טל פלורנטין, UXVision: "נדרש להעביר את חוויית המשתמש שבעולם הצרכני ל-IT הארגוני"

"חוויית המשתמש בעולם הצרכני מתקדמת בהרבה לעומת ה-IT הארגוני", אמר פלורנטין, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "בעולם המיחשוב הארגוני לא הפנימו עדיין שהלקוח יכול לנטוש במהירות ולא ערכו מספיק שינויים שמטים את המערכות והשימוש בהן לטובת המשתמשים"

"העולם הצרכני מתקדם בהרבה לעומת ה-IT הארגוני מבחינת ההתייחסות שלו לחוויית המשתמש. נדרש להעביר את חוויית המשתמש שבעולם הצרכני לזו שבעולם ה-IT הארגוני", כך אמר טל פלורנטין, מנכ"ל UXVision.

פלורנטין פתח את UXIT 2014, כנס חוויית משתמש למערכות מידע, שנערך היום (ה'), בהפקת אנשים ומחשבים, במלון שרתון בתל אביב. פלי הנמר, מנהיג ויזם אנשים ומחשבים, ופלורנטין עצמו היו מנחי הכנס.

לדברי פלורנטין, "הקשר בין מערכות מידע לשעשוע מוטל בספק. לא פעמים רבות אנחנו רואים משתמשים מחייכים". "בעבר, התפיסה השלטת בעת הפיתוח הייתה שמצוינות הנדסית היא המפתח למוצרים טובים ולכן המפתחים נמצאו בתחושה של עליונות מול המשתמשים", אמר.

הוא העיד על עצמו וציין כי "לאחר כמה שנות שירות בממר"ם יצאתי לדרך עצמאית ופגשתי בתחום של אפיון חוויית המשתמש. נחשפתי למימדים אחרים, שלא היו קיימים בעולם ה-IT הארגוני, כגון עולם המובייל וממשקי מגע. זהו עולם עם מדדים הרבה יותר אכזריים, כי הלקוח עלול לנטוש במהירות. עדיין לא הפנימו את זה בעולם המיחשוב הארגוני ולא ערכו מספיק שינויים שמטים את המערכות והשימוש בהן לטובת המשתמשים".

תובנה נוספת של פלורנטין נוגעת ל-"סיטואציה המוזרה לפיה המיחשוב הארגוני לא התעדכן עם עולם המובייל הצרכני. אצל המשתמשים יש תנועה בין עולמות". הוא אמר כי הבעיה בעיכוב שבהתפתחות התחום בעולם המיחשוב הארגוני טמונה בעובדה שעל המיחשוב הארגוני שלטו מנתחי המערכות, "מקצוע ותיק שנולד בשנות ה-60', שמשלב ניתוח עסקי והבנת הביזנס, תכנון הנדסי ותכנון מסכים. יש ערבוב מקצועות, אבל זה היה נכון לפני 40 שנה ולא נכון יותר כיום".

עוד הוא אמר כי "צריך לטפל בהתנגדויות במפגש עם חוויית משתמש. יש להפנים שאנחנו לא יודעים בדיוק מה המשתמש צריך. עליו לשבת עימו על מנת להכיר את צרכיו. הנחה נוספת שיש לנתץ היא שצריך הדרכה. בעולם ה-iPad אין צורך בכך. יש להפנים כי זה לא נכון שאי אפשר לקבל משוב מהמשתמשים בטרם עליה לאוויר. אפשר לעשות זאת על דף נייר".

"צריך להבין שמובייל זה הדבר הבא. לא – הוא הדבר הנוכחי. ארגונים נדרשים ליישר קו במהירות. בנוסף, עליהם לפעול להכנסת מסכי מגע במהירות, זה יהפוך את המשתמשים ליעילים יותר".

פלורנטין התייחס למידת קבלת השינוי אצל המשתמשים ואמר כי "לא נכון שהם לא יקבלו את השינוי. הם רוצים לחייך. הם כבר עשו את השינוי בבית וכעת נדרש שהם יעשו אותו במקומות העבודה שלהם. צריך לפסול את הנחת היסוד שאי אפשר לעשות זאת מסיבות טכניות – שווה להתאמץ".

ד"ר שמואל ארואס, ארואס הנדסת אנוש. צילום: קובי קנטורלסיום נתן פלורנטין כמה טיפים לעולם החדש: "רמת גימור גרפית גורמת לאנשים לחייך, מביאה לביטחון והופכת את המוצר לפשוט יותר; עיצוב רספונסיבי גורם לאנשים לחייך; כך גם גישת המובייל תחילה; יש להטמיע במהירות מסכי מגע בארגונים; והיחס הנדרש בארגוני IT בין המפתחים למאפייני חוויית משתמש הוא 1:5".

"המשתמש האפקטיבי – המנהל האפקטיבי"
ד"ר שמואל ארואס מארואס הנדסת אנוש דיבר על "המשתמש האפקטיבי – המנהל האפקטיבי". הוא ציין כי תחומי עיסוקו הם פסיכולוגיה קוגנטיבית, הנדסת אנוש וארגונומיה. לדבריו, "טכנולוגיית הצגים מתפתחת בקצב מהיר והאפשרויות מדהימות. עד סוף השנה ייצאו לשוק 14 סוגים של משקפיים חכמים. המחקר והפרקטיקה של אנשי התוכנה והתוכן לא מצליחים להדביק זאת – וזה קצת מאכזב. לא התפתחה במקביל מתודה של הנדסת אנוש וחוויית משתמש על מנת לתת להתקדמות האפשרית לקרות".

"לכן", הוסיף ד"ר ארואס, "נותר לנו להישען על העקרונות הטובים של הנדסת אנוש. יש להכיר את מגבלות המשתמש. התצוגות מתפתחות, האופנות משתנות, אך הדבר הקבוע היחיד הוא המשתמש וחוש הראייה שלו. בעת אפיון חוויית המשתמש יש להתייחס להיבטים חישתיים, ליצור מצב של פשטות תפיסתית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים