים שונים, למשל איזו קטגוריה להוסיף למשחק, ואף לעקוב אחרי היסטוריית המשחקים המעודכנת שלכם.

רוב האפשרויות, כולל הגדרת הפרופיל, נגישות דרך התפריט הנפתח שהאייקון שלו נמצא בפינה הימנית העליונה של המסך, אבל העיקר הוא כמובן המשחק. אפשר לבחור להתמודד מול חבר, אבל אני מצאתי שיותר כיף להתמודד מול משתתפים אקראיים.

התהליך הוא פשוט במסך הבית מוצגות הקטגוריות העיקריות של המשחק, כ-15 לערך, שמעליהן מוצגת רשימה של נושאים חדשים שצורפו בימים האחרונים או נושאים מומלצים בימים מיוחדים (לדוגמה: אירלנד ביום סט. פטריק).

אחרי שבוחרים נושא עיקרי בוחרים נושא משני (ולפעמים עוד נושא משני, במקרה של נושאים מרובי נושאים עד מאוד, כך שלקטגוריה הראשית יש תת קטגוריות), מחכים כמה שניות עד ש-QuizUp מוצא מתמודד ברמת קושי פחות או קרובה לשלכם, ויוצאים לדרך.

הטריוויה מבוססת על שאלון אמריקאי, ולכל שאלה מוקצות מספר שניות למתן תשובה. ככל שעונים יותר מהר, ונכון, כך הניקוד גבוה יותר. השאלה השישית מקנה ניקוד כפול, ובסופו של דבר יש מנצח שזוכה עקב הניצחון לבונוס נקודות ניסיון.

זהו למעשה. פשוט מאוד, ולעיתים אפילו ממכר. בכמה ימים לא נתקלתי במקרה זו שיחקתי רק משחק בודד מול מתמודד, כמעט תמיד היו שלושה או ארבעה משחקונים, ולכן קל להבין שיש במשחק הזה את מוטיב הפורענות הידוע, והלו הוא התמכרות.

כדי לשחק ב-QuizUp יש צורך בידיעת אנגלית, אבל אני חושב שרמה בסיסית מספיקה. אין צורך באנגלית ברמת שפת אם, אלא בידע.
להורדה מ-Google Play לחצו כאן

להורדה מ-AppStore לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים