עדי רוזן-בנבנישתי, נס: "על ה-IT להבין את המשתמשים וצרכיהם כדי לא להישאר מאחור"

"קהל היעד השתנה; לפעמים ארגונים שוכחים שיש אנשים שנדרש לשרת אותם", אמרה רוזן-בנבנישתי, מנהלת תחום חוויית משתמש בחברה ● לדבריה, "על מנת לעסוק בתחום חוויית המשתמש צריך להבין בתחומים רבים, ביניהם טכנולוגיה, מכשירים, רשתות חברתיות, פסיכולוגיה, עיצוב, שיווק, קריאייטיב והנדסת אנוש"

"תפקיד ה-IT הוא להבין את המשתמשים וצרכיהם ולהתכוונן לכיוונם. על מעצבי ומאפייני ממשק המשתמש מוטלת החובה לעשות זאת, אחרת ה-IT הארגוני יישאר מאחור", כך אמרה עדי רוזן-בנבנישתי, מנהלת תחום חוויית משתמש בנס ישראל. לדבריה, "קהל היעד השתנה. לפעמים ארגונים שוכחים שיש אנשים שנדרש לשרת אותם. בנוסף, דור חדש גדל, והוא שונה מאיתנו ומההורים שלנו. כל המשתמשים משתנים, לא רק הצעירים".

רוזן-בנבנישתי דיברה ב-UXIT 2014, כנס חוויית המשתמש למערכות מידע. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במלון שרתון בתל אביב. הנחו אותו פלי הנמר, מנהיג ויזם אנשים ומחשבים, וטל פלורנטין, מנכ"ל UXVision.

לדברי רוזן-בנבנישתי, "אני עוסקת בתחום חוויית המשתמש מאחר שהוא משלב ארבע אהבות שלי: עיצוב , טכנולוגיה, אנשים ומדיה". היא ציינה כי "על מנת לעסוק בתחום צריך להבין בתחומים רבים, ביניהם טכנולוגיה, מכשירים, רשתות חברתיות, פסיכולוגיה, עיצוב, שיווק, קריאייטיב והנדסת אנוש".

טל פלורנטין, מנכ"ל UXVision, ועדי רוזן-בנבנישתי, מנהלת תחום חוויית משתמש בנס ישראל. צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

היא דיברה על מגמת הניידות ואמרה כי "אפשר להיות 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע בכל מקום, בכל זמן ועל גבי כל מכשיר. ארגון שלא עושה זאת – מפספס".

"הדבר הגדול הבא הוא האינטרנט של דברים", הוסיפה. "הוא יביא למצב בו יש חיישנים על כל דבר – מהתרופה במדף המחסן בבית החולים ועד למיזוג בבניין".

יוסי מלמד, מנכ"ל Restart. צילום: קובי קנטורמגמה נוספת שנדרש להתייחס אליה בעת עיצוב ממשק המשתמש היא, לפי רוזן-בנבנישתי, "העולם החברתי. הרשת החברתית קובעת עמדות, יש לה המון כוח".

בנוסף, ציינה, "חל טשטוש בין העולם המקצועי לעולם האישי-חברתי. המכשירים הניידים מהווים כלי לשיתופיות ובלי קשר, המשתמשים מוצפים במידע".

רוזן-בנבנישתי סיכמה באמרה כי "יש למחלקות ה-IT בארגונים את הטכנולוגיות והפלטפורמות, כל שנדרש הוא להטמיע את התפיסות של חוויית המשתמש מהעולמות הצרכני והביתי לעולם הארגוני. זה משתלם, כיוון שזה מביא להכנסת מתודולוגיות אג'יליות לארגון, לשינוי דפוסי עבודה ולמענה טוב יותר של ה-IT על דרישות הביזנס. ניתן לבצע שינויים ארגוניים שתורמים משמעותית להיבטים העסקיים על ידי טיפול מושכל בהיבט חוויית המשתמש ושיתוף פעולה".

חוויית משתמש בעולם המסעדנות
יוסי מלמד
, מנכ"ל Restart, בחר לפתוח בדוגמה מעולם המסעדנות: הוא אמר כי חש הבדל משמעותי בחוויית המשתמש שחווה במסעדת שגב אקספרס, שם נהנה, לעומת זו שהייתה מנת חלקו במסעדת שגב, שם נהנה פחות.

לאחר מכן הוא המשיל את עולם העסקים לרכיבים בכלי רכב. "לוחות המחוונים הפכו להיות דרמטיים בעולם. ארגונים בנויים ממשולש של כסף, עסקים ומשתמשים, והמנהלים שלהם מקבלים החלטות בעסק לפי סוגיות כלכליות. לכן, יש חשיבות לדו"חות, לכלי בינה עסקית וללוחות מחוונים", אמר. הוא הוסיף כי "הדשבורד הוא כלי יומיומי להצלחה של כל מנהל בארגון. על מנת לתכנן אותו, נדרש לענות על השאלות: מאיפה אני מגיע, לאן אני רוצה להגיע, מהן הדרכים לכך ומה קורה באותו הרגע".

הוא סיכם באמרו כי "על מנת שתהיה חוויית משתמש מיטבית, נדרש להגשים את יעדיו העסקיים של הלקוח. יש לברר מהם יעדי ההצלחה שלו ולכן צריך להיות שותף שלו. רק אם אבין את מדדי הצלחתו של הלקוח אוכל לסייע לתכנן לוח מחוונים שייטיב איתו. בשלב הבא, תפקידי כמעצב הוא לנתח את מקורות המידע, לבחון מי מהם זמין ומי לא, מה נגיש ומה לא – ולבסוף יש לתכנן את לוח המחוונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים