ברק אובמה שוחח עם ראשי חברות היי-טק על פעילויות הריגול של ה-NSA

"הנשיא שב והדגיש את המחויבות של הממשל לנקוט באמצעים הנחוצים כדי להגן על זכויות הפרט", נמסר מהבית הלבן ● מארק צוקרברג כתב בדף הפייסבוק שלו כי "כשהמהנדסים שלנו שוקדים ללא לאות על שיפור האבטחה, אנו מניחים שאנו עושים זאת כדי להגן על המשתמשים מפני פושעים, ולא מפני הממשל".

נלחם בסייבר. ברק אובמה, נשיא ארצות הברית

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, נועד בסוף השבוע עם מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק (Facebook), אריק שמידט, יו"ר גוגל (Google), ריד הייסטינגס, מנכ"ל נטפליקס (Netflix) ומנהלים בכירים נוספים של חברות היי-טק גדולות ושוחח עמם על המאמצים לקדם רפורמה בפעילויות המעקב השנויות במחלוקת של ה-NSA.

"הנשיא ניצל את ההזדמנות כדי לעדכן את המנהלים הבכירים בהתקדמות שהשגנו ביישום העקרונות והרפורמות שהוכרזו ב-17 בינואר, ובכלל זה הצו הנשיאותי להסדרה של פעילויות המודיעין – על מנת להבטיח שדרישות הביטחון יילקחו בחשבון, תוך שבעלות הברית, שותפות הסחר וגורמים בעולם ההשקעות יוכלו לדעת לבטח שאנו מחויבים לשמור על הפרטיות ועל החירויות הבסיסיות", על פי ההודעה שפורסמה מטעם הבית הלבן. "הנשיא שב והדגיש את המחויבות של הממשל לנקוט באמצעים הנחוצים כדי להגן על זכויות הפרט ולשמור על הכלים החיוניים לביטחון".

הפגישה נערכה ימים ספורים לאחר שפורסם כי סוכני NSA שלחו הודעות המתחזות להודעות רשמיות של פייסבוק כדי לשתול תוכנות מעקב במחשבים של יעדים מודיעיניים. מה-NSA נמסר בתגובה כי "איננו משתמשים ביכולות הטכניות שלנו כדי להתחזות לחברות אמריקניות".

למחרת הפרסום התקשר צוקרברג לנשיא אובמה ודיווח על השיחה בדף פייסבוק שלו. הוא כתב כי "אני חש נבוך ומתוסכל בשל הדיווחים המתמשכים על התנהגות הממשל של ארצות הברית. כשהמהנדסים שלנו שוקדים ללא לאות על שיפור האבטחה, אנו מניחים שאנו עושים זאת כדי להגן על המשתמשים מפני פושעים, ולא מפני הממשל".

ביום ו' פרסמה פייסבוק הודעה שעל פיה בפגישה של צוקרברג עם אובמה התנהלה "שיחה כנה על החדירה של הממשל לאינטרנט ועל המאמצים הנעשים כדי להבטיח שרשת האינטרנט תהיה חופשית ופתוחה". עוד צוין בהודעה כי "למרות שבממשל של ארצות הברית נקטו צעדים מועילים לקידום הרפורמה בשיטות המעקב, הרי שאין בכך די. המשתמשים ברחבי העולם צריכים לדעת, בביטחון מלא, שהמידע שלהם מוגן ואנו בפייסבוק קוראים לממשל של ארצות הברית לגלות שקיפות רבה יותר ביחס לשיטות המעקב, ולפעול יותר כדי להבטיח את זכויות האזרח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים