אינטל חשפה סדרה של מעבדים חדשים למחשבים נייחים

המעבד הבולט ברשימה הוא "קניון השטן", שמבוסס על האסוול, אולם אמור לספק יכולות חזקות יותר מהדור הנוכחי ● כמו כן, החברה תשיק את ה-Extreme Edition – המעבדים הראשונים של החברה שיהיו מצוידים ב-8 ליבות

אינטל (Intel) חשפה את מפת הדרכים המעודכנת שלה ל-2014 לתחום המחשבים הנייחים, עם דגש על מחשבים ביתיים. החברה הכריזה בכנס מפתחי המשחקים GDC, שנערך בימים אלה בסן פרנסיסקו, על סדרה של מעבדים חדשים, שאמורים לצאת עד סוף השנה.

המעבד הבולט ברשימה הוא "קניון השטן" (Devil's Canyon), שאמור להגיע לשוק במחצית השנייה של השנה. מעבד זה מבוסס על פלטפורמת ההאסוול (Haswell) הנוכחית של החברה, אך הוא אמור לספק יכולות חזקות יותר, המיועדות לביצוע המהרה (Oveclocking), על ידי שילוב של חומרים מתקדמים יותר במעבד ובמארז שלו, שצורכים פחות חשמל ולכן גם יתחממו פחות.

במחצית השנייה אמורה אינטל להשיק גם את מעבדי ה-Extreme Edition של סדרת ההאסוול. מדובר במעבדים הראשונים של החברה שיהיו מצוידים ב-8 ליבות, כולל תמיכה בעבודה בריבוי נימים, וכן יהיו הראשונים לתמוך בזיכרון ה-RAM החדש DDR4. מעבדים אלה יהיו פתוחים להמהרה וכמו "קניון השטן", הם מיועדים לשימוש עם ערכות השבבים מסדרה 9.

כמו כן, אמורה החברה להשיק בקרוב מעבד חדש בסדרת הפנטיום (Pentium), לציון 20 שנים להשקת המעבד הראשון בסדרה. גם מעבד זה, שמבוסס הוא על פלטפורמת ההאסוול, יציע אפשרות להמהרה, ואפשר יהיה להשתמש בו עם ערכות השבבים מסדרות 8 ו-9 של החברה.

בתחילת 2015 אמורה אינטל להשיק את המעבדים השולחניים הראשונים בסדרת ה-Broadwell, הדור החמישי של משפחת ה-Core i. מדובר במעבדים שייוצרו בליטוגרפיה החדשה של 14 ננו-מטר והם יהיו הראשונים להכיל את השבב ב-Iris Pro – השבב הגרפי המתקדם ביותר שמציעה אינטל. שבבים אלה אמורים להציג ביצועים שקרובים מאוד לעוצמה של כרטיסי מסך ייעודיים, כך שהרוכשים יוכלו לחסוך את העלות הכספית הנוספת.

אינטל הודיעה בנוסף על כוונתה להשקיע מאמצים רבים בקידום המכירות של מחשבי הכול כלול. היא הציגה בכנס מחשב AIO הקרוי Black Brook, עם מסך מגע בגודל 23.6 אינץ', בעובי של 20 מ"מ בלבד. מחשב זה מבוסס על חלונות 8.1 (Windows 8.1) של מיקרוסופט (Microsoft) והוא כולל את מצלמת התלת-מימד של אינטל, המכונה RealSense, וכן מערך מיקרופונים מרובע לשיפור היכולת לתת קולות קוליות באופן נקי.

החברה צופה גידול במכירות של מחשבי AIO והיא מתכוונת לדחוף אותה ולהציע בעתיד מסכים בגודל של עד 27 אינץ', שיספקו אפשרות לניוד בתוך הבית באמצעות סוללה פנימית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. sandy

    שלום לאחר שקראתי את הכתבה בנושא המעבדים החדשים של אינטל ברצוני לדעת מתי מגיעים לארץ מחשבים שולחניים עם המעבדים המסוקרים בכתבה תודה sandy

אירועים קרובים