דיווחים: ה-NSA חדרה למחשבים של וואווי הסינית

במסמכים שהדליף אדוארד סנואודן נכתב כי הסוכנות ביקשה לשתול ציוד במוצרי החברה שיאפשר לתקוף את סין ● עוד צוין בדיווחים כי ה-NSA מבצעת מתקפות קיברנטיות כנגד ההנהגה הפוליטית של סין, ובין השאר בוצעה מתקפה כזו כנגד ראש ממשלת סין לשעבר הו ג'ינטאו, שר המסחר ושר החוץ של סין

חדשנית. וואווי

סוכני NSA הצליחו לפרוץ למחשבים במשרדים הראשיים של יצרנית הטלקום הסינית וואווי (Huawei) הסינית, להניח יד על מידע רגיש ולעקוב אחר ההתכתבויות של מנהלים בכירים בחברה – על פי ידיעה שהופיעה בשבת בניו-יורק טיימס (New York Times) ונסמכת על מסמכים שהדליף אדוארד סנואודן. ידיעה דומה הופיעה גם במגזין הגרמני דר שפיגל (Der Spiegel).

בין השאר ביקשה הסוכנות לבדוק קשרים אפשריים בין וואווי לבין האקרים שמפעיל צבא השחרור העממי של סין, על פי מסמכים משנת 2010. מטרה נוספת של המבצע, שזכה לכינוי Shotgiant, הייתה לשתול במוצרי וואווי, אשר כוללים מערכות מחשב ומרכזיות טלפונייה ונמכרים למדינות רבות, ציוד שיאפשר לעקוב אחר תקשורת וגם לערוך מתקפות קיברנטיות, אם תתקבל פקודה כזו מנשיא ארצות הברית.

ה-NSA הצליחה, על פי המסמכים, לגשת לשרתים במשרדי וואווי בעיר שנזן ולדלות מידע על אופן הפעולה של הנתבים והמתגים המורכבים מתוצרת החברה, אשר מקשרים, לטענת וואווי, כשליש מאוכלוסיית העולם. בין השאר, העתיקו סוכני NSA רשימה של 1,400 לקוחות ומסמכי הדרכה פנימיים המיועדים למהנדסי החברה. "הישגנו גישה כה נרחבת שאין לנו מושג מה לעשות עם כל המידע", כתבו סוכני NSA באחד המסמכים שהדליף סנואודן.

עוד צוין בכתבה שהופיעה במגזין שטרן כי ה-NSA מבצעת מתקפות קיברנטיות כנגד ההנהגה הפוליטית של סין, ובין השאר בוצעה מתקפה כזו כנגד ראש ממשלת סין לשעבר הו ג'ינטאו, שר המסחר ושר החוץ של סין.

"חלק ניכר מהיעדים שלנו מבצעים את פעילויות התקשורת שלהם באמצעות ציוד מתוצרת וואווי. אנו מבקשים להבטיח שנוכל לחדור למוצרים אלה ולגשת לרשתות המתאימות", נכתב באחד המסמכים של NSA אשר נושא תאריך של שנת 2010. "אם נכיר את התוכניות של החברה ונדע מה הן כוונותיה, נוכל לבצע זאת".

עוד צוין במסמכים כי בוואווי השקיעו בטכנולוגיות מתקדמות והניחו כבלים תת ימיים שמקשרים יעדים מודיעיניים חשובים של ארצות הברית במדינות דוגמת איראן, אפגניסטן, פקיסטן, קניה וקובה.

וויליאם פלמר, מנהל בכיר בחברת וואווי בארצות הברית, ציין בתגובה לניו-יורק טיימס כי אנשי החברה לא ידעו שהיא יעד של NSA. "האירוניה היא שהם עשו בדיוק את מה שהם תמיד טענו כי סין עושה באמצעותנו", אמר פלמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים