אופטימיות זהירה: STKI צופה כי שוק ה-IT בארץ יגדל ב-4.7% ל-6.46 מיליארד דולר

תחום החומרה יגדל השנה ב-3.61%, התוכנה תצמח ב-6.72% ואילו השירותים יגדלו ב-4.48% ● בראש הספקיות המוכרות תוכנה, חומרה ושירותים, ניצבת ראשונה מלם-תים ולאחריה מטריקס. שלישית מדורגת HP ישראל, לאחר שעמדה במקום הראשון חמש שנים ברציפות ● מטריקס מדורגת השנה, שוב, בראש רשימת חברות האינטגרציה ושירותי התוכנה ולאחריה - שוב, מלם-תים

שוק המיחשוב הארגוני בישראל צפוי לחוות השנה צמיחה של 4.73% ולהגיע להיקף של 6.464 מיליארד דולר – כך על פי התחזית השנתית של חברת המחקר והייעוץ STKI. התחזית הוצגה היום (ב') על ידי ד"ר ג'ימי שוורצקוף – מנכ"ל STKI, בכנס השנתי של החברה, שנערך באוניברסיטת תל אביב.

על פי הנתונים, ב-2013 שוק ה-IT חווה קיטון של 6.96%. כך, היקף ההשקעות במיחשוב בישראל עמד בשנה החולפת על  6.172 מיליארד דולר לעומת 6.634 מיליארד דולר ב-2012.

שיעור הצמיחה השנה, מציינים ב-STKI, בא לידי ביטוי בגדלים שונים בתחומי העיסוק של ענף ה-IT בישראל. כך, תחום החומרה עמד בשנה החולפת על 1.694 מיליארד דולר וצפוי לחוות גידול של 3.61% ולהגיע ל-1.755 מיליארד דולר. היקפו של תחום התוכנה, לעומתו, עמד ב-2013 על 1.350 מיליארד דולר וצפוי לעמוד השנה על 1.441 מיליארד דולר – גידול של 6.72%. תחום השירותים עמד בשנה החולפת על 3.126 מיליארד דולר, וצפוי להגיע השנה להיקף של 3.266 מיליארד דולר, נתון המשקף גידול של 4.48%.

מבחינת פילוח המגזרים בשוק, הרי שהמגזר הציבורי – הכולל את הממשלה, הביטחון, החינוך והבריאות, צפוי להיות השנה הגדול ביותר בהיקפו מתוך כלל שוק ה-IT המקומי ולעמוד על 32.31%, והיקף של 2.240 מיליארד דולר. למקום השני צפוי להגיע המגזר הפיננסי, הכולל את הבנקים, חברות הביטוח וחברות האשראי. חלקו בשוק ה-IT צפוי לעמוד השנה על 21.28% והיקפו יהיה 1.475 מיליארד דולר. שלישי הוא מגזר התעשייה והקמעונאות, שעתיד לאחוז בנתח של 14.78% מהשוק – 1.025 מיליארד דולר. רביעי יהיה מגזר ההיי-טק, עם נתח צפוי של 13.49% ו-935 מיליון דולר. חמישי הוא מגזר התחבורה והתשתיות, שחלקו מכלל שוק ה-IT צפוי לעמוד על 8.87%, ו-615 מיליון דולר. לאחריו מגזר הטלקום והמדיה, עם 5.06%, והעסקים הקטנים והבינוניים – 4.21%.

הדירוג השנתי
גולת הכותרת בהרצאתו של ד"ר שוורצקוף, כמדי שנה, הייתה דירוג החברות הספקיות בארץ, לפי מדדים שונים. גם השנה החליטה STKI לפלח את הדירוגים לכמה תתי-ענפים, בשל מורכבות הענף, והרצון לתת ביטוי נאמן יותר למה שקורה בשוק.

בטבלה המדרגת את ספקיות ה-IT הגדולות, המוכרות גם תוכנה, גם חומרה וגם שירותים, ניצבת במקום הראשון מלם-תים. לאחריה מדורגת מטריקס. במקום השלישי מדורגת HP ישראל, לאחר שעמדה במקום הראשון חמש שנים ברציפות.

אחריה מדורגות One1, יבמ (IBM) ישראל, נס ישראל, בינת, מיקרוסופט (Microsoft) ישראל, סמסונג (Samsung) ישראל, טלדור, אורקל (Oracle) ישראל, א.מ.ת. מיחשוב, סיסקו (Cisco) ישראל, קבוצת יעל, אפל (Apple) ישראל, סאפ (SAP) ישראל, בזק בינלאומי, י.א. מיטווך, EMC ישראל, אלעד מערכות, גטר טק וקבוצת אמן.

דירוג מעניין לא פחות הוא זה של חברות האינטגרציה, "ספקיות שירותי ערך מוסף", שם התחרות בין החברות בשוק גדולה במיוחד. בראש הטבלה, לפי STKI, ניצבת שוב מטריקס. אל המקום השני הגיעה פעם נוספת מלם-תים. לאחריהן מדורגות החברות בסדר הבא: One1, נס ישראל, טלדור, הסניף הישראלי של HP, יבמ ישראל, בינת, קבוצת יעל, SQLink, א.מ.ת. מיחשוב, אלעד מערכות, קבוצת אמן, בזק בינלאומי, חילן, קוואליטסט, החברה לאוטומציה, אדוונטק, י.א. מיטווך. חותמת את הדירוג במקום ה-20 איווייב (eWave).

בראש מצעד החברות הפועלות בשוק החומרה ניצבת HP ישראל, ולאחריה סמסונג ישראל, בינת, מלם-תים, One1, סיסקו, אפל ישראל, יבמ ישראל, א.מ.ת. מיחשוב, והסניף המקומי של EMC. בעשירייה השנייה של ספקיות החומרה ניצבות: י.א. מיטווך, מטריקס, לנובו (Lenovo) ישראל, בזק בינלאומי, דל (Dell) ישראל, נט-אפ (NetApp) ישראל, טלדור, גטר-טק,!We-אנקור ואורקל ישראל. יצוין, כי שוק החומרה כולל מכירות של שרתים, תחנות קצה, מערכי אחסון, רכיבי ומוצרי תקשורת והדפסה.

בראש ספקיות התוכנה, ניצבת כצפוי, מיקרוסופט ישראל, ולאחריה: אורקל ישראל, יבמ ישראל, סאפ. במקום החמישי מדורגת נס ישראל, בשל פעילותה בעולמות סאפ ואורקל. אחריה מדורגות VMware ישראל, One1, גטר-טק, ומטריקס, בשל פעילותה, בין השאר, עם ביזנס אובג'קטס (Business Objects), קומפיווור (Compuware), רד-האט (Red Hat) ו-BMC. חותמת את העשיריה הראשונה בינת. BMC ישראל פותחת את העשירייה השנייה, ולאחריה: מלם-תים, Software AG ישראל, סימנטק (Symantec) ישראל, EMC ישראל, CA ישראל, HP ישראל, טלדור, צ'ק פוינט (Check Point) וקליק וויו (Click View).

גם השנה תחום שירותי ערך מוסף, יאחז ביותר ממחצית היקף שוק ה-IT המקומי. בתוכו, שירותי מיקור לסוגיהם הם הגדולים ביותר ועומדים על 851 מיליון דולר. שניים הם פרויקטים בתחום הטמעת יישומים, עם היקף של 817 מיליון דולר, ולאחריהם פרויקטי ניהול מחלקות ה-IT (532 מיליון דולר). מבחינת הגידול הצפוי, תחום פיתוח יישומים יעלה בשיעור של 12.96% ויעמוד על 401 מיליון דולר ולאחריו, שירותי ענן, הצפוי לחוות גידול של 11.5% ולעמוד על 223 מיליון דולר. תחום שירותי הערך המוסף כולו צפוי לחוות גידול של 26% בין השנים 2011 ו-2017, אז הוא יעמוד על 3.812 מיליארד דולר.

לדירוג של שנה שעברה לחצו כאן

לראיון של אנשים ומחשבים עם ד"ר שוורצקוף על תוצאות הדירוג לחצו כאן


מלם-תים ניצבת בראש הדירוג של חברות המוכרות תוכנה, חומרה ושירותים

מטריקס היא שוב האינטרגרטורית המובילה על פי דירוג STKI

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים