Google Glass: המיתוסים מול המציאות, על פי גוגל

ברשימה שחדשה מבקשת גוגל לנפץ מיתוסים שונים, בהם שהמשקפיים שלה יקרים, מסמלים את קץ עידן הפרטיות והמשתמשים בהם הם גיקים מכורים לטכנולוגיה

מכניסים את אינטל לעניינים. Google-glasses

היחידות הראשונות של משקפי Google Glass הופצו לבוחנים באפריל 2013, ובשנה שחלפה מאז ספגו המשקפיים ביקורת בתחומי הפרטיות, האופנה והתדמית של המשתמשים בהם. אנליסטים אף טענו כי הביקורת היא הוכחה נוספת לכך שלא כדאי לשחרר מוצרים בשלב הפיתוח אלפא לציבור הרחב, אלא להמתין עד שהמוצר יהיה בשל יותר.

כדי להתמודד עם הביקורת פרסמה גוגל (Google) בסוף השבוע הודעה בבלוג שבה היא מנסה לנתץ 10 מיתוסים שדבקו במשקפיים. "מיתוסים יכולים להיות משעשעים, אבל הם עלולים גם לזרוע בלבול או להטריד", נכתב בהודעה. "בסופו של דבר, הם עלולים להיחשב כעובדות". כדי למנוע זאת, החליטו בגוגל "לטהר את האווירה" ביחס ל-10 המיתוסים הבאים:

המשקפיים מנתקים את המרכיב מהעולם – על פי גוגל, בניגוד למחשב, טלפון או טאבלט, המשתמש לא מביט כלפי מטה אלא קדימה, ומשום כך הוא דווקא מחובר לעולם יותר מאשר במכשירים אחרים.

המשקפיים פועלים באופן קבוע ומצלמים הכול – החברה כותבת כי בדומה לטלפון סלולרי, המשקפיים כבויים כברירת מחדל, וצילומי וידיאו נפסקים לאחר 10 שניות. גם אם ממשיכים לצלם, הסוללה תתרוקן לאחר 45 דקות.

המשתמשים הם גיקים מכורים לטכנולוגיה – על פי גוגל, הם מגיעים מכל שדרות החברה וכוללים הורים, כבאים, שומרים בגן חיות, מכיני בירה, סטודנטים לקולנוע, עיתונאים ורופאים.

המשתמשים בשלים לשיווק המוני – Google Glass, כך החברה, הם אב טיפוס והמשתמשים מקרב הציבור הרחב משמשים כבוחנים שמספקים משוב שייושם במוצר המוגמר. בעתיד ייראו אבות הטיפוס הנוכחיים משעשעים בדיוק כפי שנראים היום טלפונים סלולריים משנות ה-80.

Google Glass כוללים טכנולוגיה לזיהוי פנים – על פי גוגל, הם לא כוללים וגם לא יכללו טכנולוגיה כזו, אלא אם יימצאו פתרונות הולמים לשמירה על הפרטיות.

המשקפיים החכמים של גוגל מסתירים את העיניים – גוגל: הם תוכננו כך שהעיניים יישארו גלויות והצג מותקן מעל העין הימנית ולא מולה, כדי לאפשר שמירה על קשר עין עם אנשים אחרים.

זהו אבזר הריגול המושלם – על פי גוגל, מי שבאמת ירצו לרגל יוכלו למצוא פתרונות מוצלחים בהרבה מ-Google Glass, שמעוררים חשד מיידי.

Google Glass מיועדים רק לברי מזל שיכולים להרשות לעצמם לרכוש אותם – גוגל כתבה למשתמשים כי על אף שאב הטיפוס עולה 1,500 דולר, מחיר שבהחלט אינו נמוך, הרי שבחלק מהמקרים מקום העבודה רוכש אותם עבור המשתמשים, או שהמשתמשים קיבלו אותם במתנה, או שהם גייסו כסף עבורם באתרים כמו Kickstarter או Indiegogo.

השימוש ב-Google Glass אסור במקומות רבים – על פי גוגל, חלים על המשקפיים שלה אותם כללים שחלים על טלפונים סלולריים, ובמקומות שאסור להשתמש בהם בטלפון סלולרי אסור להשתמש גם ב-Google Glass.

Google Glass מסמלים את קץ הפרטיות – גוגל ציינה שנבואות זעם רבות הושמעו מאז המאה ה-19 בכל פעם שהופיעו מוצרים חדשים ומהפכניים, ודברים דומים נאמרו גם כשהופיעו הטלפונים הראשונים עם המצלמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים